Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

og til dere som nevner skills og måneder (år) med balanse tweaks. det går jo ikke engang å hvelge skills, de blir bare unlocket etter lvl så må man velge hvilke man vil ha aktive. ikke noe skill tree per se.

 

jeg vedder på at dlc char er omtrent ferdige og gjemt unna at eller annet sted. faen jeg er så pissed over at det ikke er flere klasser, det irriterer meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

savner enda en melee character da. de kunne hatt med en dual sword char elns. ble litt kjedelig med bare barbar imo.

 

Både barbarian og monk kan dual-wielde sverd. Ser ikke helt poenget ditt.

 

 

faen jeg er så pissed over at det ikke er flere klasser, det irriterer meg.

 

Nå som hver klasse ikke er begrenset til 2-3 forhåndsvalgte builds uten form for customization (diablo 2) vil hver klasse ha stor variasjon. Fem er langt i fra lite om du ser hvor mange muligheter hver klasse har.

 

jeg vedder på at dlc char er omtrent ferdige og gjemt unna at eller annet sted.

 

Det skjer ikke.

Endret av Pingas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen spesifikk jar of souls crypt. Jar of souls er en random event, den kan være i hvilken som helst crypt, og det kan hende den ikke er der i det hele tatt. Samme gjelder den of the fallen – den er ikke garantert å bli generert.

 

Formulerte meg kanskje dårlig, men jeg visste det, og det gjør det rett og slett bare bitrere, er ikke sikkert jeg finner jar of souls igjen, siden jeg bare hare tilgang denne helgen.

Det er to forskjellige events i de cryptene, en av dem er alltid der. En crypt har en event, en har ingenting og er veldig liten, den siste har kronen.

Lenke til kommentar

dessuten er barbaren strength based. jeg savner en dex build med orntli fokus på to-sverd fighting.

 

Hva i all verden har dex med dual-wielding å gjøre? Dex er ikke annet enn en 1% bonus til all skade for monk/DH, og Str er en 1% bonus til all skade for barbarian, også når en dual wielder.

 

Begge klassene har ypperlig dual wielding, uansett våpentype. Det har ikke noe å si om det er sverd, økser eller hammere. Så lenge de er innenfor 15% av hverandres dps vil er det alltid verdt å dual-wielde.

 

Igjen, hva er poenget ditt?

Endret av Pingas
  • Liker 4
Lenke til kommentar

får meg ikke inn på betaen jeg :(

 

Men fikk spilt litt igår, eneste negative jeg stusset litt på var skill systemet. Mangel på frihet til å velge hva man vil upgrade når man kommer opp i lvl. Det var mye bedre oppsett på diablo 2 imo , syntes de burde hatt skillsystemet mye mer likt oppbygdslik som det var på 2ern.

 

Skillsystemet er jo det beste med D3? I D2 hadde du bare tre skilltrees, og jo lengre ned på skilltree'et du kom, jo bedre ble skills. Resultatet var at alle surret rundt med lvl 30-skills, fordi de automatisk var de beste. I D3 har de fjernet dette, så alle skillsene er (i teorien) like bra før de moddes og det der. Det gjør at du har veldig mange skills tilgjengelig, og du kan velge opp til seks skills som du selv vil. det gir oss enormt med frihet til å bygge karakterene som vi selv vil. Selvsagt vil det nok fortsatt være en "optimal" sammensetning av skills, men det vil nok også ha mye mindre betydning enn i D2. Bare velg skills du liker i stedet for å let etter de "beste". Hvordan kan det være negativt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

får meg ikke inn på betaen jeg

Men fikk spilt litt igår, eneste negative jeg stusset litt på var skill systemet. Mangel på frihet til å velge hva man vil upgrade når man kommer opp i lvl. Det var mye bedre oppsett på diablo 2 imo , syntes de burde hatt skillsystemet mye mer likt oppbygdslik som det var på 2ern.

