Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grafikken var ikke så pen akkurat som jeg trodde. Men det er jo beta så det kan forandre seg etterhvert. Å slike små lag/stuttering mens man gikk rundt fikk jeg også oppleve. Beta her nok engang, får håpe at spillet ser noe finere ut den 15.mai!

 

Ødela ikke mye for min Wizard skal jeg si dere. Tror faktisk jeg velger Wizard når spillet er ute!

 

Er vel ikke noen grunn til å tro at grafikken endres fram til release.

 

AtW

Lenke til kommentar

Som er super ston fan av Diablo spillene må jeg si det jeg var redd for! Dette var noe kjedelige greier:/

Er et "ekte" old school hack n slash, Men er det som jeg alltid har trodd kom til å ødelegge for diablo 3 også! Er en grunn til at hack n slash spill ikke er noe "alle" spiller for dagen. Er kjekt i 1-2timer...thats it:/

 

bra jeg fikk testet det før det kom ut. kan vær det blit innkjøp når det kommer til 360 slik jeg slipper den jæv#% museklikkelyden og ha litt bedre kontroll:D og at spillet er på tilbud for 200kr ofc

over and AOUT!

Lenke til kommentar

Kjedelige greier. Alt besto jo bare av å jogge litt fram og tilbake og trykke på høre og venstre musetast for harde livet, kunne jo ikke engang velge selv hva som skulle prioriteres når du gikk opp et nivå..

gå i options velg elective mode, eller hva det heter, nå kan du velge skills når du leveler

Lenke til kommentar

Aigh.... unable to connect, error 3003 :-( andre som har fått denne? ...som ev. har komt igang med spillingen etterhvert? :) (lov å håpe)

 

@Bashiok

 

If you are seeing Error 3003 click on Options and change your region to 'The Americas'. The open beta is on US servers only.

 

ER DET FAEN MEG MULIG??!!

 

4 timer for sent!

Endret av Daxen
Lenke til kommentar

Dette var slapper greier! Teknisk sett var spillet bra, men det var da fryktelig kjedelig første inntrykk. Men kanskje det blir mer spennende etterhvert, men følte ikke jeg kunne velge noe som helst. Overraskende at de gir oss en så kjedelig smaksbit.

 

Grafikken hører mer hjemme i 2010, men det har strengt tatt lite å si. Ikke allverden til musikk og stemning heller. Fint jeg fikk prøve, så slipper jeg å tenka hva jeg eventuelt hadde gått "glipp" av med å boikotte diablo 3 sin mangel på offline mode.

Endret av Everket
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Selvfølgelig er et spill som er såpass hypet opp over de siste årene dømt til å ikke møte de skyhøye forventningene som har blitt skapt.

Selv synes jeg etter en knapp times spilling at det føles som en naturlig oppfølger til D2, med tanke på utviklingskurven fra D1 til D2. Det at landet i seg selv er mye mer linært enn de foregående spillene ser jeg ikke foreløpig på som noen stor ulempe med tanke på å holde historien i fokus. Journalene som ligger rundt omkring er med å skape et engasjement og oppfriskning til historien. Spesielt bet jeg meg merke til noen av Lachdanan journaler som ga nok en historiemessig oppdatering.

 

Grafisk sett så synes jeg med de detaljene som er lagt i verdenen at det føles mer stemningsfyllt og levende enn noensinne, selv om den ikke nødvendigvis trenger å virke så utrolig dyster og realistisk(merk. Path of Exiles lykkes veldig godt på realistiske grafikkplanet).

 

Om jeg skal si noe som virker mindre lovende så er det den "holde-deg-i-hånda-mentaliteten" som flere andre har påpekt. Jeg vet hvordan jeg beveger meg. Jeg ser at det er en quest-tracker det som står til høyre. Det er da et spill myntet på "voksne" spillere som forhåpentligvis har mer mellom ørene enn sagmugg så dette finner vi ut av. I tillegg kunne jeg gjerne tenke meg å velge fritt hvilke skills jeg vil binde til høyre og venstre musetast, da nåværende føles veldig begrenset.

Gleder meg til å spille mer nesten utelukkende på grunn av måten Blizzard forteller historien.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Dette var slapper greier! Teknisk sett var spillet bra, men det var da fryktelig kjedelig første inntrykk. Men kanskje det blir mer spennende etterhvert, men følte ikke jeg kunne velge noe som helst. Overraskende at de gir oss en så kjedelig smaksbit.

