Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg selv syntes det nesten burde være like dystert og mørkt som i eneren, eller en mellomting mellom det og toeren. Det er det som er Diablo. Ikke: La oss plukke fine fargerike blomster, OG så slakte monstre. Blir for teit når det er en etterfølger.

Så mørkt som det var på videoen det var linket til burde det i vert fall være

 

Jupp, om ikke annet burde Blizzard legge det inn som en option.

En annen ting jeg ikke er sikker på om jeg setter pris på med spillet er at det ikke er random områder utendørs lengre slik det var i D2. Det var jo litt av sjarmen og grunnen til at man spilte gjennom flere ganger, at kartene forandret seg. Bajs når man har utforsket et level en gang er det ikke kult å gjøre igjen hvis kister og kule ting er på samme sted hver gang.

Lenke til kommentar
Synes du virkelig det var bedre når det var desaturated? nesten alt ble jo grått og kjedelig.

Det er jo fordi det er hva det er, post-processing. det ville ikke vært noe som helst problem å øke synligheten på e.g fiender dersom man gjør det fra produksjon. Og det er vel ikke desaturatinga som var det viktigste, heller å minske synligheten langs endene av skjermen samt å fjerne den horrible ambienten.

Videoen er jo bare en slags ide om hvordan det kunne sett ut og har selvsagt mange mangler, likevel synes jeg det så sykt mye bedre ut sånn det var, ja.

Det hindrer deg jo ikke i å ha det lysere utendørs, eller enkelte lysere innendørsomgivelser, men det grønne altoverskyggende ambient lyset er jo bare så corny som du får det.

 

EDIT: Og det at de ytterste delene ikke er synlige er jo en del av sjarmen med dungeon crawl i diablo. Du kan såvidt se omrisset av ting som ligger i ytterkantene og lyset rundt characteren er ikke bare pynt, det er nødvendig for å overleve.

Endret av araziel
Lenke til kommentar
En annen ting jeg ikke er sikker på om jeg setter pris på med spillet er at det ikke er random områder utendørs lengre slik det var i D2. Det var jo litt av sjarmen og grunnen til at man spilte gjennom flere ganger, at kartene forandret seg. Bajs når man har utforsket et level en gang er det ikke kult å gjøre igjen hvis kister og kule ting er på samme sted hver gang.

 

Ja det hadde jo vært greit med litt variasjon utendørs, har kommet et par forandringer jeg er litt skeptisk til, som at de fjernet life/mana leech, det kommer til å forandre gameplayet drastisk, både positivt og negativt.

 

Derimot D3 fokuserer ikke i like stor grad på potions, så life/mana leech er kanskje ikke like nødvendig, blir spennende å se hvordan det ender opp som.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Synes den videoen var for mørkt, må da være mulig å nyte omgivelsene i et slikt vakkert spill og samtidig ha det stemningsfylt, det klarte de fint i den orginale videoen.

 

Helt enig! :)

 

Jeg selv syntes det nesten burde være like dystert og mørkt som i eneren, eller en mellomting mellom det og toeren. Det er det som er Diablo. Ikke: La oss plukke fine fargerike blomster, OG så slakte monstre. Blir for teit når det er en etterfølger.

Så mørkt som det var på videoen det var linket til burde det i vert fall være

 

Hva er det som er galt med farger? Sant at det er et spill, men om alt er grått, mørkt og dystert blir det lite gøy. Blir litt dumt og snakke om realistisk, men alt skal ikke være grått. Grått gress, gråe trær, grå himmell etc. Blir for dumt.

 

Jeg selv syntes det nesten burde være like dystert og mørkt som i eneren, eller en mellomting mellom det og toeren. Det er det som er Diablo. Ikke: La oss plukke fine fargerike blomster, OG så slakte monstre. Blir for teit når det er en etterfølger.

Så mørkt som det var på videoen det var linket til burde det i vert fall være

 

Jupp, om ikke annet burde Blizzard legge det inn som en option.

