Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var vel forkskjell i kva som droppa i gammal Diablo og RoS, men effekten er vel i begge spel antar eg.

Altså, at items som dropper no er som oftast meir linka mot classen en speler. Det var mindre tilfellet før. Men denne effekten er vel tilstades sjøl utan RoS.

 

Ser at folk never tall manns finger som en kjempering for WD. Eg bruker stort sett dogs som meatshields og vil då heller ha 3 stk av dei for å sperre veien og sånt. Kva har eg gått glipp av? tall manns i kombi med ukaphi...den offhanden som redirecter damage?

Lenke til kommentar

Var vel forkskjell i kva som droppa i gammal Diablo og RoS, men effekten er vel i begge spel antar eg.

Altså, at items som dropper no er som oftast meir linka mot classen en speler. Det var mindre tilfellet før. Men denne effekten er vel tilstades sjøl utan RoS.

 

Ser at folk never tall manns finger som en kjempering for WD. Eg bruker stort sett dogs som meatshields og vil då heller ha 3 stk av dei for å sperre veien og sånt. Kva har eg gått glipp av? tall manns i kombi med ukaphi...den offhanden som redirecter damage?

 

Loot 2.0 er tilstede både i normal og RoS.

 

For øvrig kan mobs gå gjennom dine summons, eneste tilfellet er når man kjemper mot 3 mobs samtidig har du en hund til hver av de. Men med bare 3 motstandere burde du ikke ha problemer uansett. Små hunder kan dø, den store hunden er nesten udødlig. Samt at den store hunden skal gjøre mer skade enn alle de små kombinert.

 

Personlig bruker jeg den fordi den ser tøff ut og gir meg større nummer som svever over finden :p

Lenke til kommentar

Joda, eg har sycophants, men det kan vere flytande kor mange du har spawna (uten 4set zuni).

Enig i at dogs dør oftare på T4+ men har ikkje opplevd i spesielt stor grad at mobs går igjennom mine summons. Kan vere en fin "wall of zombies" i trange korridorer.

 

..men så har eg aldri funne en skikkelig god tall mans finger heller då. Kan såklart ha innvirkning. =)

Lenke til kommentar

Hele buildet er jo litt avhengig av synergier fra andre pieces for å ha god effekt også. Jeg har bare såvidt begynt å lese meg opp/utforske WD etter RoS og 2.0.5, men har vel skjønt at Mask of Jerham, Tasker & Theo, Strongarm Bracer? Uhkapian Serpent og Tall Man Finger er BIS for pet build, men at man helst skal ha minst 2-3 av de itemsa før det blir noe tess. For ikke å snakke om 4pc Zuni (da må man dog ofre 1-2 av de foregående nevnte items)

Lenke til kommentar

Hele buildet er jo litt avhengig av synergier fra andre pieces for å ha god effekt også. Jeg har bare såvidt begynt å lese meg opp/utforske WD etter RoS og 2.0.5, men har vel skjønt at Mask of Jerham, Tasker & Theo, Strongarm Bracer? Uhkapian Serpent og Tall Man Finger er BIS for pet build, men at man helst skal ha minst 2-3 av de itemsa før det blir noe tess. For ikke å snakke om 4pc Zuni (da må man dog ofre 1-2 av de foregående nevnte items)

Etter hva jeg har fått med meg så behøver man ikke zunis lenger for å kjøre et godt fetish/pet build. Om jeg heller ikke har missforstått helt så er forskjellen mellom Fetish Army(FA) og Fetish Sycophants(FS) mye mindre enn hva de var før.

I tillegg kan det være verdt å nevne at FS overkjører FA når limiten på antall fetisher man kan ha er nådd. Noe som gjør at man per i dag så er det unødvendig og bruke begge.

 

Ellers så spawner uansett FS i en sånn grad nå at det nesten er i overkant mye.

E: Forbannet være autokorrektur..

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Hele buildet er jo litt avhengig av synergier fra andre pieces for å ha god effekt også. Jeg har bare såvidt begynt å lese meg opp/utforske WD etter RoS og 2.0.5, men har vel skjønt at Mask of Jerham, Tasker & Theo, Strongarm Bracer? Uhkapian Serpent og Tall Man Finger er BIS for pet build, men at man helst skal ha minst 2-3 av de itemsa før det blir noe tess. For ikke å snakke om 4pc Zuni (da må man dog ofre 1-2 av de foregående nevnte items)

Nja, builden klarer seg heilt ok med en Mask of Jeram. Uhkapian er ikkje kritisk om du har ikkje har saka alt av survivability i gear. Strongarm klarer en seg og uten. Men klart. Eg har ikkje funne godt eksemplar av tall mans finger/strongarm/uhkapian, så kan hende det blir openbaring om eg finn det. Men funker greit uten også. Men kanskje ikkje til T6. T4 går greit dog.

