Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestemte meg for å prøve Diablo 3 igjen etter en LANG pause (like etter relase).

 

Fresh install, kjøpte expansion og begynte å spille. Men det jeg reagerte på var grafikken. Skal den være så dårlig selv med alt på max?

 

Veit ikke om det kommer frem på bilde, men det er veldig "blury".

post-32072-0-38218700-1400389869_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bestemte meg for å prøve Diablo 3 igjen etter en LANG pause (like etter relase).

 

Fresh install, kjøpte expansion og begynte å spille. Men det jeg reagerte på var grafikken. Skal den være så dårlig selv med alt på max?

 

Veit ikke om det kommer frem på bilde, men det er veldig "blury".

 

DEt er slik blizzard er. Alle spillene demmes kjører på den samme 12 år gamle trøtte spill motoren å om den hadde fått piumpa inn bedre teksturer så hadde det lagga betydelig da enginen er for dårlig til å takle bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bestemte meg for å prøve Diablo 3 igjen etter en LANG pause (like etter relase).

 

Fresh install, kjøpte expansion og begynte å spille. Men det jeg reagerte på var grafikken. Skal den være så dårlig selv med alt på max?

 

Veit ikke om det kommer frem på bilde, men det er veldig "blury".

DEt er slik blizzard er. Alle spillene demmes kjører på den samme 12 år gamle trøtte spill motoren å om den hadde fått piumpa inn bedre teksturer så hadde det lagga betydelig da enginen er for dårlig til å takle bedre.

 

 

Hæ?

 

Ut fra screenshotet så ser det ut som om den kjører feil oppløsning. Hos meg er alt krystallklart. Ang. teksturene så er de desverre ikke mye å skryte av når det kommer til selve karakteren, men ingame så synes jeg det ser ganske brukbart ut med alt på full pupp.

Lenke til kommentar

Tips til hva endringer jeg bør gjøre på min DH?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Merko-2633/hero/43382541

 

Blir vel gloves + Belte som må ut først tenker jeg. Tenker på Magefist (%firedmg) på gloves.. belte er jeg usikker, håper jeg får et set item

 

Andariel's Visage head med 15-20% fire damage increase.

Magefist gloves med 15-20% fire damage inccrease.

Cindercoat med 15-20% fire damage increase

Stone of Jordan ring med 15-20% fire damage increase.

Harrington waist, den er mest op item in-game atm, must have og er super damage increase.

Aughild's shoulder og wrist, så grinder du i tillegg act 1 bounty ring.

 

edit: du har ringen allerede ^^

Endret av nagina
Lenke til kommentar

 

 

Bestemte meg for å prøve Diablo 3 igjen etter en LANG pause (like etter relase).

 

Fresh install, kjøpte expansion og begynte å spille. Men det jeg reagerte på var grafikken. Skal den være så dårlig selv med alt på max?

 

Veit ikke om det kommer frem på bilde, men det er veldig "blury".

DEt er slik blizzard er. Alle spillene demmes kjører på den samme 12 år gamle trøtte spill motoren å om den hadde fått piumpa inn bedre teksturer så hadde det lagga betydelig da enginen er for dårlig til å takle bedre.

 

 

Hæ?

 

Ut fra screenshotet så ser det ut som om den kjører feil oppløsning. Hos meg er alt krystallklart. Ang. teksturene så er de desverre ikke mye å skryte av når det kommer til selve karakteren, men ingame så synes jeg det ser ganske brukbart ut med alt på full pupp.

 

Jeg spiller diablo nå å da, å selv med en kraftig gaming pc, så får jeg microstutters hele tia og heftig freeze og lav fps (2-5 fps) i tunge kamper mot titalls minions

Lenke til kommentar

 

 

 

Bestemte meg for å prøve Diablo 3 igjen etter en LANG pause (like etter relase).

 

Fresh install, kjøpte expansion og begynte å spille. Men det jeg reagerte på var grafikken. Skal den være så dårlig selv med alt på max?

 

Veit ikke om det kommer frem på bilde, men det er veldig "blury".