En annen ting jeg ikke er sikker på om jeg setter pris på med spillet er at det ikke er random områder utendørs lengre slik det var i D2. Det var jo litt av sjarmen og grunnen til at man spilte gjennom flere ganger, at kartene forandret seg. Bajs når man har utforsket et level en gang er det ikke kult å gjøre igjen hvis kister og kule ting er på samme sted hver gang.

 

Hvor har du lest at det ikke er random områder? For sist jeg hørt noe om lvls skulle det være random...

 

Synes du virkelig det var bedre når det var desaturated? nesten alt ble jo grått og kjedelig.

Det er jo fordi det er hva det er, post-processing. det ville ikke vært noe som helst problem å øke synligheten på e.g fiender dersom man gjør det fra produksjon. Og det er vel ikke desaturatinga som var det viktigste, heller å minske synligheten langs endene av skjermen samt å fjerne den horrible ambienten.

Videoen er jo bare en slags ide om hvordan det kunne sett ut og har selvsagt mange mangler, likevel synes jeg det så sykt mye bedre ut sånn det var, ja.

Det hindrer deg jo ikke i å ha det lysere utendørs, eller enkelte lysere innendørsomgivelser, men det grønne altoverskyggende ambient lyset er jo bare så corny som du får det.

 

EDIT: Og det at de ytterste delene ikke er synlige er jo en del av sjarmen med dungeon crawl i diablo. Du kan såvidt se omrisset av ting som ligger i ytterkantene og lyset rundt characteren er ikke bare pynt, det er nødvendig for å overleve.

 

Kan være enig om at de kan minske synlighet i huler og andre underomjordiske steder med lite lys, men sånn som i traileren var det faktisk lys (snakker ikke om ambient lighting). Dessuten er det en del i det som sansynligvis blir et ganske stort spill, og basere alt på det blir for dumt. Er enig i at ambient lightingen er noe overkill, men det har jo ikke noe med hva alle klager på. 99% av alle som klager på grafikken er fordi det er for lyst, for mye farger, for lite mørke og dystre (kjedelige) steder. Hvi har sett 20 min av spillet eller no sånt, og folk tror at resten blir like lyst som det i traileren.

 

Ikke kan se kantene er en del av sjarmen? Kanskje i Diablo 1 ja, men veldig få klager på D2, og der kan man alltid se kanten av sjermen (jeg kan i hvertfall), så kan ikke si det ble stor forskjell.

 

Jeg kan nesten garantere at om spillet hadde vært grått hele veien hadde folk klagd på det også. Da hadde det vært for lite farger og alt for kjedelig.

 

Ta D2 som eksempel igjen, det startet med ganske lyse omgivelser, for deretter å bli mørkere mot slutten.

Lenke til kommentar
Synes den videoen var for mørkt, må da være mulig å nyte omgivelsene i et slikt vakkert spill og samtidig ha det stemningsfylt, det klarte de fint i den orginale videoen.

 

Helt enig! :)

 

Jeg selv syntes det nesten burde være like dystert og mørkt som i eneren, eller en mellomting mellom det og toeren. Det er det som er Diablo. Ikke: La oss plukke fine fargerike blomster, OG så slakte monstre. Blir for teit når det er en etterfølger.

Så mørkt som det var på videoen det var linket til burde det i vert fall være

 

Hva er det som er galt med farger? Sant at det er et spill, men om alt er grått, mørkt og dystert blir det lite gøy. Blir litt dumt og snakke om realistisk, men alt skal ikke være grått. Grått gress, gråe trær, grå himmell etc. Blir for dumt.

 

 

Synes det skal være dystert og mørkt ikke at alt skal ha en farge. Hva er vitsen med light radius hvis det skal være så lyst og fargerikt. Det er det som er Diablo. Det er poenget mitt

Lenke til kommentar
Synes den videoen var for mørkt, må da være mulig å nyte omgivelsene i et slikt vakkert spill og samtidig ha det stemningsfylt, det klarte de fint i den orginale videoen.

 

Helt enig! :)

 

Jeg selv syntes det nesten burde være like dystert og mørkt som i eneren, eller en mellomting mellom det og toeren. Det er det som er Diablo. Ikke: La oss plukke fine fargerike blomster, OG så slakte monstre. Blir for teit når det er en etterfølger.