Skillsystemet er jo det beste med D3? I D2 hadde du bare tre skilltrees, og jo lengre ned på skilltree'et du kom, jo bedre ble skills. Resultatet var at alle surret rundt med lvl 30-skills, fordi de automatisk var de beste. I D3 har de fjernet dette, så alle skillsene er (i teorien) like bra før de moddes og det der. Det gjør at du har veldig mange skills tilgjengelig, og du kan velge opp til seks skills som du selv vil. det gir oss enormt med frihet til å bygge karakterene som vi selv vil. Selvsagt vil det nok fortsatt være en "optimal" sammensetning av skills, men det vil nok også ha mye mindre betydning enn i D2. Bare velg skills du liker i stedet for å let etter de "beste". Hvordan kan det være negativt?

 

Stemmer det. Det var aldri customization i Diablo 2, hverken gjennom skills eller stats. Du tok ett valg – hvilke av de 2-3 forhåndsbestemte buildsa per klasse skal jeg velge? Og så følger man det, putter poeng i riktig rekkefølge mens man later som man har noe valg. Og så går man videre med den éne spellen man bruker hele spillet. Kjempesystem.

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

barbaren er strenght/brute tank type. tåler mye damage, er treg men sterk og treg hit rate.

 

Attack speed bestemmes kun av våpen, ikke klasse. Våpen med 1 aps vil slå én gang i sekundet – våpen med 2 aps vil slå to ganger i sekundet, uansett om det er en monk eller barbarian som slår. At barbarian er strength-basert gjør ikke klassen mindre egnet for dual-wielding. Strength vil fortsatt gi +% skade, også for dual-wielding.

 

en dual wield class er en som har liten eller ingen penalty på off-hand våpen, har bonuser basert på å bruke dual weapons, våpen eksklusiv for sin klasse (katana, sabere)

 

Hverken barbarian eller monk har penalty på off-hand våpen. De har faktisk en bonus i form av 15% økt attack speed. Det er også andre bonuser for dual wielding. Eksempel for monk: "While dual-wielding, you gain a 15% chance to dodge incoming attacks". Det er også ekslusive våpen for begge klassene som kan dual-wieldes.

Endret av Pingas
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har allerede sagt poenget men du er jo så pling i bollen eller nabbefette at du forstår det ikke om man mater det inn med teskje.

 

Du sier at du vil ha en klasse som fokuserer på dual-wielding. Det er allerede to klasser som kan ha ypperlige builds fokusert rundt dual-wielding. Hva er det jeg går glipp av?

 

nettop at det ikke ER noen klasse som er fokusert på dual wielding. barbaren er strenght/brute tank type. tåler mye damage, er treg men sterk og treg hit rate.

 

en dual wield class er en som har liten eller ingen penalty på off-hand våpen, har bonuser basert på å bruke dual weapons, våpen eksklusiv for sin klasse (katana, sabere) og ikke minst er veldig adapterte til å blokke uten skjold, pluss at de beveger seg kjappere rundt mappet og har høyere hit per second, men lavere health. nettop en DUAL WIELD klasse.

 

Jeg tar dette som at du har gode kontakter hos Blizzard og har fått en fullkopi av spillet du har spillt i 200 timer allerede? Høres sånn ut.

Lenke til kommentar

barbaren er strenght/brute tank type. tåler mye damage, er treg men sterk og treg hit rate.

 

Attack speed bestemmes kun av våpen, ikke klasse. Våpen med 1 aps vil slå én gang i sekundet – våpen med 2 aps vil slå to ganger i sekundet, uansett om det er en monk eller barbarian som slår. At barbarian er strength-basert gjør ikke klassen mindre egnet for dual-wielding. Strength vil fortsatt gi +% skade, også for dual-wielding.

 

en dual wield class er en som har liten eller ingen penalty på off-hand våpen, har bonuser basert på å bruke dual weapons, våpen eksklusiv for sin klasse (katana, sabere)

 

Hverken barbarian eller monk har penalty på off-hand våpen. De har faktisk en bonus i form av 15% økt attack speed. Det er også andre bonuser for dual wielding. Eksempel for monk: "While dual-wielding, you gain a 15% chance to dodge incoming attacks". Det er også ekslusive våpen for begge klassene som kan dual-wieldes.