Akkurat dette er mitt største problem med spillet akkurat nå. Det er bare altfor trang progresjon for karakterene. Selv om det er mange små-valg når det kommer til sekundær effekter og ekstra bonuser etc så savner jeg de store valgene som virkelig gjorde forskjell på gameplay. Ting som bone-necro vs summoner, fire vs frost mage etc.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er et spill som er såpass hypet opp over de siste årene dømt til å ikke møte de skyhøye forventningene som har blitt skapt.

Det at landet i seg selv er mye mer linært ...

Områdene vil åpnes opp mer senere i spillet, betaen dekker ca 1/3 av act 1.

 

I tillegg kunne jeg gjerne tenke meg å velge fritt hvilke skills jeg vil binde til høyre og venstre musetast, da nåværende føles veldig begrenset.

Sikkert nevnt mange ganger før, gå inn i options og velg elective mode.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
I tillegg kunne jeg gjerne tenke meg å velge fritt hvilke skills jeg vil binde til høyre og venstre musetast, da nåværende føles veldig begrenset.

Sikkert nevnt mange ganger før, gå inn i options og velg elective mode.

 

Aha! Jeg rusha bare med å spille før jeg måtte på jobb så det er nok ris til egen bak for at jeg ikke leste nok på hverken forumet eller i spillmenyen om akkurat dette. ;)

 

Akkurat det med områder så mente jeg at både ute og innearealene føltes noe trangere enn i f.eks D2. Ikke like lett å gå seg vill.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke akkurat det jeg ser i betaen gjør noe dramatisk bedre enn feks Titan Quest (har aldri prøvd torchlight). Det er ikke dårlig laget, men framtsår ikke som noen megaproduksjon gjennom annet enn CG traileren. Atmosfæren føles ikke truende som i D1 og 2. Skuespill og dialog framstår for meg som veldig gjennomsnittlig, på grensen til parodisk "youuu will suffaa azz aaii have suffaad!!". Plottet trenger mer kynisme og intelligens for at den mørke tematikken skal virke overbevisende, som i Game of Thrones eller Berserk seriene.

 

Alt i alt helt ok, ingen spesielle tekniske feil, men definitivt ikke noe must-have for min del. Etter å ha spillt spill som Demons Souls og Dark Souls kjennes Diablo konseptet rett og slett litt utdatert. Blir for ensformig i lengden når x-faktoren mangler.

Lenke til kommentar

Aigh.... unable to connect, error 3003 :-( andre som har fått denne? ...som ev. har komt igang med spillingen etterhvert? :) (lov å håpe)

 

@Bashiok

 

If you are seeing Error 3003 click on Options and change your region to 'The Americas'. The open beta is on US servers only.

 

ER DET FAEN MEG MULIG??!!

 

4 timer for sent!

 

Det er jo ikke bare dumt å lese i alle fall litt av tråden før man går helt av skaftet.

Foregående side ca midt på kl. 23:59 ble jo dette besvart da jeg stilte spørsmåletet par minutter tidligere.

 

Lenke til kommentar

Akkurat det med områder så mente jeg at både ute og innearealene føltes noe trangere enn i f.eks D2. Ikke like lett å gå seg vill.

Man må huske på at de ønsker at det skal være lett å komme inn i / lære seg spillet. Dette er da en grei måte å gjøre det på, man har en slak læring kurve de 1 til 2 første timene. Men etter at man har drept SK så bør man kunne forutsette av spilleren har lært seg hvordan gameplayet fungerer.

Siden betaen er så liten, så er det veldig vanskelig å komme til noen konklusjoner om hvordan resten av spillet er.

Lenke til kommentar

Husk at Normal difficulty bare er en tutorial, det er ikke meningen du skal pisse deg i buksa de første dagene. For oss som er vandt med hack&slash spill så begynner Diablo 3 i Hell og gir oss utfordringer vi aldri før har opplevd i Inferno ifølge Blizzard.

 

Mtp. mangel av stat builds og skill trees kan jeg quote en som har gjort matten på mulige skill builds i Diablo 3 akkurat nå:

 

2,142,201,620,160 possible specs for Wizard

902,518,872,480 possible specs for Barbarian

1,221,054,932,160 possible specs for Demon Hunter

533,306,608,380 possible specs for Monk

733,296,580,380 possible specs for Witch Doctor

 

 

4,872,378,613,560 possible specs for Diablo 3 characters

 

+ faktumet at hjelpern din har skill build også (selv om der ikke er så mange skills å velge mellom der).

Og late game er det nok item hunting vi kommer til å bruke tiden på.

 

Så lenge PvP ikke er en total katastrofe så blir det nok en del tusen timer med Diablo 3 på meg ihvertfall, slik som med Diablo 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...