Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Jepp da fungerer det som jeg linket veldig bra. Det er trådløst stereoheadsett som fungerer utmerket for musikk. Og når det ringer så slår den automatisk over til mono telefon headsett. Tror du finner lignende fra både nokia, SE og på applestore.

 

Jeg valgte dette da jeg bruker det mye på trening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har da fått min Iphone og låst den opp.

Bruker nå One Call og kjører firmware 3.0.1

Får ikke til mms og 3G. Fint hvis noen vet en løsning som fikkser mms og 3g :)

( Bruker rødt SIM kort og ja det finnes 3G nett her i ommrådet :D )

MMS fungerte på første forsøk på min med de øverste innstillingene du viser til på onecalls sider, men her er noen andre variasjoner du kan prøve:

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?t=225325

 

Når det gjelder 3g, har du valgt telenor som standard inne på innstillinger/operatør? Hvis ikke, prøv det! :yes:

 

 

Tusen takk. Da virker begge deler :)

Lenke til kommentar

fffffuuuuuu!!! min mobil er helt mongo nu, ikke iPhone. Men en vanlig, dritt nokiamobil. Så jeg tenker å kjøpe iPhone nu, men bindingstid pågår fortsatt på abonnementet mitt. Fram til mars, hvis jeg vil bryte ut da må jeg punge ut 1400kr ca for bruddgebyr. Er det verdt det? For en problemstilling jeg er i nu. I totalt blir det vel 4000kr, for jeg vil gjerne fortsatt ha djuice nonstop som jeg har nu.

 

Life sucks

Lenke til kommentar
Som nevnt over så kan du laste ned ringetoner fra zedge.net. Det er visse krav, filen må være i .m4r format og ikke være lenger enn 40sek.

Dinside.no har en grei oppskrift på hvordan du skal gå frem:

http://www.dinside.no/801045/lag-ringetoner-til-iphone

 

Jepp, jeg så at folk skrev det. Men jeg visste ikke at jeg ikke bare kunne velge en hvilken som helst mp3-fil fra iPhonen som ringetone. Det overrasket meg. Måtte bare få det bereftet.

 

PS: jeg har ikke iPhone enda. Derfor jeg lurer. Ellers ville jeg vel ha funnet ut av det.

 

EDIT: Jeg kan nå muligens få tak i en iPhone i morgen, men det blir bare 16GB. Hørte med en butikk i nærheten som skulle få inn mange i morgen, men alle 32GB var forhåndsbestilt. Jeg får bruke dagen på å bestemme meg for hva jeg gjør.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
fffffuuuuuu!!! min mobil er helt mongo nu, ikke iPhone. Men en vanlig, dritt nokiamobil. Så jeg tenker å kjøpe iPhone nu, men bindingstid pågår fortsatt på abonnementet mitt. Fram til mars, hvis jeg vil bryte ut da må jeg punge ut 1400kr ca for bruddgebyr. Er det verdt det? For en problemstilling jeg er i nu. I totalt blir det vel 4000kr, for jeg vil gjerne fortsatt ha djuice nonstop som jeg har nu.

 

Life sucks

 

Hvis du bruker mobilen mye, så vil du ikke angre ;).

Men hvis du klarer å vente en stund til, så blir det jo billigere. Blir jo billigere for hver måned, gjør det ikke? (å bryte bindingstiden)

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar
da må jeg punge ut 1400kr

Du vet at det er penger som operatøren har lånt deg, slik at du fikk muligheten til å kjøpe telefon før du hadde alle pengene du trengte, ikke sant? Jeg er så lei av å høre sutring fra folk som mener bruddgebyr er "uhørt" etc. Jeg gjentar: det er penger du har lånt, og derfor må du betale dem tilbake. Det var derfor telefonen kostet 1,- etc.

 

*sheesh*

 

..og forøvrig så er 3GS veldig rask og fin. Har ikke hatt WiFi-problemer i det hele tatt - faktisk så er WiFi-dekningen bedre enn med min forrige 3G-variant.

 

Piracy is not stealing.

Stealing removes the original, Piracy just makes a copy.

*sukk*

 

Nei. Å stjele noe er å ta noe av verdi som ikke tilhører deg, uten å betale for det. Om man tar en kopi uten å betale har man like fullt tatt noe uten å betale for det, uavhengig om det var en digital kopi eller ikke.

 

Det er ikke rart at piratbevegelsen sliter med å bli misforstått når slike som deg viderepepetuerer slikt sludder og vås.

Endret av josh909
Lenke til kommentar
Hvis du bruker mobilen mye, så vil du ikke angre ;).