DEt er slik blizzard er. Alle spillene demmes kjører på den samme 12 år gamle trøtte spill motoren å om den hadde fått piumpa inn bedre teksturer så hadde det lagga betydelig da enginen er for dårlig til å takle bedre.

 

 

Hæ?

 

Ut fra screenshotet så ser det ut som om den kjører feil oppløsning. Hos meg er alt krystallklart. Ang. teksturene så er de desverre ikke mye å skryte av når det kommer til selve karakteren, men ingame så synes jeg det ser ganske brukbart ut med alt på full pupp.

 

Jeg spiller diablo nå å da, å selv med en kraftig gaming pc, så får jeg microstutters hele tia og heftig freeze og lav fps (2-5 fps) i tunge kamper mot titalls minions

 

Da tviler jeg sterkt på at du har spesielt kraftig maskin... Kjører selv en maskin med i7-4770k og ett GTX 770 og har god bildeflyt i nesten alle situasjoner.

 

Det er noen områder som av en eller annen grunn alltid lagger, og sånn har det vært siden launch av D3V. Broen fra Tyrael og frem til Siegebreaker er et eksempel på et slikt område. Hvis du spiller med flere WD sammen som alle kjører petbuilds, eventuelt 3-4 Wizards med meteorspam osv, så er det også mulig at det vil stresse maskinen litt ekstra.

 

En ting som jeg vet gir en stor forskjell er om du har spillet installert på SSD eller ikke. Det virker som om brettene lastes inn hver gang man går til et nytt område. Med SSD går dette svært fort, mens med en vanlig snurredisk vil man oppleve en periode med stuttering og dårlig fps før brettet er ferdig lastet inn.

Lenke til kommentar

Jeg har D3 installert på snurredisk og opplever ingen lagg knyttet til det etter de optimaliserte spillet for en stund tilbake (før 2.0 patchen tror jeg). Før hadde jeg alltid masse lagg hver gang jeg startet nytt game før det begynte å flyte greit, men dette er som nevnt borte.

 

Hvis vi er 3 players så ligger det som regel stødig på 60 dps, men hvis vi er 4 og det blir en del spam kan den dette helt ned i 30 fps på det værste. GTX 670/i7 920/16 gb ram. Alt på max + vsync. Uten vsync ser det ikke bra ut :p Får litt inputlagg, men for non-hardcore funker det greit.

 

Freezes og microstutter høres ut som noe alvorlig galt. Jeg vet mange har hatt problemer med stuttering og har fikset det ved å skru av real-time protection i AV-software som microsoft security essentials, AVG osv. Mange sverger også til å installere spillet på SSD/RAMdisk.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Er det noen som kan komme med noen anbefalinger til vidre progress på crusadern min?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Zepticon-2717/hero/39117189

Jeg kjører for tiden Holy Hammerdin build, og føler jeg gjør det helt greit i T5, om noe lav survivability.

Ting jeg vet selv:

- Lav toughness. Har en Akkhan hjelm i banken med gode Str/Vit/Allres/socket rolls, men den mister jeg crit av, Jeg har som dere ser ikke bruk for +dmg skill siden jeg ikke har shieldspam build for tiden.
- Sko prøver jeg å gamble til meg Akkhan for setbonusen.
- Beltet er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre med, noen forslag?
- 2-h er vell neste plan å kjøre mot +2 Heavens fury failen, sammen med setbonus.

- Litt for lav Cooldown reduction, hvor burde jeg hente det fra?

Lenke til kommentar

Bannedofgamers har en fin CDR tool som viser hvor mye du kan få på de forskjellige slotsa: http://bannedofgamers.com/index.php?cdr/

 

Siden CDR er en primary stat så vil du måtte ofre andre stats for å få det, så det vil gå på bekostning av dmg/toughness, men vel verdt det så lenge du kommer opp på et brukbart nivå. Du MÅ rolle max CDR % i hver slot du prøver på, ellers er det omtrent ikke vits. IMO er shoulder, offhand og diamond socket i hjem (totalt: max 30.5%) + det du eventuelt kan avse i paragon points den beste distribusjonen. Edit: Ser du har helm og shoulder CDR allerede. Offhand (shield) er litt tricky siden de kan rolle så sinnsykt mange forskjellige stats.