Lenke til kommentar

må huske det finnes 2 type mask of jeram ^^ den grønne er søppel versjon.

 

Mangler selv Zunimassa offhand så har jeg 4set av den, i mens går det på Uhkapian som er veldig bra, spesielt i T5-6.

 

Procce strongarm? piranhas <-- med piranhado rune.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Problemet er at de man får fra passiven overskriver de fra skillen, og bare de man får av skillen nyter effekten av +skill damage fra gear.

Ja, det er vel kun FA som får bonus fra +Fetish army dmg. Men etter hva jeg har hørt og lest så nyter FS godt av +physical dmg.

Lenke til kommentar

 

Hele buildet er jo litt avhengig av synergier fra andre pieces for å ha god effekt også. Jeg har bare såvidt begynt å lese meg opp/utforske WD etter RoS og 2.0.5, men har vel skjønt at Mask of Jerham, Tasker & Theo, Strongarm Bracer? Uhkapian Serpent og Tall Man Finger er BIS for pet build, men at man helst skal ha minst 2-3 av de itemsa før det blir noe tess. For ikke å snakke om 4pc Zuni (da må man dog ofre 1-2 av de foregående nevnte items)

Nja, builden klarer seg heilt ok med en Mask of Jeram. Uhkapian er ikkje kritisk om du har ikkje har saka alt av survivability i gear. Strongarm klarer en seg og uten. Men klart. Eg har ikkje funne godt eksemplar av tall mans finger/strongarm/uhkapian, så kan hende det blir openbaring om eg finn det. Men funker greit uten også. Men kanskje ikkje til T6. T4 går greit dog.

 

 

Var det jeg mente. Jeg tror de fleste er kommet til et punkt der T1 = normal så jeg snakker selvfølgelig om endgame T5-6. Jeg også spratt rett fra T1 til T3 på MoJ alene og med bedre gearpieces overall er nok T4 snart rundt hjørnet, men det ramper så sinnsykt hardt opp når du treffer T5 og 6 så da er du nesten nødt til å ha BIS gear (og for pet build: maksimere pet dmg med +physical gear, tall mans, moj, ++). WD føler jeg dog har mye å velge i når det kommer til endgame gear, så de piecene jeg nevnte er ikke nødvendigvis best for alle, men det er vel rettere sagt blant de mest populære for pet build såvidt jeg har fått med meg.

 

Fetish bugen er som dere sier: Fetisher fra passive "overskriver" fetisher fra active skillen. Zuni settet er det forøvrig ingenting galt med, dog det blir useless hvis du bruker sycophants, men det er jo relatert til selve skillmekanismene og ikke settet i seg selv. De har jo også sagt at de skal fikse det, så ingen grunn til å salvage zuni med det første :p At passive fetisher ikke får nytte av +skill dmg er vel heller ikke en bug siden det foreløpig ikke er mulig å få +% dmg til passive skills fra gear. Men på akkurat det sistnevnte der så skal jeg ikke være skråsikker på hva slags bonuser fra gear de faktisk mottar og ikke mottar siden jeg ikke husker akkurat ordlyden av hva blizzard uttalte om hva som var bug og ikke bug rundt det.

Lenke til kommentar

Du kan jo begynne med å enten finne noen andre shoulders, eventuelt prøve å re-rolle Earthquake damage til noe du bruker. Det samme gjelder buksen, beltet og hjelmen. Ingen av de ferdighetene som de øker damage på bruker du. Så kan du bruke socketen du har i hjelmen. Jeg ville også ha ofret litt toughness for damage.

