Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Alt Diablo 3 uviklerne har gjort har vært for å få et spill som er enklere å balansere på bekostning av variasjon. Dette innebærer f.eks skills hvor alt er basert på weapon damage slik at det er lett å balansere classene, noe som var veldig vanskelig i Diablo 2.

Ja, det meste av damage er basert på weapon damage. Men tenker du etter i noen sekunder vil du se at det er en bra ting. For det første var det meningsløst for Sorc i D2 å lete etter bedre utstyr, fordi alt av damage osv var direkte relatert til skills. Nå da det er basert på weapon damage, blir det mye morsommere for alle klassene å lete etter bedre utstyr, og å lete etter bedre utstyr er nesten hele poenget med ARPGer.

 

For det andre betyr det at skills blir ganske like når det gjelder hvor kraftige de er, så står mye friere til å velge selv. Jeg vet det bare er beta, men med WD bruker jeg for eksempel fortsatt blåserøret vi startet med på lvl 7. Jeg kunne brukt Corpse Spiders on jeg ville, men jeg ser liten forskjell på hvor kraftige blåserøret er sammenlignet med edderkoppene, så det er mest hva jeg foretrekker. Jeg vet også at jeg kan gå gjennom hele spillet på Inferno og fortsatt ha blåserøret om jeg vil, fordi det blir bedre og bedre etterhvert som jeg får bedre utstyr. Prøv å spill til lvl 30 (i fullversjonen), så kan vi snakke om variasjon av skills. Bare ikke lås deg fast i Diablo 2-tankegangen.

 

Vennligst ikke anta at folk som mener noe annet enn deg bare ikke har tenkt seg om. Personlig skulle jeg ønske det var litt mer fokus på å farme utstyr. Når det er sagt, så synes jeg det er bra at også tidlige skills er bra senere i spillet. Dog er det kanskje litt få? Prøvde med Witchdoctor, og følte det var litt lite variasjon til å være en spellcaster.

 

AtW

 

Å farme utstyr er det jo definitivt stort fokus på! Det at alle skills påvirkes av damage på utstyret betyr jo nettopp at bedre utstyr gir høyere skade på alle skills :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt Diablo 3 uviklerne har gjort har vært for å få et spill som er enklere å balansere på bekostning av variasjon. Dette innebærer f.eks skills hvor alt er basert på weapon damage slik at det er lett å balansere classene, noe som var veldig vanskelig i Diablo 2.

Ja, det meste av damage er basert på weapon damage. Men tenker du etter i noen sekunder vil du se at det er en bra ting. For det første var det meningsløst for Sorc i D2 å lete etter bedre utstyr, fordi alt av damage osv var direkte relatert til skills. Nå da det er basert på weapon damage, blir det mye morsommere for alle klassene å lete etter bedre utstyr, og å lete etter bedre utstyr er nesten hele poenget med ARPGer.

 

For det andre betyr det at skills blir ganske like når det gjelder hvor kraftige de er, så står mye friere til å velge selv. Jeg vet det bare er beta, men med WD bruker jeg for eksempel fortsatt blåserøret vi startet med på lvl 7. Jeg kunne brukt Corpse Spiders on jeg ville, men jeg ser liten forskjell på hvor kraftige blåserøret er sammenlignet med edderkoppene, så det er mest hva jeg foretrekker. Jeg vet også at jeg kan gå gjennom hele spillet på Inferno og fortsatt ha blåserøret om jeg vil, fordi det blir bedre og bedre etterhvert som jeg får bedre utstyr. Prøv å spill til lvl 30 (i fullversjonen), så kan vi snakke om variasjon av skills. Bare ikke lås deg fast i Diablo 2-tankegangen.

 

Vennligst ikke anta at folk som mener noe annet enn deg bare ikke har tenkt seg om. Personlig skulle jeg ønske det var litt mer fokus på å farme utstyr. Når det er sagt, så synes jeg det er bra at også tidlige skills er bra senere i spillet. Dog er det kanskje litt få? Prøvde med Witchdoctor, og følte det var litt lite variasjon til å være en spellcaster.

