Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da får jeg snart en iPhone 3GS snart, som jeg tenkte jeg skulle ha som arbeidstelefon, men den har etter 2 år fått en ørliten sprekk i glasset helt nederst i hjørnet, så jeg får med et rep.sett..

Tenkte å gjøre dette selv hvis noen kan fortelle litt om hvordan.

Er det veldig vrient? Det følger med ny bakside, skjerm og alt det andre, pluss verktøy :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Har en 3GS som begynner å få noen småfeil, som jeg vurderer å få fikset.

 

Småripete glass ikke kritisk, men vil nok bytte dette dersom jeg velger å fikse.

Bakdeksel små sprekker nede ved ladekontakt, heller ikke kritisk, men jeg vil nok bytte dette også.

Ladekontakt gjenkjenner ikke en del utstyr og dockinger etter et Biola uhell, iom at telefonen tar lading som normalt er ikke dette heller kritisk, men litt irriterende å alltid høre damas musikk på kjøkkenet.

3.5mm jackpluggen er svært kresen på plugger og hodetelefoner, lyden høres ut som den filtreres gjennom vann, dette er hovedgrunnen til at jeg vurder å fikse på den.

 

Forøvrig fungerer telefonen fortsatt fint til alle andre oppgaver.

 

Har fått en pris på 900,- for å fikse fra uautorisert reperatør, slik at reklamasjoneretten ryker. Uansett antar jeg det vil koste mer enn at det vil svare seg å bruke autorisert verksted.

 

Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med å bytte glasset? Vil man få et ripesikkert glass ved å kjøpe via f.eks Ebay, som dette reperatøren antakelig gjør. Dersom de billige Ebay/Kinaglassene lett ripes ser jeg ikke helt verdien i å bytte, da jeg risikerer at glasset er like eller mer ripete etter kort tid. Det samme med batteriet som har forkortet varighet etter 2,5 års bruk. Finnes det ok batterier til 3GS der ute.

Lenke til kommentar

Siden du ettersom jeg forstår har sølt biola på den er antagelig reklamasjonsretten borte uansett, og i såfall høres ikke den prisen så ille ut.

 

Orginalglasset er tilnærmet vanlig glass og de uorginale man får kjøpt, såfremt de ikke er av plast skal være like ripesikre.

Glass er uansett bedre enn plast :)

 

Edit: Glemte et ord :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en 3GS som begynner å få noen småfeil, som jeg vurderer å få fikset.

 

Småripete glass ikke kritisk, men vil nok bytte dette dersom jeg velger å fikse.

Bakdeksel små sprekker nede ved ladekontakt, heller ikke kritisk, men jeg vil nok bytte dette også.

Ladekontakt gjenkjenner ikke en del utstyr og dockinger etter et Biola uhell, iom at telefonen tar lading som normalt er ikke dette heller kritisk, men litt irriterende å alltid høre damas musikk på kjøkkenet.

3.5mm jackpluggen er svært kresen på plugger og hodetelefoner, lyden høres ut som den filtreres gjennom vann, dette er hovedgrunnen til at jeg vurder å fikse på den.

 

Forøvrig fungerer telefonen fortsatt fint til alle andre oppgaver.

 

Har fått en pris på 900,- for å fikse fra uautorisert reperatør, slik at reklamasjoneretten ryker. Uansett antar jeg det vil koste mer enn at det vil svare seg å bruke autorisert verksted.

 

Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med å bytte glasset? Vil man få et ripesikkert glass ved å kjøpe via f.eks Ebay, som dette reperatøren antakelig gjør. Dersom de billige Ebay/Kinaglassene lett ripes ser jeg ikke helt verdien i å bytte, da jeg risikerer at glasset er like eller mer ripete etter kort tid. Det samme med batteriet som har forkortet varighet etter 2,5 års bruk. Finnes det ok batterier til 3GS der ute.

Er orginalt verksted tar omtrent det dobbelte, men Apple sine verksteder reparerer ikke, de bytter i nye terminaler så fremt det er under 24 månder siden kjøpet, 12 månder dersom den er kjøps via Apple.no. Nøyaktig hva får du for 900 kroner? Jeg ville ikke reparert en 3GS, da det mest sansynligvis vil oppstå andre probemer ettervært. Har 5-6 3GS hjemme som jeg har byttet diverse deler på for å få de til og virke opptimalt, men de begynner bare fuske på andre ting.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...