 

Du burde vel også kanskje bytte ut skjoldet etter hvert siden heavenly strength ikke lenger gir noen movement speed penalty.

 

Siden du kjører RoRG og mangler 1 Akkhan piece for 6-set kunne du kanskje vurdert å crafte captain crimsons boots+pants eller belt+boots for 10% CDR og 10% resource reduction i mellomtiden. Belt + boots er nok anbefalt siden du slipper å rolle etter sockets.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

 

Tips til hva endringer jeg bør gjøre på min DH?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Merko-2633/hero/43382541

 

Blir vel gloves + Belte som må ut først tenker jeg. Tenker på Magefist (%firedmg) på gloves.. belte er jeg usikker, håper jeg får et set item

 

Andariel's Visage head med 15-20% fire damage increase.

Magefist gloves med 15-20% fire damage inccrease.

Cindercoat med 15-20% fire damage increase

Stone of Jordan ring med 15-20% fire damage increase.

Harrington waist, den er mest op item in-game atm, must have og er super damage increase.

Aughild's shoulder og wrist, så grinder du i tillegg act 1 bounty ring.

 

edit: du har ringen allerede ^^

 

 

Ser ut som om firedmg% builds dominerer mange klasser for tiden. Kjedelig :p

Lenke til kommentar

Bannedofgamers har en fin CDR tool som viser hvor mye du kan få på de forskjellige slotsa: http://bannedofgamers.com/index.php?cdr/

Skal sjekke den ut ja!

 

 

Siden CDR er en primary stat så vil du måtte ofre andre stats for å få det, så det vil gå på bekostning av dmg/toughness, men vel verdt det så lenge du kommer opp på et brukbart nivå. Du MÅ rolle max CDR % i hver slot du prøver på, ellers er det omtrent ikke vits. IMO er shoulder, offhand og diamond socket i hjem (totalt: max 30.5%) + det du eventuelt kan avse i paragon points den beste distribusjonen. Edit: Ser du har helm og shoulder CDR allerede. Offhand (shield) er litt tricky siden de kan rolle så sinnsykt mange forskjellige stats.

Ja, de andre alternativene er jo rings og neck, og de har jo syke priser for å rerolle. Spesielt når jeg har krangla meg til såppas OK stats på dem for pre 6-set bonus.

 

 

Du burde vel også kanskje bytte ut skjoldet etter hvert siden heavenly strength ikke lenger gir noen movement speed penalty.

Tooltip er vell fra pre-patch.

 

Hellskull

Has been redesigned: Now grants you 10% increased damage while wielding a two-handed weapon.

 

Så jeg kommer nok til å beholde den. Var det som gjorde at jeg bytta vekk Jenka og Blessed shield.

 

 

Siden du kjører RoRG og mangler 1 Akkhan piece for 6-set kunne du kanskje vurdert å crafte captain crimsons boots+pants eller belt+boots for 10% CDR og 10% resource reduction i mellomtiden. Belt + boots er nok anbefalt siden du slipper å rolle etter sockets.

Ja, jeg var innom tanken på å crafte et cpt crimson, men la det fra meg fordi jeg ikke har så mye bruk for CD-reduction før jeg har full Akkhan og evt Fate of the Fell. Men kan prøve å farme mats uansett, så har jeg noe å holde på med :D

Lenke til kommentar

Det blir vanskelig uansett med sets pga akkhan krever 5 slots. Chest bør ikke byttes ut med akkhan pga aughilds, og akkhan vil uansett være bedre enn crimson. Men mtp hvor lang tid det kan ta å finne en av de piecene så kan det muligens være verdt det i mellomtiden. Du farmer materialet lettest i sewers of caldeum (teleport til city of caldeum og gå ned). I en av blindgatene der som peker nordøst hender det at det ligger en haug med skrap, stå inntill en liten stund så spawner en unique som dropper maten. Ikke den letteste å farme, men ikke den værste heller.

 

Har du hallowed settet? Kjører du holy build vil Hallowed Barricade være bedre enn det du har så lenge du får en grei roll. Eberli Charlo er vel også et godt alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...