Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...Og gjerne begrunnelse på hvorfor de er bedre, hvis man ser bort ifra mangel på epple logo da...som jeg forstår veier tungt i en sånn sammenligning.

 

Ironisk nok er dette omvendt mentalitet i forhold til den vi ser på bærbarmarkedet, der eplelogoen kjapt koster deg 4-5000 ekstra for identiske specs.

Lenke til kommentar
...Og gjerne begrunnelse på hvorfor de er bedre, hvis man ser bort ifra mangel på epple logo da...som jeg forstår veier tungt i en sånn sammenligning.

 

Ironisk nok er dette omvendt mentalitet i forhold til den vi ser på bærbarmarkedet, der eplelogoen kjapt koster deg 4-5000 ekstra for identiske specs.

 

Kommer helt an på øyet som ser, kan ikke se for meg at eplelogoen gjør iphonen billigere. selv om det er mange som styrer unna mobilen pga logoen, kan jeg nok tenke meg at logoen står for større brukerskare enn det den klarer å skremme vekk

 

Den nevnte listen med telefoner, hvis vi skal kunne si at noe er bedre uten å være subjektiv, så må det jo stå spesifikasjoner, og der kan apple falle litt bakpå (selv om de har blandt de råeste prosessorene man finner i dagens mobiler). Skal man være subjektiv derimot, så kan man jo være så uenig med listen man bare vil!

Endret av KaareKanin
Lenke til kommentar

iPhone er et like dårlig produkt som alt annet Apple leverer.

 

Den er spesialtilpasset for gjenomsnittsmennesket og med den markedsføringen og fantastiske design Apple kjører lykkes de i og lure millioner av mennesker til og tro at det er nok et revlusjonerende produkt som er Steves gave til mennskeligheten.

 

iPhone er ikke revlusjonerende, det er en telefon som bringer standaren i mobilteknologi flere år tilbake og skaper nesten en diktaturkontroll over den markedsdelen de styrer. I stor likhet med iPod.

 

 

Tror dere at mangelen på bluetooth er en tilfeldighet? De har fjærnet bluetooth med vilje, slik at brukere ikke skal kunde sende innhold til hverandre, og dermed blir nødt til og kjøpe dette fra Appstore, som fører til at Apple tjener mer penger. og at man ikke kan sette egene Mp3 sanger som ringetoner? Bare vent, snart finner man en Buy Ringtone funksjon i iTunes som selger ringetoner til iPhone.

 

 

Apple fjærner mange ting som vi tar som en selfølge i dag, og som også er forventet at skal være gratis, men tilbyr deg det hvis du er villig til og betale.

Lenke til kommentar
Apple fjærner mange ting som vi tar som en selfølge i dag, og som også er forventet at skal være gratis, men tilbyr deg det hvis du er villig til og betale.

 

Som den gangen de fjernet diskettstasjonen fra iMac. 'Wææææ, de har fjernet floppyen, hvordan skal vi få delt filer?'. Gikk jo fint det. Sjå på kva du får, ikkje kva du trur du mangler.

Lenke til kommentar
Som den gangen de fjernet diskettstasjonen fra iMac. 'Wææææ, de har fjernet floppyen, hvordan skal vi få delt filer?'. Gikk jo fint det. Sjå på kva du får, ikkje kva du trur du mangler.

 

Les starten av tråden så ser du hvilke mangler iPhone har, jeg mener ikke at det er negativt at de fjærner gårsdagens teknologi som f.eks MMS. Det vil snart forsvinne helt og bli tatt over av epost.

 

Når det gjelder hva en får så er det kort sakt en telefon med bedre brukersnitt og design for gjennomsnittspersoner som har vansker for og sette seg inn i mer avanserte løsninger.

Endret av Kion
Lenke til kommentar

Ok, jeg kommenterte tidligere i posten hvorfor dere gidder å bry dere med dette her, både dere for og mot iPhone.

 

Nå skal jeg synke så lavt og svare på noen poster.

 

Kion:

Når det gjelder hva en får så er det kort sakt en telefon med bedre brukersnitt og design for gjennomsnittspersoner som har vansker for og sette seg inn i mer avanserte løsninger.

Har du i det hele tatt prøvd en iPhone? iPhone har kanskje den letteste navigeringen jeg har prøvd på en mobil. List opp de avanserte løsningene, så skal vi se hva iPhonen svarer med.

 

Felles for alle dere som er i mot iPhone er å legge ut dens mangler, uten å gå i dybden. Du kan ikke lage en påstand basert på ingen ting.

