Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Driver å spiller på Master nå, og har snart full legendary gear. Funnet alle angrepene jeg vil bruke og som jeg føler at jeg gjør god dmg med.

Prøvde da selvfølgelig Torment 1, og det gikk rett og slett til helvette.

Tok mye mer dmg, problemet var at jeg mista for mye HP for fort.

Er det et tegn på at jeg har for dårlig gear/gjør for lite dmg, eller at jeg har for lav HP? :p

Kanskje begge deler.

Hvis du linker profilen din er det enklere å se hva du gjør galt, det skal godt gjøres å ha problemer på T1 hvis man ikke gjør noe helt galt eller ikke kjenner godt nok noen game mechanics.

 

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Hvaheterdu-2596/hero/15712821

Lenke til kommentar

Wow :)

 

-På våpen vil du helst ha grønne gems, critical damage, 125% etc.

-Både til chest og legs enchanter du sockets, 3 til chest og 2 til legs.

-Level 60 ring, du skal lett klare å få en gold ring med langt bedre stats.

 

Sigh, var enn del å fikse der, skal overlate det til barb spillere... :p

 

Anbefaler å studere denne litt:

http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/21gorc/d3_ros_adventure_mode_bounty_reward_legendary/

 

Oversikt over hva som dropper hvor, kan anbefale å grinde act 1 normal for å få en ganske bra "ring" og ikke minst 1h mace som funker veldig bra på Torment 1.

Endret av nagina
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Legendaries er nødvendigvis ikke "så bra" at man bare mååååå equippe dem. De fleste er ræl som man bare kjører i kverna hos armorsmithen.

Og du har feil gems på feil steder også. Se på barbarian builds i google så finner du hva "de fleste" bruker som skills, det er gjerne også den builden med mest damage output. En annen grunn til at du er squishy i Torment er at elitepacks gjør mye mere elemental damage. Og du har ikke særlig mye +all resist på utstyret ditt.

 

All resist er mye viktigere i torment enn ellers, et fint tall på arcane resist hjelper null og niks mot packs som kommer med masse fire og ice og anna faenskap.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

1. Reroll area dmg til critical hit dmg på gloves

2. Reroll sockets på chest og pants

3. Finn nye ringer (bytt ut begge, selv rares vil være bedre). Stats å se etter (må ikke ha alle, men minimum 3 + 1 stat du kan rerolle): Strength, attack speed, critical dmg, crititcal hit. Evt. kan du bytte ut attack speed med all res.

4. Enten reroll armor til critical chance på bracer, eller finn deg en ny bracer med fire skill dmg, strength, allres og crit chance (eller 3 av de 4 + 1 stat du kan rerolle).

5. Reroll armor til strength på beltet

6. Reroll vitality til allres på amulet

7. Spar opp litt gold og craft deg opp noen bedre emeralds og sett det i begge våpnene dine.

 

Et par andre key points:

 

1. Du har ALT for mye liv. 300k er passe. Mitigation (armor, allres) > HP, men som barb får du sykt mye armor fra strength (i tillegg til at du har 20% dmg reduced overall siden du er barb) så allres bør være førstepri.

2. Grunnen til at T1 er vanskelig for deg er fordi du har alt for lite dmg så dette må du fikse. Toughnessen din er relativt høy, men med 260k profile DPS vil det naturlig nok ta såpass lang tid å drepe ting at du blir sakset ned før de dør.

3. Ikke kast bort tiden din på normal cachefarming før du eventuelt finner set plans eller set legs og faktisk trenger en ring of grandeur. Paragon points er GULL verdt i høyere torment så du bør bruke mest mulig tid på å farme deg opp mot paragon 200.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er nok mangel på all res som er hovedproblemet, dps er litt lav også men det skal ikke være problem med T1 selv med det.

 

Som nevnt over reroll til du har sockets i armor, putt så diamanter i armor til du har 60-70% i alle resistances.

 

Anbefaler også å fjerne rampage passiven og bruke superstition i stede.

 

redigert: og grats med hexing pants, leter selv etter de til barben min.

Endret av Civilix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er min wiz: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Mindslave-2746/hero/40817312

 

Sikler veldig etter ring of royal grandeur og magefist, er det riktig av meg at dette er mine to viktigste oppgraderinger?

 

Det som jeg også tror hadde vært gull er ett til av firebird settet (må jo ha det for å få set bonus uavhengig av ringen eller ikke) og ennå en ring.