Så mørkt som det var på videoen det var linket til burde det i vert fall være

 

Hva er det som er galt med farger? Sant at det er et spill, men om alt er grått, mørkt og dystert blir det lite gøy. Blir litt dumt og snakke om realistisk, men alt skal ikke være grått. Grått gress, gråe trær, grå himmell etc. Blir for dumt.

 

 

Synes det skal være dystert og mørkt ikke at alt skal ha en farge. Hva er vitsen med light radius hvis det skal være så lyst og fargerikt. Det er det som er Diablo. Det er poenget mitt

 

Men å si at spille må være mørkere basert på 20 min in game video blir helt feil, og det er poenget mitt. Er så mange som klager alt for mye, basert på alt for lite. Det og at spillet kanskje kommer ut om 1 og et halvt år eller no. Så mye kan fortsatt forandre seg.

Lenke til kommentar
derfor sier folk som meg ifra så tidlig så de kan endre spillet.

Ja er med på e-mail lista

 

Men hvem tror du har mest peiling her? Du eller en bedrift som har gitt ut mange best seller games, og D2 som ble gitt ut for 8 år siden, og fortsatt ikke overgått av noen andre?

 

Selv om ikke du liker grafikken på det området vi så i traileren betyr ikke det at sånn blir det over alt ellers. Blizzard has selv sakt at de mener grunnen til at D2 er så bra er variasjonen i områdene. Om alt er grått/mørkt blir det lite variasjon og fort kjedelig. Bare se på Hellgates: London eller hva det nå het. Veldig lite variasjon, både utsenemessig og med farge/grafikk bruk, og mange syntes det var gørr kjedelig.

 

Vent heller med kritikk til vi ser hva som skjer. Og dessuten tviler jeg på Blizzard vil forrandre spillet pga noen tillfeldige folk på nettet som ikke liker det.

 

Ha litt mer tillit til Blizzard og ikke klag så veldig. Skal nok se at spillet blir ekstremt bra :)

Lenke til kommentar
derfor sier folk som meg ifra så tidlig så de kan endre spillet.

Ja er med på e-mail lista

 

Men hvem tror du har mest peiling her? Du eller en bedrift som har gitt ut mange best seller games, og D2 som ble gitt ut for 8 år siden, og fortsatt ikke overgått av noen andre?

 

Selv om ikke du liker grafikken på det området vi så i traileren betyr ikke det at sånn blir det over alt ellers. Blizzard has selv sakt at de mener grunnen til at D2 er så bra er variasjonen i områdene. Om alt er grått/mørkt blir det lite variasjon og fort kjedelig. Bare se på Hellgates: London eller hva det nå het. Veldig lite variasjon, både utsenemessig og med farge/grafikk bruk, og mange syntes det var gørr kjedelig.

 

Vent heller med kritikk til vi ser hva som skjer. Og dessuten tviler jeg på Blizzard vil forrandre spillet pga noen tillfeldige folk på nettet som ikke liker det.

 

Ha litt mer tillit til Blizzard og ikke klag så veldig. Skal nok se at spillet blir ekstremt bra :)

 

Noen tilfeldige folk ja. 50k av blizzard sine fans. Hvem bryr seg om dem liksom :p

 

Og det er lite poeng å komme med kritikk etter et spill er ute, da det skal mye til at det blir forandret da.

Bedre å komme med kritikken nå, så de i det minste tenker over litt ekstra hva de driver med.

For min del er det hovedsaklig bloom effekten og at f.eks statuer ser ut som at de er tatt direkte ut fra wow (nei diablo3 ser ikke ut som wow, ikke det jeg sier, så stfu).

 

Hadde en gif som viste den statuen engang, men finner den ikke igjen, ligger muligens i tråden et sted.

Lenke til kommentar

Tja litt enig egentlig. Blizzard har bestemt seg for at det skal være sånn.. da blir det sånn!

Akkurat det samme når det gjelder wow-fansa. Enkelte kom med "BC ødela hele spillet. Jeg sluttet å spille WOW pga BC" Bryr blizzard seg om det? Nope! så hvorfor skal de egentlig bry seg om hva diablo fansen sier ? ; )

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...