 

 

ikke noe av dette kan sies å være et ekte fokus på dual wielding. 15% økning i attack speed er ingenting. det er totalt 115% av å bare kjøre på med ett våpen. og hvis man hadde en egen dual wield klasse så kan man ha våpen med høyere aps for den klassen, altså betydelige bonuser for å ha to våpen i forhold til de andre klassene som har dette som en novalitet. Slik at man kommer noe nærmere 200% i as, 100% per hånd. Kan ikke det sies å være ekte dual wielding?

 

 

igjen, du feiler helt å ta poenget og tuter på med dårlige unnskyldninger og tall og prosenter når jeg snakker om noe helt annet. når jeg snakker om dual welding mener jeg reelle bonuser basert på det å ha et våpen i hver hånd. ikke bare en greie som "kan" gjøres av enkelte klasser, men noe som SKaL gjøres av èn klasse og hvor det er betydelige bonuser for å gjøre det, sant.

 

Har allerede sagt poenget men du er jo så pling i bollen eller nabbefette at du forstår det ikke om man mater det inn med teskje.

 

Du sier at du vil ha en klasse som fokuserer på dual-wielding. Det er allerede to klasser som kan ha ypperlige builds fokusert rundt dual-wielding. Hva er det jeg går glipp av?

 

nettop at det ikke ER noen klasse som er fokusert på dual wielding. barbaren er strenght/brute tank type. tåler mye damage, er treg men sterk og treg hit rate.

 

en dual wield class er en som har liten eller ingen penalty på off-hand våpen, har bonuser basert på å bruke dual weapons, våpen eksklusiv for sin klasse (katana, sabere) og ikke minst er veldig adapterte til å blokke uten skjold, pluss at de beveger seg kjappere rundt mappet og har høyere hit per second, men lavere health. nettop en DUAL WIELD klasse.

 

Jeg tar dette som at du har gode kontakter hos Blizzard og har fått en fullkopi av spillet du har spillt i 200 timer allerede? Høres sånn ut.

 

trenger egentlig bare spille klassene gjennom betaen for å forstå det jeg beskriver. hver klasse har sine forte, og ingen av dem er dual wielding.

Lenke til kommentar

jeg vedder på at dlc char er omtrent ferdige og gjemt unna at eller annet sted. faen jeg er så pissed over at det ikke er flere klasser, det irriterer meg.

Det er Blizzard som gir ut dette spillet, ikke EA. Blizzard hverken gir ut eller tar seg betalt for DLCer, det har de bekreftet. Det eneste de tar betalt for er mikro transaksjoner som f.eks kosmetiske ting som ikke har innflytelse på selve spillbalanseringen. Du får ikke se noen nye klasser før en ekspansjon blir gitt ut.

 

Har allerede sagt poenget men du er jo så pling i bollen eller nabbefette at du forstår det ikke om man mater det inn med teskje.

 

Poenget er at vi trenger flere klasser, helst en til melee basert og en til caster type.

 

Hvorfor så oppføre deg så barnslig at du må begynne å skjelle ut folk med tåpelige kallenavn? De fleste spørsmålene eller forslagene og kommentarene du har kommet med så langt har kun vært bevis på at du ikke kjenner spillet godt nok til å kunne klage så heftig på de ankepunktene du har.

Hvorfor flere klasser? Du har allerede 5 klasser som dekker alle de vanlige rollene: Caster, melee, skjold, DW, ranged, summoner osv. Flere klasser enn det vi har nå vil kun blande roller de eksisterende klassene allerede har, de blir kun hybrider av eksisterende klasser.

Man har da også en dex basert DW klasse i form av monk også, som i tillegg har en passiv skill som gir økt dodge sjanse om man DWer som Pingas nevner.

 

Liker du ikke hva Diablo 3 tilbyr, ikke spill det. Så enkelt er det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei. Det hadde ikke blitt noen hybrid av eksisterende klasser. Det hadde blitt en allerede vel etablert unik klasse som allerede har nytt stor suksess i rollespill sjangeren.