 

Jeg har på følelsen at mange av de som er her ikke har testet en iPhone i det hele tatt. Dere er lei alle artiklene og maset rundt den, så dere har bestemt dere for at det er en drittmobil som ikke er godt for noe. For guds skyld, skal dere ha noen innspill på dette må dere ha prøvd en iphone før!

Lenke til kommentar

Jeg er heelt enig i at IPhone er en dritttelefon, iallefall for oss som har peiling og derfor også stiller krav til spesifikasjonene.

For Ola Nordmann som vil sende meldinger og ringe og kanskje kunne ønske seg en eller 2 "kule" funksjoner, er jo IPhone midt i blinken!

For den ser jo faktisk meget godt ut, tross størrelsen, og den har jo faktisk en utilgivelig god skjerm, og det er jævlig artig å leke seg litt rundt i menyene, se på bilder/video osv på en IPhone, jeg skal innrømme det.

Men det stopper egentlig der...

 

Selve navigasjonen i menyene går fint, men å skrive meldinger er rett å slett tungvint og travelt!

Uansett hvor mye folk sier at "man blir vandt til det" så er det likefullt mer tungvint og knotete enn en "vanlig" berøringsUfølsom telefon.

At man ikke kan sende MMS er jo tragsik nok i seg selv for en tlf anno '08, men siden kameraet er så vanvittig CRAPPY!, så spiller det vel egentlig keine kasseroll.

 

Apple mener tydeligvis det er mye mer praktisk å ta bilder med et digitalkamera, overføre dem (via Itunes) til IPhonen, for deretter å hygge seg vilt sammen med venner og kjente når man ser dem på den flotte IPhone skjermen:)

Istedet for å ha et skikkelig kamera intigrert...

 

Jeg nevnte Itunes, du MÅ nemlig bruke Itunes for å overføre filer til (og fra) IPhonen.

ITunes er et godt program det, men det er udiskutabelt MYE enklere å bruke telefonen som masselagringsenhet.

(Dvs.: Du kobler tlf til pc'en og vips så har du fått opp en ny "hardisk" i Min Datamaskin som du kan klippe og lime hva du er kar for...

 

Men for all del, til dere som ikke har noe imot å bruke mye penger, på noe som egentlig ikke er verdt det i det hele tatt, kjør på:)

Hva DERE bruker pengene deres på er faktisk helt og fullt opp til dere:)

Men at IPhone er en dritttelefon, hva angår kunkurrerende modeller satt opp mot pris, er det faktisk ikke spørsmål om engang!:)

Det er nesten så det skulle vært ulovlig å overprise noe så voldsomt bare pga merkevare!

 

MEN; At IPod Touch derimot er en meget kul og god mp3-spiller, skal jeg se meg helt ening i!

Endret av Mathia
Lenke til kommentar

LiqiodKey

 

Du misfårstår hva jeg prøver og forklare.

 

iPhone er utrolig enkel og bruke, og har et simplere brukersystem enn andre mobiler. Den er i tilegg svert lekker og dette gjør mobilen svert ettertraktet.

 

Så en bruker her som brukte 20 min på og slette et bilde på Diamond, et perfekt eksempel på at mange har vansker med og bruke avanserte mobiler, og Apple ønsker og bruke dette for og selge sine mobiler.

 

Dette er fantastisk, en enkel telefon og designerbombe i ett? På dette punktet elsker jeg telefonen.

 

Men iPhone mangler også vanvittig mye, se på første posten i tråden. Dermed er det ikke lenger en revlusjonerende mobil. Det skal mer til enn en mobil med et brukersystem tilpasset gjenomsnittspersoner for og kalle det en revlusjon, og den fortjener ikke all hypen lenger.

 

Likevel vil jeg si at det er en bra mobil.

 

Så kommer prisen. Helt vanvittig og utnyttelse av intetanende personer, man får en mobil som ligger på et mye høyere teknologisk nivå for en langt mindre pris. I tilegg så er iPhone tilpasset for at Apple skal tjene penger på brukerene i lang tid fremover.

 

I Nokia telefoner kan en laste ned programmer overalt på nettet laget av alle mulige brukere og tredjeparter, helt gratis. Mens i en iPhone blir man tvunget til og betale for ting som burde vert gratis. Det og lage programmer til iPhone kan du selv se er vanskelig hvis du prøver, i tilegg er det vanvittig med restriksjoner og krav.

 

Jeg snakker ikke om hvordan iPhone fungerer i forhold til andre mobiler, men hvor sleipe Apple sine salgsteknikker er, og hvordan de bruker kundene sine for og tjene penger.

 

Ta dette i betraktning og iPhone er ikke lenger noen bra mobil, og den havner langt nede på lista over mobiler jeg har lyst på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...