Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

En grunn kan være at det er akkurat fansen som har holdt hypen på diablo3 oppe. Lagd fansites, med forslag til story, fanart osv osv før blizzcon og andre større game messer.

 

Jeg sier ikke at de bør høre på oss uten videre, men at de legger merke til at det er endel av kjernen av fans som ønsker å bevistgjøre dem på at de burde ta en andre titt på det visuelle, og bekrefte at de er sikre på at det er sånn de ønsker det skal være.

 

Dette er også noe de har gjort, og sagt de ønsker å beholde. Så for min egen del er jobben gjort, vi har fått oppmerksomheten til blizzard, og fått vår stemme hørt. Men som dere sier, og som jeg vil tro enhver "darkfan" vet, så er det blizzard som må bestemme til slutt. Og de har gått ut og bekreftet akkurat denne delen, det visuelle, at det er en retning de ønsker og ta serien, og at det er et veldig bevist valg. Men de har også lovt at det skal bli bra med mørke områder osv senere i spillet.

 

Desverre så har jeg ikke sett noe info angående glare/bloom effektene jeg ønsker ikke er der, men man kan håpe det kommer en boks i settings for å slå av dette.

 

Og som sluttnote. Det å si at det blir sånn, og at de ikke hører på fansen, er jo bare BS. Da de tar mye av innspillene fra fansen og omgjør ting i spillene sine. Er bare å se på wow, selv om det er mange som whiner uansett hva som blir gjort, så er det mye som har kommet med i spillet som har blitt lagt frem som ideer.

 

Skjønner ikke hvorfor dere har så mot det å prøve å påvirke devs til å gå i den retningen man selv ønsker, er dere redde vår (underskriftkampanje m.m.) stemme skal bli hørt over deres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
derfor sier folk som meg ifra så tidlig så de kan endre spillet.

Ja er med på e-mail lista

 

Men hvem tror du har mest peiling her? Du eller en bedrift som har gitt ut mange best seller games, og D2 som ble gitt ut for 8 år siden, og fortsatt ikke overgått av noen andre?

 

Selv om ikke du liker grafikken på det området vi så i traileren betyr ikke det at sånn blir det over alt ellers. Blizzard has selv sakt at de mener grunnen til at D2 er så bra er variasjonen i områdene. Om alt er grått/mørkt blir det lite variasjon og fort kjedelig. Bare se på Hellgates: London eller hva det nå het. Veldig lite variasjon, både utsenemessig og med farge/grafikk bruk, og mange syntes det var gørr kjedelig.

 

Vent heller med kritikk til vi ser hva som skjer. Og dessuten tviler jeg på Blizzard vil forrandre spillet pga noen tillfeldige folk på nettet som ikke liker det.

 

Ha litt mer tillit til Blizzard og ikke klag så veldig. Skal nok se at spillet blir ekstremt bra :)

 

Noen tilfeldige folk ja. 50k av blizzard sine fans. Hvem bryr seg om dem liksom :p

 

Og det er lite poeng å komme med kritikk etter et spill er ute, da det skal mye til at det blir forandret da.

Bedre å komme med kritikken nå, så de i det minste tenker over litt ekstra hva de driver med.

For min del er det hovedsaklig bloom effekten og at f.eks statuer ser ut som at de er tatt direkte ut fra wow (nei diablo3 ser ikke ut som wow, ikke det jeg sier, så stfu).

 

Hadde en gif som viste den statuen engang, men finner den ikke igjen, ligger muligens i tråden et sted.

 

50k ut av flere millioner er tillfeldig. Og som sakt før, de har ikke sett en dritt av spillet lenger, så har jo ikke peiling på hvordan det blir. Masse kan forandre seg fra nå og til spillet blir gitt ut. Det betyr ikke at jeg har noe imot konstruktiv kritikk, men 90% av folk som klager på grafikken sier bare at den suger at det må bli mørkere. Og det er ikke hva jeg kaller konstruktiv krittik.

 

Skal poste et par bilder fra da D2 var i beta stadiet, så kan du se på forskjellen...

 

Acte1409.jpg

 

Acte1410.jpg

 

Acte3502.JPG

 

 

 

Tror nok de aller fleste som klager kommer til å kjøpe spillet og ha det utrolig gøy uansett.

 

 

 

Skjønner ikke hvorfor dere har så mot det å prøve å påvirke devs til å gå i den retningen man selv ønsker, er dere redde vår (underskriftkampanje m.m.) stemme skal bli hørt over deres?

 

Kanskje fordi vi ikke synes det ser dårlig ut? Jeg gir egentlig blaffen i hva andre vil ha det som, er bare måten det blir gjort på.

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

Det MÅ være lov å ytre sitt mening om et spill på et nåværende stadie. Hvis de har forandret grafikken etter klippene vi har sett, så tar vel ikke akkurat blizzard seg nær av "grafikken suger" kommentarer, da de sikkert er temmelig sikre på at de blir fornøyde etterhvert.

 

Prøv å påvirk utviklingen av spillet så mye dere kan! Det er i det minste det eneste vi kan gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg ser det ... de har sagt at det er for sent...

 

Det ironiske er på en måte at ... ihvertfall for min egen del så er det ikke at det er for lyst som er problemet, mer at det er for "muntert" ... cartoonish .. uansett en unyttig debatt nå, men men.