 

Og jeg har aldri sagt at jeg ikke liker diablo3 eller hva det tilbyr, bare at det trenger flere klasser, lær deg å høre etter.

 

Det eneste som nå skjer er at jeg heller velger å spille summoner enn å være mellee char.

 

enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Er det ikke like greit å akseptere først som sist at D3 har valgt å gå en annen rute enn hva du helst så for deg? Personlig så er jeg kjempefornøyd med valget Blizzard har gjort, da det ikke lenger er "en rette" build som er langt mer effektiv enn alle andre. Dette betyr igjen at folk kan velge skills som de synes er morsomme, i stedet for at valget er aktivt gjort allerede.

 

Selvfølgelig vil noen kombinasjoner være mer effektive enn andre, men i motsetning til tidligere og andre lignende spill hvor du har talent treer hvor dypereliggende skills alltid er best, så er friheten langt større her.

 

Det er synd å si det, men at spillet ikke gjør hva du ønsker fører ikke til at det er en feil med spillet, derimot dine forventninger til det. Det finnes ingen klasse som fokuserer direkte på DH, da våpentype ikke bestemmer annet enn attack speed og DPS. Dette er et aktivt valg fra Blizzard, uten tvil kontroversielt, men ikke noe som kan gjøres om med en utvidelsespakke.

 

Det er vel rimelig åpenbart at du representerer et synspunkt som hittil i tråden du er rimelig alene om. Du har like mye rett til å ytre deg som alle andre, men du må respektere at noen vil være uenig. Det må likevel være mulig å ha en positiv debatt uten å måtte ty til hersketeknikker og navnkalling, det er ingen tjent med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Igjen, så legger dere ord i munn. Jeg har overhodet ingen invendinger mot skillsystemet, poengsystemet eller noe annet system i dette spillet.

 

jeg etterspør en dw char, det er alt. egentlig bare et tankekors, men det virker som det er en egen kult her inne som tar det som et eller annet terrorangrep eller noe sånt ?

 

det er overhodet ikke utelukket at DW char kan komme, våpensystemet utelukker ikke dette så vidt jeg forstår, eller er det noe jeg har misset. hmm la meg se, attack speed og hit per second på våpen.. hmmm ser fullt mulig å gjennomføre allikevell?

 

trist at man skal bli angrepet for å diskutere konstruktivt rundt spillets aspekter...

Lenke til kommentar

 

Og jeg har aldri sagt at jeg ikke liker diablo3 eller hva det tilbyr, bare at det trenger flere klasser, lær deg å høre etter.

 

 

 

Du har da det, du nevnte at du ikke var fornøyd med klassene. Noe jeg også påpekte og kom med mine synspunkter på. Jeg tror nok du må gå tilbake og lese over noen av dine tidligere poster litt bedre, eller lese over dem før du poster i sinne.

 

det er overhodet ikke utelukket at DW char kan komme, våpensystemet utelukker ikke dette så vidt jeg forstår, eller er det noe jeg har misset. hmm la meg se, attack speed og hit per second på våpen.. hmmm ser fullt mulig å gjennomføre allikevell?

 

Klart det ikke er utelukket, men at Blizzard lager en klasse som er låst til ett visst våpenopplegg er heller tvilsomt. Dessuten så kan du lage en DW klasse som ligner på den du beskrev hvis du lager en monk med raske 1h våpen (du kan bruke alle typer våpen, du er ikke låst til fist eller staves selv om det er klasse våpen) og run speed items f.eks

 

trist at man skal bli angrepet for å diskutere konstruktivt rundt spillets aspekter...

 

Beklager, men dette er bare dobbelmoralistisk fra din side. Det er ingen andre her enn deg som har kalt andre skjellsord og vært lite konstruktive i argumentene sine. De andre som har kommentert postene dine har faktisk oppført seg eksemplariske med tanke på hva de har fått servert tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...