Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Fikk ikke noen ordentlig følelse av spillet ... normal er for enkelt.

Spilte bare gjennom 1 gang med monk og 1 gang online ... men alt er for lett, så vet ikke hvor bra det blir.

Får vel kjøpe og teste før jeg gjør meg opp en mening.

Skulle ønske de hadde vanskelighetsgrad i betaen.

 

Du prøvde hovedsaklig tutorialen. Begynnelsen av første act på den letteste vanskelighetsgraden. Ja, det er enkelt.

 

Raskt spørsmål om spillet. Har ikke hørt mye om det, men er det noen som kan fortelle meg hvordan gameplay kommer til å være? Er det freeworld/openworld, slik som WoW, der man kan gå hvor man vil? Eller er det slik at man må komme seg fra A til B, noe som betyr at vi ikke besøker byer flere ganger, for å handle, få nye quest, osv.

Er det også delt inn i akter, eller deler?

 

Takker og bukker for svar!

 

Det er fire acts. Mainquesten er lineær, men en besøker fortsatt byen ofte, og du kan teleportere til den (og tilbake) når du vil. Se på gameplay-videoer for å se hvordan gameplay er.

 

Her er en playlist med en playthrough av betaen med barbarian:

 

 

Dette er fra en gammel patch, så det er flere ting som er annerledes, men gir fortsatt inntrykk av gameplayets overflate.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen her som spiller Diablo 3 på iMac? Tenkte å gå til innkjøp av en snart. Vil kunne spille det på topp grafikk.

 

Akkurat nå spiller jeg på Macbook Air. Blir ikke akkurat noen grafikkopplevelse, men kjører da greit nok.

 

Eg spela det på ein 15" MBP 2012 med 8GB minne, Radeon HD 6750M 512 MB, i7 2,2ghz og SSD. Kjører alt på high untatt skygger som står på medium.

Lenke til kommentar

Raskt spørsmål om spillet. Har ikke hørt mye om det, men er det noen som kan fortelle meg hvordan gameplay kommer til å være? Er det freeworld/openworld, slik som WoW, der man kan gå hvor man vil? Eller er det slik at man må komme seg fra A til B, noe som betyr at vi ikke besøker byer flere ganger, for å handle, få nye quest, osv.

Er det også delt inn i akter, eller deler?

 

Takker og bukker for svar!

 

Er vel freeworld, så lenge man har kommet til et område i historien, kan man gå tilbake dit, og når du laster spillet på nytt, vil alt av kister og beholdere og huler spawne på nytt, men området vil sannsynligvis være litt annerledes. Og ja, man besøker byer flere ganger. Ja Diablo 3 er delt inn i akter, betaen er vel 1/3 av den første eller noe sånt, hvis jeg har forstått det rett. I tillegg, når du har gjort alle aktene, låser man opp en ny vanskelighetsgrad. (Normal>Nightmare>Hell>Inferno)

Lenke til kommentar

Hvordan vet du det. Har du hele spillet?

Ingen har hele spillet, med unntak av Blizzard ;) Blizzard har sagt at slik beta'en er nå, er slik spillet vil være ved lansering. Dette ble sagt rundt patch 14. Er kun finpuss de har holdt på med i patchene etter på. Å innføre at vi kan øke statsene slik vi selv ønsker blir en vesentlig endring, og vil trolig medføre masse rebalansering. Hvis de kommer til å endre på dette i fremtiden, så blir det nok lenge til, da det er mye annet som skal inn først, bl.a. pvp og trolig en redesignet mystic.

--

 

Vil ikke kalle Diablo for freeworld, har veldig lite, om noe, til felles med MMO som f.eks. WoW. Handler hovedsakelig om å slakte seg vei gjennom monstre fra A og til B i søken etter bedre utstyr og for å fullføre quests. Områdene blir generert for hvert nye spill/økt, hvor noen deler er faste og noen deler tilfeldig. F.eks. "Den of the fallen" er sjeldent med

 

 

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Fikk ikke noen ordentlig følelse av spillet ... normal er for enkelt.