Men hvis du klarer å vente en stund til, så blir det jo billigere. Blir jo billigere for hver måned, gjør det ikke? (å bryte bindingstiden)

 

Har tenkt litt på det, skal prøve å vente en par måneder. Håper at iPhone er verdt det :p

 

Du vet at det er penger som operatøren har lånt deg, slik at du fikk muligheten til å kjøpe telefon før du hadde alle pengene du trengte, ikke sant? Jeg er så lei av å høre sutring fra folk som mener bruddgebyr er "uhørt" etc. Jeg gjentar: det er penger du har lånt, og derfor må du betale dem tilbake. Det var derfor telefonen kostet 1,- etc.

 

det er jeg vel klar over, jeg klager ikke på deres bruddgebyr. Jeg irriterer meg over mobilen min som tåler ingenting, nu er den fucket :( og jeg vil gjerne ha iPhone, ergo det suger å havne i en slik problemstilling. Ikke at det finnes bruddgebyr :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Er det noen som kan anbefale et godt håndfrisett/øretelefoner til iPhone?

 

 

Vil sterkt anbefale at du gjør som meg og setter på noen gode propper på det medfølgende settet:

http://andreasodegard.com/2009/08/iphone-3...-headphone-mod/

 

 

Da har du knall lyd samtidig som du har mic, fjernkontroll og adgang til talekontroll. Tror jeg har ringt "manuelt" to ganger siden jeg fikk telefonen, bruker kun talekontroll gjennom den der.

 

 

Jeg har gått til anskaffelse av dette:

 

http://www.jaybirdgear.com/bluetooth-stere...es-features.php

 

Veldig fornøyd med det. Kommer litt an på hva bruk du tenkte på?

 

 

Seriøst? Har testet en god del Bluetoothhodetelefoner både privat og gjennom jobben som anmelder for slike ting, og de der er med god margin de dårligste jeg har vært borti. Elendig lyd, dårlige propper, dårlig batteritid og ekstremt dårlig rekkevidde sammenliknet med "skikkelige" Bluetooth-hodetelefoner. Var så dårlig at jeg kastet eksemplaret jeg fikk av Jaybird for test, hadde ikke samvittighet nok til å selge det eller gi det bort pga kvaliteten (eller mangel på sådan).

Lenke til kommentar
Som nevnt over så kan du laste ned ringetoner fra zedge.net. Det er visse krav, filen må være i .m4r format og ikke være lenger enn 40sek.

Dinside.no har en grei oppskrift på hvordan du skal gå frem:

http://www.dinside.no/801045/lag-ringetoner-til-iphone

 

Jepp, jeg så at folk skrev det. Men jeg visste ikke at jeg ikke bare kunne velge en hvilken som helst mp3-fil fra iPhonen som ringetone. Det overrasket meg. Måtte bare få det bereftet.

 

PS: jeg har ikke iPhone enda. Derfor jeg lurer. Ellers ville jeg vel ha funnet ut av det.

 

EDIT: Jeg kan nå muligens få tak i en iPhone i morgen, men det blir bare 16GB. Hørte med en butikk i nærheten som skulle få inn mange i morgen, men alle 32GB var forhåndsbestilt. Jeg får bruke dagen på å bestemme meg for hva jeg gjør.

 

hvilken butikk er det og hvor er den?

Lenke til kommentar
Piracy is not stealing.

Stealing removes the original, Piracy just makes a copy.

*sukk*

 

Nei. Å stjele noe er å ta noe av verdi som ikke tilhører deg, uten å betale for det. Om man tar en kopi uten å betale har man like fullt tatt noe uten å betale for det, uavhengig om det var en digital kopi eller ikke.

 

Det er ikke rart at piratbevegelsen sliter med å bli misforstått når slike som deg viderepepetuerer slikt sludder og vås.

Dette er ikke "vurder signatur" tråden. Har ingen ting med iPhone å gjøre. Hold deg til topic please.

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

Jeg fant ut av mitt forrige spørsmål, om telefonlisten :)

 

Har nå et nytt spørsmål, angående jailbreaking.. Har det noen annen hensikt enn å kunne bruke piratkopiert programvare, vil det for eksempel gi økte muligheter for tweaking, økt performance osv, eller er det bare for piratene? Er det farlig å gjøre det, kan iPhone bli ødelagt?

Lenke til kommentar
Jeg fant ut av mitt forrige spørsmål, om telefonlisten :)

 

Har nå et nytt spørsmål, angående jailbreaking.. Har det noen annen hensikt enn å kunne bruke piratkopiert programvare, vil det for eksempel gi økte muligheter for tweaking, økt performance osv, eller er det bare for piratene? Er det farlig å gjøre det, kan iPhone bli ødelagt?

Piratekopiert?

 

Nei, det er ikke det at du kan bruke piratekopierte programmer, men du kan bruker alt av programmer, ikke bare de som Apple godkjenner, som gir deg funksjoner som er der fra før. Lar deg endre menyer og utseende, jailbreaking gir deg enkelt og greit full kontroll over telefonen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...