Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Startet på nytt for ikke så lenge siden, har ikke kjøpt RoS enda, er på noen og 40.

Hva er raskeste måten å komme til L60 på?

Bare løpe rundt å denge på random quests på så høy vanskelighetsgrad man klarer?

Trenger i utgangspunktet ikke RoS før man er level60. det pre60 er vel så si samme med eller uten ros.

 

Mest XP er vel bounty \ Rift. Går relativt fort. Ellers er det noen Bounty Quests som gir veldig mye XP pr time.

Lenke til kommentar

Når det kommer til skills så hadde jeg endra litt. Du har en 20% pluss dmg til physical dmg, men du bruker bare en skills som har physical dmg. Er heller ikke så glad i steady aim. Personlig kjører jeg entangel shoot og den pasiven som gir deg 20% ekstra dmg mot finder som er slowa.

 

Du har mye å hente på å sette opp bedre skills.

Lenke til kommentar

damage som står der samsvarer heller ikke med det som står in game, som er 1.1M. Vet ikke hvilket som er relevant.

 

Ingen av dei faktisk, er så masse ting som virker inn på din virkelige DPS som ikkje kjem fram på dei tallene at dei er så og sei ubrukelige, blir vel kun brukt som e-peen for dei som vil ligge på top 10 på diabloprogress.com.

 

Ting som ikkje blir tatt med er for eksempel elemental damage, elite damage, cooldown reduction og % skill damage.

Lenke til kommentar

Man får opp elemental DPS ingame etter patchen X672 via "Details" fra char screen kan man se hvor mye + elemental dmg man har, og ved å "hovre" over tallet får man opp eDPS. CDR, elite dmg og skill dmg vises selvsagt ikke i tallet, men elemental DPSen er en ganske god pekepinn på hvordan man ligger an siden både elite dmg og skill dmg blir kalkulert inn etter elemental dmg. CDR kommer på toppen av det igjen.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

@X672: "Damage" i inventory screen er selvsagt useless å se på i all den tid man har items med + % ett eller annet. EDPS som man ser fra details er dog en god pekepinn for de som har funnet ut at å stacke elemental damage er the way to go i de fleste tilfeller.

 

Var det ikkje det eg sa i første posten? :) Men eg vil nå gå så lang i sei at det er ubrugelig uten elemental og fordi vist du prøver å sammenligne deg med nokon andre så må du sjå på heilheten får å få ett korrekt grunnlag.

 

Spelte med ein monk som hadde kun 200k sheet dps og dei to andre i gruppa rynka på nesen men det viste seg etter rifte at han hadde over 250M run dps (TurboHUD) enn dei andre to som igjen berre viser hvor ubrukelig det tallet er.

Lenke til kommentar

Er det crit som synes som gult noen ganger?

Synes det er litt dumt at det ikke er noen combat log som viser hvor mye skade man gjør.

 

edit

Ok, fant ut hvordan jeg kunne se all skade gitt :)

Men, er det slik at gear man finner også skalerer med level man er på?

Endret av Svar
Lenke til kommentar

Crit er gult, og nei, du kan ikke se all skade gitt over tid med mindre du kjører tredjeparts apps/overlays som f.eks TurboHUD. Merk likevel at slike ting faktisk er imot Diablo 3 TOS og kan gjøre at kontoen din blir utestengt (dog, det finnes vel ingen rapporter på at noen faktisk har blitt bannet for å bruke TurboHUD enda).

 

Gear du finner skalerer med level ja, men du kan risikere å finne items som er noen få levels både over og under det levelet karakteren din har. Fra lvl 60+ er det kun tre item level intervaller på lvl 61, 66 og 70.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er planlagt nown oppdateringer for xbox360-versjonen?

 

Har akkurat kjøp meg diablo 3 og storkoser meg med spillet, både solo og co-op med en kompis. Spiller Monk som solo og med kompisen spiller jeg witch doctor, og han demon hunter(?).

For øvrig syns jeg ikke grafikken er noe spesiellt bra, helt ok bare. Men det gjør ikke noe:) har etter 25år som gamer innsett at grafikk spiller en veldig liten rolle når alt kommer til alt.

 

Har noen spm ang monk:

1. Er det str og dex jeg burde satse på?

2. Dual wield eller twohanded?

Lenke til kommentar

Grafikken på X360 begynner vel å bli ræva nesten uansett hva slags spill man ser på :p 19. august kommer det dog "Ultimate Evil Edition" som er diablo 3 + reaper of souls expansion til XOne og PS4 (samt PS3 og X360). Såvidt jeg vet vil det være mulig å overføre progresjonen fra eksisterende konsoll til next-gen (hvertfall ps3->ps4 så da regner jeg met at det funker for 360->one).

 

Monk har dexterity som primary stat. Du trenger ikke strength, men vitality i tillegg til dexterity. Vet ikke hvordan itemization er på konsoll vs. pc, men jeg har alltid foretrukket dual-wield/one hander over two-hander kun fordi det føles mye bedre.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet skalerer slike legendary procs med proc coefficient på skillen/runen som brukes. En skill med lav proc coefficient vil da ticke mindre/sjeldnere enn en annen skill/rune. Selv innenfor samme skillen kan det være stor forskjell på proc. c. på de forskjellige runene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...