Lenke til kommentar

Der var det mye å ta tak i ja... Begynn med kanskje det enkleste først du:

 

Lær deg hva mysticen gjør. Hun kan rerolle en enkelt stat på et item til en random generert stat ut fra en gitt liste over mulige stats. Du går til henne i byen, legger et item i enchant gropa og trykker på ? tegnet ved siden av en stat. Da får du opp hvilke forskjellige stats hun kan gi deg. I prioritert rekkefølge bør du gjøre/se etter dette:

 

1. 3 sockets i armor og 2 sockets på pants. I disse skal du stappe rubys for mer strength = mer damage. På begge de delene du har bør du rolle vekk +% til skill damage til fordel for sockets, sånn til å begynne med.

2. Edit: Finn nye våpen med over 2000 DPS. De MÅ ha 4 mainstats (socket er også en mainstat) og de MÅ ha strength og du MÅ rolle sockets i dem som du socketer med emeralds for mer critical hit damage. Dette vil booste damagen din mer enn noen andre items.

3. I motsetning til han over: Ikke reroll shoulders. Earthquake er en fin skill å bruke, så de er faktisk ganske gode.

4. De itemsa du har som er gule bør du egentlig ikke rerolle, da du vil finne legendary upgrades ganske raskt, og alt du i så fall da har brukt på å rerolle dem vil være bortkastede ressurser siden du er såpass lav paragon level.

5. Du burde overall redusere toughnessen din og øke damagen din. Key point her er å finne en balanse mellom effektiv killspeed og surviveability. Du kan starte med å finne deg et par andre gloves. Stats du skal se etter er: Critical hit damage, critical hit chance, attack speed og strength. De tre statsa er de beste i tillegg til strength som er et "krav". Men hvis du f.eks finner et par gloves som har 1 av de statsa, men strength + vitality istedet og en fjerde stat du ikke trenger er det godt nok (f.eks strength vitality crit chance og crit hit). Det samme gjelder bracerne dine, men her skal du se etter minst 3 av 4 stats: Strength, vitality(eller all resistance), critical hit chance og +% elemental skill damage (f.eks XX% to fire damage). Så lenge et par bracere har 3 av de 4 statsa kan du rerolle den siste slik at du får noe du trenger.

6. På hjelmen din kan du rerolle socketen til critical hit chance.

7. På den venstre ringen din bør du gjøre om vitality til critical hit chance. På den høyre ringen din bør du gjøre om life on hit til critical hit chance.

8. Bootsa dine er fine, men når du når opp til nok paragon points til at du kan makse ut movement speeden din bør du rerolle movement speeden på disse til armor eller skill damage.

 

Videre fra siste punkt så er +% til elemental damage svært viktig, sammen med crit hit chance og crit hit damage. Strength er selvfølgelig noe du bør/må ha på absolutt alle items.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Enig med mye av det Feh skriver, men det er også endel ting som avhenger av helt hvilket gear man har og hvilken vansklighetsgrad man spiller på.

 

Feks;

 

- Jeg ville ikke brukt strenght i sockets. Putt heller diamonds i alle sockets, utenom hjelmen. All resist har en soft cap på 70%, så målet er å få 70%. Etter det så vil ikke all res øke så mye per poeng lenger. Når man får endgame gear, så vil du automatisk få litt mer all res og mer hp, og da kan man gradvis bytte ut til strength. Og det blir motsatt med hjelmen, når man spiller endgame, eller bruker builds som er avhengige av cooldown skills, blir det viktigere med diamond i hjelmen, for cooldown reduction.

- Ringer, amulet og våpen bør du kun fokusere på å øke dps. Til en hvis grad hanskene også, men det ser du ann. Noen trenger vitality, andre cooldown reduction. Bruker man en build avhengig av attack speed kan det være lurt. Men spiller man T4 og oppover idag med barb, så er det stortsett bare 2-3 builds som er effektive nok, og ingen av disse bruker IAS (increased attack speed).

- Redusere toughnessen din som sagt. Prøv å ha rundt 300k hp, og rundt 70% all res. Resten dumper du i dps. Movement speed ordner du fra paragons.

-Feh har som sagt nevnt mye av det viktigste, men alt kan og må justeres på avhengig av hvilket gear man får tak i, og hvilken build man kjører. Feks, så syns jeg det er liten synergi i buildet du bruker, bare for å plukke ut en ting. Ignore Pain er totalt unødvendig når man 600k hp :) Jeg ville vurdert Ignore Pain sammen med Cassius belte (forlenger ignore pain med 4 sekunder) på T4 +, avhengig av gear.

- Ellers får man mye gratis armor av strenght, så man bør prøve å få med strengt på alle items. Det er mainstaten våres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...