 

Må alltid le litt når jeg leser sånt tøv som det der. Du har spilt en knøttliten bit i starten på den aller første akten på en enkelste vanskelighetsgraden, og så klager du over at det er for lett? Blizzard har ikke bare økt vanskelighetsgraden på Nightmare og Hell, men de la til en fjerde vanskelighetsgrad fordi de av erfaring vet at selv Hell ble for enkelt for en del i Diablo 2. Nightmare alene vil bli krevende for mange denne gangen (spesielt solo), og Hell og Inferno vil nok kreve grupper for de fleste.

 

On-topic: Jeg hater å innrømme det, men begynner å blitt småforelsket i monken. Leste på forumet til D3 at den er den suverent mest upopulære klassen, blandt annet fordi vi har mindre komboer enn hva vi var lovet, vi har null våpenanimasjoner (du kan bruke sverd og skjold, men slår likevel med knyttneven osv) og så videre. Men etter å ha spilt en god stund elsker jeg den. :)

 

Er ganske mange småting jeg elsker her. En ting er at vi får belønning ganske ofte, selv om det er små ting. Ser stadig at jeg får XP-bonus for å ha drept mange fiender på kort tid (klarte 51 fiender i en sammenhengende kombo), eller noe så enkelt som å ødelegge ting som tønner osv. Blacksmith (og sikkert de andre) er basert på konto, så når vi oppgraderer/trener han vil vi beholde oppgraderingen når vi bytter til en ny karakter, og så videre. Og alle Achivementsene i seg selv er morsomme nok, så jeg kommer for første gang til å bruke tid på sånt tull. Selv i betaen. :)

 

Men hva gjør Banners egentlig? Jeg kan sette et flagg på bakken, men det gjør jo ingenting?

Lenke til kommentar

Men hva gjør Banners egentlig? Jeg kan sette et flagg på bakken, men det gjør jo ingenting?

 

Banneren er for det meste kosmetisk og for gøy. Etter hvert som du får achievements får du oppgraderinger til banneren. Så når du har oppnådd mye i spillet vil du ha en stor, staselig banner, og kan se ned på de med en liten og stusselig en. Bannerne i Tristram kan du også bruke for å teleportere til venner ved å klikke på banneren dems.

Lenke til kommentar

 

On-topic: Jeg hater å innrømme det, men begynner å blitt småforelsket i monken. Leste på forumet til D3 at den er den suverent mest upopulære klassen, blandt annet fordi vi har mindre komboer enn hva vi var lovet, vi har null våpenanimasjoner (du kan bruke sverd og skjold, men slår likevel med knyttneven osv) og så videre. Men etter å ha spilt en god stund elsker jeg den. :)

 

 

Hva slags komboer har man? Jeg oppdaget ikke noen komboer når jeg spilte igjennom, om ikek å slå flere dyr på rad regnes som en "kombo".

 

AtW

Lenke til kommentar

Digger å spille monk, hater som oftest andre som gjør det. I gjennomsnitt er det kanskje 1 av 6 munker som faktisk bruker healen av de jeg har møtt i coop. Har ikke spilt monk siden i går da, har prøvd å gjøre achievements, men har innsett at jeg nok ikke kommer til å klare ressurrect, har heller ikke klart 20 enemies med ett slag eller SK sin instant karma.

Noen som har noen tips om hvordan eller hvor det vil være best å gjøre disse?

 

Forøvrig er characterne i 10, 11 eller 12, så må nok gjøre siste questen ett par ganger til i løpet av kvelden. :)

Lenke til kommentar

Hvordan? Jeg så at det tredje slaget ble spesielt, men å trykke tre ganger er ikke det jeg vil kalle en "kombo"

Du kan f.eks. sette opp Fists of Thunder og Deadly Reach (på musa), så kan du gå FoT-DR-FoT eller DR-DR-FoT og du får avslutting slaget til FoT. Du må ikke gjøre tre av samme skill for å få avsluttingen slaget.

Endret av Crowly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...