 

Men er det noen andre tips dere har til min wiz? Kommer til å rerolle til damage basert stats på firebird's pinions så fort jeg har royal grandeur tenker jeg. Da bytter jeg nok også ut glasscannon så jeg kan leve med mindre HP :)

 

Alle tips tas i mot med stor takknemlighet :)

Lenke til kommentar

Først og fremst er RoRG bra hvis du allerede har nok items av class-specific set items for å få 4/6 set bonus (tals, vyrs, firebirds). I tillegg er den bra når du crafter sets som f.eks captain crimsons, aughild og cains (du kan equippe alle 3 sets med bare 2 slots, men likevel få 3 set bonus fra alle tre). Alt utenom dette, så er den ikke noe å hige etter.

 

ånn som karakteren din (mastermind2k) er gearet nå så vil du få en helt minimal effekt av 3 set bonusen til tal rashas med rorg, mens på resten av gearet ditt har du masse potensiale for oppgraderinger. Før du finner en ekstra tals vil f.eks en andariels og rare amulet med fire dmg være vesentlig mye bedre enn de set piecene du har nå. Bracer, belt og gloves har du også masse potensiale med bedre rolls og/eller andre legendaries som f.eks reapers wraps, fleeting strap/hellcat/witching hour/harrington, magefist eller annen legendary glove (pga mye høyere mainstat roll) osv. osv.

 

Så hva du vil prioritere får være opp til deg. Normal cache farming er sjelden verdt det før du faktisk er i nærheten av å kunne bruke ringen. Da er det mye mer rewarding å kjøre torment rifts pga. økt leg droprate og den fantastisk minimale sjansen for å finne vyr/firebird :p

 

 

discostu: diabloprogress.com?

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Skulle til og sei at Diabloprogress er mykje betre, men det gjorde du før meg, der må du oppdatere charen din manuelt (trykke på ein knapp) for å få opp infoen om din char.

Lenke til kommentar

Prøvd i 10 min nå å finne den søkemotoren hvor man kan slå opp characters i diablo 3, faens jævla rotete blizzardside. Søkt på diablo3 characters, armory og alt... :S

 

Jeg klarer meg fint ved å bare bruke Google til å søke på "diablo 3 profile <kontonavn/charnavn>"

Lenke til kommentar

Dette er min wiz: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Mindslave-2746/hero/40817312

 

Sikler veldig etter ring of royal grandeur og magefist, er det riktig av meg at dette er mine to viktigste oppgraderinger?

 

Det som jeg også tror hadde vært gull er ett til av firebird settet (må jo ha det for å få set bonus uavhengig av ringen eller ikke) og ennå en ring.

 

Men er det noen andre tips dere har til min wiz? Kommer til å rerolle til damage basert stats på firebird's pinions så fort jeg har royal grandeur tenker jeg. Da bytter jeg nok også ut glasscannon så jeg kan leve med mindre HP :)

 

Alle tips tas i mot med stor takknemlighet :)

 

Hvis jeg var deg så ville jeg ha gjort det slik:

 

-Crafted Aughild's bracers og shoulders.

-Grinded act 1normal bounty for "RING".

-Crafted cain's boots og legs.

-Brukt alle blood shards for å få tak i en "Magefist" gloves som gir +%fire damage.

-Crafted "Devastator" mace.

 

Kvitt deg med Tal'rasha utstyr, oppskryt og bare mannshit, de er for rare og er ikke lett å få gode rolls når de først dropper! De utstyr jeg nevnte nu nettopp krever selvsagt at du har recipe for dem men har du dem bør du gå for dem.

Lenke til kommentar

Eneste jeg har recipe for er asheara eller hva det heter, de virker ganske crap?

 

Men magefist er selvfølgelig det jeg prøver å skaffe meg med bloodshards.

 

Har ikke cains boots eller legs heller, men har ett annet sett hvor jeg har fire deler. Husker ikke hvilket, men tror det er det settet det dropper mest av siden jeg har fått dobbelt opp med flere deler

Lenke til kommentar

 

Prøvd i 10 min nå å finne den søkemotoren hvor man kan slå opp characters i diablo 3, faens jævla rotete blizzardside. Søkt på diablo3 characters, armory og alt... :S

 

Jeg klarer meg fint ved å bare bruke Google til å søke på "diablo 3 profile <kontonavn/charnavn>"

 

 

FInner nada jeg... Møkkasystem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...