 

Jeg prøver å instille meg mer og mer på et annerledes Diablo enn de to tidligere, og merker at det blir lettere å ta imot Diablo 3.. morsomt blir det nok uansett :)

Lenke til kommentar

Uansett hva som hadde vært på den D3 videoen, så ville det ha vært haugevis av folk som hadde vært uenige med Blizzard sine valg. For meg er dette gnålet om at Diablo 3 ikke var dystert nok like teit som om noen skulle ha klaget over at det er for få modeller i spillet etter å ha sett de som var i videoen. Blizzard regner med at en liten gruppe vil være misfornøyde uansett, og i forhold til Blizzard sin spillerbase så er det bare en liten gruppe.

Lenke til kommentar
Jeg ser det ... de har sagt at det er for sent...

 

Det ironiske er på en måte at ... ihvertfall for min egen del så er det ikke at det er for lyst som er problemet, mer at det er for "muntert" ... cartoonish .. uansett en unyttig debatt nå, men men.

 

Jeg prøver å instille meg mer og mer på et annerledes Diablo enn de to tidligere, og merker at det blir lettere å ta imot Diablo 3.. morsomt blir det nok uansett :)

De ser ut til å ha lagt om stilen fullstendig, bare se på StarCraft 2 eller WarCraft III, alle spillene har fått en cartoonish preg over seg, det er nå imaget til Blizzard. Akkurat stilen har jeg ingenting imot, synes den er helt fabelaktig. Jeg er drittlei av spill som skal hele tiden fremstille grafikken så "realistisk" som mulig. Hvor er det blitt av fantasien til folket? Go Blizz.

Lenke til kommentar

 

Bryr meg egentlig ikke så mye om den nye grafikken til Diablo, men Sessler sier mye dumt her. Først av alt: Et spill er mer enn "bare et spill", det er et kulturutrykk akuratt som en bok, et maleri en film osv. Hvis et firma bestemte seg for å lage boken "Ringenes Herre 2" - nå med marsboerkvinner med store pupper som bruker lasersverd så hadde fansen blitt forbanna, og med god grunn. Når han sier at fansen syntes "alt var så mye bedre før" så bommer han grovt. Grunnen til at fansen ikke liker det er ikke at det er forskjellig, men at de har fjernet noe fansen mente var elementært i "Diablo opplevelsen", nemlig den mørke skumle stemning rundt det å gå rundt i en katakombe fullt av levende døde bak hvert hjørne.

 

Ser det samme med Fallout, at fansen klager på forandringen fra et rollespill til et rollespill/fps er ikke rart, fordi noen av hovedingrediensene til at spillet var så bra har blitt forandret. Sessler sier at Gameplayet er det viktige, og klart det er viktig, men viktigheten av stemningen og følelsen i spillet burde ikke undervurderes (det var vel grunnen til at blizzard bestemte seg for den nye graffikken, de mente det ikke ble like gøy med den gamle).

 

Det å avfeie all kritikk av oppfølgere som fanboyism er tullete, en ad hoc måte å argumentere på (personangrep) og er med å utvannet begrepet enda mer enn det allerede har blitt.

Lenke til kommentar
De ser ut til å ha lagt om stilen fullstendig, bare se på StarCraft 2 eller WarCraft III, alle spillene har fått en cartoonish preg over seg, det er nå imaget til Blizzard. Akkurat stilen har jeg ingenting imot, synes den er helt fabelaktig. Jeg er drittlei av spill som skal hele tiden fremstille grafikken så "realistisk" som mulig. Hvor er det blitt av fantasien til folket? Go Blizz.

 

Ja. Eller nei egentlig ikke.

 

Jeg leste nettopp et intervju med en av toppene i Blizzard... eller om det var lead designer (husker ikke... ikke spesielt relevant heller). Og her snakket han om at "Ja klart de blei påvirket av andre projekt de drev på med, for eksempel WOW, men at det ikke nødvendigvis var noe negativt." De hadde på en måte forsøkt å søke litt tilbake inn mot Blizzard sin egen "look". Og "ikke noe som folk ville si "enda en gears of war lookalike"..."

 

Når jeg leste dette tenkte jeg litt tilbake ... og egentlig er det jo Diablo og Diablo II som skiller seg ut grafikk messig iforhold til de andre store spillene til Blizzard... Warcraft og Starcraft... de har jo alltid vær litt mer "cartoonish" enn hva Diablo var.

 

På denne måten treffer jo Blizzard ganske blink synes jeg med den nye Diablo III grafikken.. de søker litt mer inn mot hva som likner mer på en Blizzard-look.

 

Om jeg liker den er en annen historie ... men de kan ha gode poeng når de legger til grunn spillbarheten i grafikken, altså .. raskt å se forskjell på fiender osv.

Lenke til kommentar

HER er det lagt ut en video som er endret litt mer passende til skaperens personlige smak. Han switcher stadig mellom orginal diablo3-look og sin egen han har modifisert videoen til. Så kan man bedømme og se selv...

Jeg vet ihvertfall hvilken av stilene jeg likte best, og følte var mest riktig iforhold til min opplevelse av Diablo universet.

 

Husker godt hvor ukoselig Diablo (1) var til tider, noe jeg likte meget godt ;)

Lenke til kommentar

Det er vel flere tusen mennesker som har skrevet det i forskjellige fora de siste par månedene.

 

Poenget til mange er ikke at det nødvendigvis skal være så jævlig mørkt og grumsete, men at hver enkelt spillfranchise skal ha sin egen personlige stil.

 

Personlig så har jeg blitt mer og mer positiv til de endringene som Blizzard har gjort med spillet. Det eneste jeg håper på er at de greier å skape like interessante antagonister i dette spillet, som de har gjort tidligere.

 

 

Ahh, fresh meat!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...