Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror det er vanskelig å si noe sikkert. Mange (de fleste?) "fanboys" og generelt folk som er opptatt av gadgets, mobiler og teknologi (mange av oss her på diskusjon.no) har vel bestilt eller vil bestille fra nettet. "Den vanlige mannen i gata" kjøper kanskje sin i butikken, men er ikke den første til å ha iPhone 3GS så det tar litt tid før han kanskje oppdager at den er i salg.

Nettbutikkene (hvertfall de fleste) er utsolgt nå, og bruker tid på å levere. I fysiske butikker er nok salget litt mer dynamisk; noen uker vil det bli solgt mange, andre uker mindre. I tillegg, om butikken ikke har noen venteliste så kan man være heldig å stikke innom rett etter at de har fått et nytt parti. Nettbutikker har som regel lister med mange som skal kjøpe og blir derfor utsolgt fort.

 

Litt mer avsidesliggende steder Utenfor de største byene vil det nok kanskje være enda lettere å få tak i en iPhone in-store.

 

Dette er i hvertfall min korte analyse av dagens iPhone-marked.

Har nå vist seg hvem som har gjort det smarteste valget av "mannen i gata" og "fanboysa" på nettet da hvertfall. ;) Glad jeg dro til elkjøp og fikk min på lanseringsdagen jeg. En uke gammel nå, herlig. Må bare gni litt salt i såret til de som ikke har fått den enda. :p

Lenke til kommentar
Hva mener du med at "de" er utsolgt på første og andre pulje? Alle butikker? ;)

 

Mja, vet ikke om alle butikker.. Men ihvertfall telenor sin nettbutikk.

Det kommer en shipment den 15 august, som da blir andre shipment. Men den er allerede utsolgt så er derfor de skifta shipment dato til 28 på nettsiden dems nå.-

Lenke til kommentar

Jeg skal selv gå for 16 gb-versjonen. Her er scenarioet jeg ser for meg:

 

1000 sanger: 5 GB

Mange apps: 1 GB

20 filmer: 10 GB

 

En konvertert 700 mb-fil bruker ikke mer enn ca. 500 mb om jeg ikke tar feil, derav 10 GB -> 20 filmer.

 

Og før du rekker å få sett 20 filmer må du ha ladet telefonen et par ganger uansett, så da kan man likegodt fjerne de man har sett og legge inn nye.

 

Men det er vel selvsagt mange av dere som har større musikkinteresse, og derfor fyller sikkert 15-25 GB bare med musikk, så da blir jo 32 GB-en et must.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Skjønner heller ikke behovet for 32GB. Filmer er noe man legger inn etter behov, ikke om å gjøre å ha mest mulig innpå, IMO. Har vel 10GB ledig på min 16GB

Lenke til kommentar

Hørt masse bra om Etymotic på Macrumors forumet... Amazon-kommentarer virker også veldig gode..

 

Når det gjelder 16GB vs 32GB har det jo noe med hvilket format en koder musikken i også. Om en bruker Apple Lossless tar det ganske fort mye plass:p Om det er nødvendig med Lossless på iPhone er dog et annet spm :hmm: . Jeg lurer egentlig litt på akkurat det. Noen erfaring med å bruke hodetelefoner som Grado SR60i på iPhone? Blir det bra eller bare avslører den hvor dårlig (om den er dårlig) kvaliteten på lyden fra iPhone? Ville tro at GSM signaler kanskje også blir et problem? Erfaringer? :)

Endret av The_Lobster
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Som du klart illustrerer så er behovene vi alle har forskjellige :)

Men vi lagrer mer og mer informasjon på mobile enheter, og da ser jeg ingen grunn til å gå for 32gb :)

 

 

Ja sant det... har alt fra dåpsattest til lønnsslipper etc på min xD KJøpte scanner før i vår og scennet inn gamle bilder samt gamle dokumentert fra dokumentmappa. La inn alle de på mobilen for the sake of it (bruker Files, som er passordbeskyttet). Ikke veldig nødvendig men why not, har plass.

Lenke til kommentar
Som du klart illustrerer så er behovene vi alle har forskjellige :)

Men vi lagrer mer og mer informasjon på mobile enheter, og da ser jeg ingen grunn til å gå for 32gb :)

 

 

Ja sant det... har alt fra dåpsattest til lønnsslipper etc på min xD KJøpte scanner før i vår og scennet inn gamle bilder samt gamle dokumentert fra dokumentmappa. La inn alle de på mobilen for the sake of it (bruker Files, som er passordbeskyttet). Ikke veldig nødvendig men why not, har plass.

 

Fikk telefonen på tirsdag, og har allerede fylt opp 20gb med musikk, film og lydbøker... og en del apps selvfølgelig. Lagringsplass er som penger... jo mer man har, jo mer bruker (sløser) man.

Endret av MrWoods
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...