 

AtW

 

Å farme utstyr er det jo definitivt stort fokus på! Det at alle skills påvirkes av damage på utstyret betyr jo nettopp at bedre utstyr gir høyere skade på alle skills :)

Ser jeg har skrevet feil der, skulle ønske det var litt MINDRE fokus på å farme utstyr.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vennligst ikke anta at folk som mener noe annet enn deg bare ikke har tenkt seg om. Personlig skulle jeg ønske det var litt mer fokus på å farme utstyr. Når det er sagt, så synes jeg det er bra at også tidlige skills er bra senere i spillet. Dog er det kanskje litt få? Prøvde med Witchdoctor, og følte det var litt lite variasjon til å være en spellcaster.

 

AtW

 

Du har spilt en tutorial av spillet 1/3 del av første act. Tror nok vi må spille litt lengre for å vite mengden variasjon på klassene.

Lenke til kommentar

Vennligst ikke anta at folk som mener noe annet enn deg bare ikke har tenkt seg om. Personlig skulle jeg ønske det var litt mer fokus på å farme utstyr. Når det er sagt, så synes jeg det er bra at også tidlige skills er bra senere i spillet. Dog er det kanskje litt få? Prøvde med Witchdoctor, og følte det var litt lite variasjon til å være en spellcaster.

 

AtW

 

 

Du har spilt en tutorial av spillet 1/3 del av første act. Tror nok vi må spille litt lengre for å vite mengden variasjon på klassene.

 

 

Ingen av oss har vel perfekt kunnskap om spillet, det er jo rimlig underforstått at de som uttaler seg uttaler seg på kunnskapen som er tilgjengelig for "vanlige spillere" per i dag?

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

At dem har auto levels er helt topp det, for de som vil det. Men at dem tar vekk mulighetene for å håndvelge stats totalt er for meg helt uforståelig. Dette er dårlig gjort av blizzard og trekker ned opplevelsen noe imo.

 

Håper det bare er betaen. Hva pokker skal jeg med 50 STR når jeg er DEX build? :/

Lenke til kommentar

Fikk ikke noen ordentlig følelse av spillet ... normal er for enkelt.

 

Spilte bare gjennom 1 gang med monk og 1 gang online ... men alt er for lett, så vet ikke hvor bra det blir.

 

Får vel kjøpe og teste før jeg gjør meg opp en mening.

 

Skulle ønske de hadde vanskelighetsgrad i betaen.

Lenke til kommentar

Håper det bare er betaen. Hva pokker skal jeg med 50 STR når jeg er DEX build? :/

Dette er nok fast satt. Du må nok legge vekk tanke gangen med å fokusere på stats, og gå over til skill sammensettinger. Så hele spørsmålet om hva man skal med en type stat når man fokuserer på en annen, er ugyldig slik D3 er designet. Du ønsker noe som ikke tilbys, og det blir lite fruktbart å diskutere slike ting.

Lenke til kommentar

Haha, ikke mat trollet.

 

Synd vi måtte bruke USA servere til betaen, vanskelig å få inntrykk av hvordan maskinen takler spillet når det er endel småhakking pga latency. Periodevis har det vært bra da, og skal da ikke klage når man får overraskelsesbeta. :)

 

En ting jeg ikke helt har fått med meg er hvordan det funker å spille coop dersom levelforskjellen er høy. I den siste blizzcast videoen sier de jo at det skal være mulig men ikke helt hvordan det funker. Får den som er lavere level mindre xp eller noe sånt da eller?

Lenke til kommentar

Raskt spørsmål om spillet. Har ikke hørt mye om det, men er det noen som kan fortelle meg hvordan gameplay kommer til å være? Er det freeworld/openworld, slik som WoW, der man kan gå hvor man vil? Eller er det slik at man må komme seg fra A til B, noe som betyr at vi ikke besøker byer flere ganger, for å handle, få nye quest, osv.

Er det også delt inn i akter, eller deler?

 

Takker og bukker for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...