Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, bare jeg som ikke liker easyIO forresten? Er det et must til eksamen? Har prøvd å høre meg litt rundt, men får forskjellige svar...

 

Når jeg først skriver her vil jeg anbefale Head First Java boka! Den spiller mye på humor og gjør at jeg får mer lyst til å jobbe med java :)

Endret av -OleChristian-
Lenke til kommentar

Tror det er greit for meg å følge med i tråden her. Jeg jobber fulltid, men meldte meg opp til INF1000, INF1400 og INF1800 som enkeltfagstudent bare for kosens skyld, og for å få studentakkreditering.

 

Tenkte jeg skulle gjøre oblig1 i INF1000 i kveld, men en HTTP 500 på kurssiden satt en blokker for det. Kan noen her laste opp .pdf-fila med oppgavene dersom siden ikke er opp innen 12-14 i morgen?

http://www.uio.no/studier/emner/matnat/ifi/INF1000/h08/

Lenke til kommentar

Hele teksten her:

 

 

Oblig1 – obligatorisk oppgave nr. 1 (av 4) i INF1000 leveringsfrist: Fredag 5. sept. kl. 16.00 i Joly-systemet (etter 1.sept.)

Ditt eget første program

På Det Norsk Metereologiske Institutts (DNMI) hjemmesider: http://retro.met.no/observasjoner/oslo/Oslo-Blindern/2008/ kan man finne at for Blindern i 2008 var det :

i mai 11 dager med nedbør og det falt totalt 20 mm nedbør den måneden

i juni 12 dager med nedbør og det falt totalt 51 mm nedbør den måneden

i juli 15 dager med nedbør og det falt totalt 149 mm nedbør den måneden

Du skal nå lage et javaprogram som du i noen variable skriver inn opplysningene ovenfor og som så beregner i egne variable og skriver ut på skjermen følgende tre opplysninger (med passende tekster foran tallene):

Hvor mye nedbør var det totalt sommeren 2008 (= mai+juni+juli)

Hvor mye det i gjennomsnitt falt som nedbør de dagene det regnet i sommeren 2008.

De 149 mm det regnet i juli 2008 var 184 % av normalnedbøren for juli måned. Skriv ut normalnedbøren for juli måned på Blindern som desimaltall.

Du skal lage et java-program, kompilere det og kjøre det, samt forsikre deg om at det regner riktig (ved å beregne de samme tallene for hånd). Java-filen din leverer du via Joly-systemet etter 1.september: (Joly finner du på: http://obelix.ifi.uio.no:8080/wizard.html)

.

Husk at du ikke kan lever kopi av andres besvarelser, men skal levere en egenprodusert løsning. Se neste to sider.

Tips: Husk at du bruker java-ordet int hvis du skal deklarere heltallsvariable og java-ordet double hvis du trenger flyttallsvariable, og at divisjon av to heltall med hverandre gir et heltall som et trunkert (avkappet alt etter komma uten evt. forhøying).

 

Lenke til kommentar
Sats på at dere ikke får en dame i 1040. Hun kan ingenting. Er ikke vits å spørre henne utover noe av det som står på foilene.

 

Etter å ha vært på noen forelesninger i INF1040 må jeg si meg enig i dette. Når foreleseren er såpass dårlig til å svare på ting hadde det vært bedre om hun ba folk stille spørsmål på seminarene. Det er ikke noe poeng i å oppfordre folk til å spørre om ting man uansett ikke kan svare på. Det er egentlig litt pinlig.

Lenke til kommentar

Nå må dere slutte å være så negative da! :p

 

Liker INF1040 jeg. Forelesningene er kanskje ikke så "spennende", men jeg synes det er veldig interessant. Liker å lære om hvordan alt fungerer og henger sammen.

 

Forelesern er heller ikke ille når det gjelder stoffet hun foreleser om. Hun kan kanskje ikke svare så veldig godt på spørsmålene, men jeg synes hun gjør en god jobb. Er lett å forstå hva hun mener.

 

Les gjennom kapitlene i boka før forelesningene, så blir det kanskje bedre. Fungerer i hvertfall for meg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...