Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja :)

Har forresten en gladmelding til meg selv :p Ser ut som om jeg får min iPhone den 11. Fikk Melding på mail om at den skal sendes ut. Sporingsnummeret til posten gir ikke noe informasjon ennå, så nå er jeg spent :D

Pokker da, jeg og vil ha min :p.. Hvilken og når bestillte du?

Jeg bestilte den 27.

iPhone 3GS 32GB hvit fra Telekiosken.

Dere som har fått fra telenor nå, hvilken dato bestilte dere på?

Jeg bestilte den 31 juli senere på dagen, så missa første pulje.. Skulle tror jeg var en av de som fikk nå da.

Hvis du bestilte den 31. så er jeg helt sikker basert på sunn fornuft at du får telefonen sent i August.

 

Til alle: Vær vennlig å begrens quotingen i tråden. Quote kun det du svarer på eller forkort posten på annet vis.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Får telefonen min fra NetCom i morgen, men har ikke fått sim-kort enda. Noen som vet hvor lang tid det tar før sim-kortet kommer? (valgte å portere mitt gamle nr. fra Tele2). Trodde kanskje sim-kort kom sammen med telefonen, men det blir vel sendt separat i eget brev?

 

Sim kommer i et brev og kodene kommer i et annet.

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål til dere som allerede har iphone. Finnes det applikasjoner som lagrer kart i telefonen slik at man ikke er avhengig av nettverk for å bruke GPS? Jeg har fra før av Nokia N95 som lagrer kartene, og jeg vil gjerne fortsette slik. Min iphone sendes forhåpentligvis fra Telenor den 15. august, så jeg har den vel om et par uker tenker jeg.:)

Mobilenavigator vil gjøre jobben flott. Mener den gjør nettopp det.

Husk på å være nøye med å se hvilke kart som medfølger og hva du har bruk for.

 

Hm, jeg regner med at man får lastet ned en god del kart for 549 kr. Jeg skal ikke bruke iphone som GPS i bilen, for der har jeg eget navigasjonsutstyr. Dessuten har vel Telenor maksimumsgrense på kr. 10,- per dag uansett. Men takk for svaret.

Endret av motsjo
Lenke til kommentar
Får telefonen min fra NetCom i morgen, men har ikke fått sim-kort enda. Noen som vet hvor lang tid det tar før sim-kortet kommer? (valgte å portere mitt gamle nr. fra Tele2). Trodde kanskje sim-kort kom sammen med telefonen, men det blir vel sendt separat i eget brev?

 

Sim kommer i et brev og kodene kommer i et annet.

 

 

rimelig sikker på at netcom sender sim og kode i en pakke, telenor sender alltid separert

Lenke til kommentar
Får telefonen min fra NetCom i morgen, men har ikke fått sim-kort enda. Noen som vet hvor lang tid det tar før sim-kortet kommer? (valgte å portere mitt gamle nr. fra Tele2). Trodde kanskje sim-kort kom sammen med telefonen, men det blir vel sendt separat i eget brev?

 

Sim kommer i et brev og kodene kommer i et annet.

 

 

rimelig sikker på at netcom sender sim og kode i en pakke, telenor sender alltid separert

 

Disse prisene på Iphone, Djuice Explore er feks konsekvent billigere enn enn Surfprat M, 50 kr billigere i måneden og telefonen koster 400 kr mindre. Finnes det overhodet noe argument for å velge Surfprat M over Explore? Har Djuice elendig kundeservice eller noe?

Lenke til kommentar
Disse prisene på Iphone, Djuice Explore er feks konsekvent billigere enn enn Surfprat M, 50 kr billigere i måneden og telefonen koster 400 kr mindre. Finnes det overhodet noe argument for å velge Surfprat M over Explore? Har Djuice elendig kundeservice eller noe?

Surf Prat M koster 389,- i månden, så det blir 40 kr billigere med Explore, ikke det endrer så mye, men Surf Prat M innholder også 100 gratis SMS i månden, på den andre siden igjen, så sende du gratis SMS til alle Djuice abonnementene med Explore. Djuice og Telenor er samme selskap, og de har samme kundeservice, 09000 :)

 

edit: leif.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Jeg fikk også melding om sporingsnummer fra Telenor i går. Jeg bestilte 27.07 kl 13.30 (ca). Det irriterer meg ikke så rent lite, siden jeg både har avbestilt telefon og abonnement. Det ble nemlig innhandlet telefon med Netcom-abonnement på lanseringsdagen. Nå må jeg sette i gang med retur, masing, papirarbeid og fandens oldemor for å få returnert den. Og man kan vel nesten banne på at de begynner å sende telefonregninger. Heldigvis valgte jeg faktura, så har de i det minste ikke trukket meg for telefonen.

 

Litt kjedelig for dere som faktisk venter på telefon at de antakelig har sendt ut massevis av telefoner til folk som har avbestilt.

 

Dette var en 32GB svart utgave.

Lenke til kommentar
Høres ganske ekstremt ut å først bestille på nett, finne ut at man ikke får den til release-dagen, avbestille og så kjøpe i butikk, ja.

 

 

Ekstremt og ekstremt. Stilt foran valget å kjøpe på release-dagen og å vente i ubestemt tid, valgte jeg det første. Det var ikke sånn at jeg trålte butikkene, akkurat. Jeg vet at det verste som kan skje er at telefonen returneres (man har returrett her i landet), men synes det er svakt av dem å ikke kunne plukke opp en avbestilling. Stor pågang, ja, men for et selskap med Telenors pondus burde det ikke være for mye forlangt.

 

Og jeg tegnet ikke Netcom-abonnement for å trosse Telenor. Fri databruk til 349,- virket rett og slett som et bra oppsett for iphone.

Lenke til kommentar
Så dere som avbestilte fikk likevel telefonen i posten med faktura på kun telefonen, og slapp unna abbonement?

 

Jeg har allerede fått sim-kort og koder i posten. Det fikk jeg før release-dato. Det er imidlertid angrefrist på postordresalg, så det skal uansett være uproblematisk å bryte dette når man hever kjøpet av telefonen abonnementet er knyttet opp mot (forutsatt at man ikke har tatt i bruk abonnement og telefon.

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg her med en 32GB svart iphone fra NetCom, eneste problemet er at jeg ikke har fått sim-kortet enda og kan derfor ikke aktivere telefonen. Ringte NetCom og spurte når jeg kunne rekne med å få sim-kort i posten og fikk til svar at jeg ville motta det i løpet av de 2 neste ukene da jeg valgte å portere nummeret mitt til NetCom. Porteringsdatoen er satt til 27.8. Er det virkelig slik at jeg sitter her med en iphone som ikke kan brukes til annet enn pynt i 2 uker fremover? Bestilte forøvrig telefonen 31.07

Endret av Tha_Zaynt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...