Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone


Anbefalte innlegg

Slik føres argumentasjonen av en del personer i denne tråden :)

 

--thomas

 

Dette mener den gjengse forumbruker når de ser en bruker som signerer innleggene sine.

 

11123541440.jpg

 

Jeg merker forøvrig at noe av iphonehatet mitt forsvinner, og viker plass for hat overfor netcom/teliasonera.

 

https://netcom.no/iphone.html?fane=abonnement

 

Denne siden er rett og slett hysterisk morsom. Med prisene de opererer med, burde forbruket inkludert i hvert enkelt abonnement dobles. Nå som leveringsdag fire nærmer seg, og lagrene fortsatt er fulle av iphones, burde ting begynne å skje.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iPhone 3G er nok en god mobiltelefon. Men jeg venter fortsatt på bedre tider. 32 GB lagringsplass, skikkelig GPS-programvare, bedre kamera, MMS, C&P, større programdatabase, bedre batterilevetid etc. Jeg for min del klarer meg med en iPod touch og en SE.

Endret av iMono
Lenke til kommentar
iPhone 3G er nok en god mobiltelefon. Men jeg venter fortsatt på bedre tider. 32 GB lagringsplass, skikkelig GPS-programvare, bedre kamera, MMS, C&P, større programdatabase, bedre batterilevetid etc. Jeg for min del klarer meg med en iPod touch og en SE.

TomTom kommer ut med et skikkelig GPS program som er tilgjengelig i appstore snart. 32 gb er på vei, MMS er tilgjengelig (hvis du hacker, noe som ikke er så vanskelig som folk skal ha det til)

 

rhov23: Nok et innlegg uten noen argumenter , eller noen form for begrunnelse. Hvorfor synes du iPhone "kan gå og dø"? Fordi du har prøvd den og ikke likte den i det hele tatt, eller fordi du ikke har råd, eller ikke har fått testet den?

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Teknologi utvikler seg, og av og til blir noe som man har forbindet med "vanlig" bare fjernet. Flere og flere mobiler får e-post, og e-post er bedre enn mms. Kanskje Steve Jobs ser framover i tid istedenfor å bare inkludere alle funksjoner som han mener er unyttig? Så vidt jeg vet, så er ikke den urgamle pc-en vi hadde her hjemme bedre enn den jeg bruker nå, bare fordi den jeg bruker nå ikke har diskettstasjon og den andre hadde det. Da diskettstasjonen ble fjernet, så var det sikkert mange som søyt. Fordi de mente det var altfor nyttig til å kunne fjernes, og at de aldri innså at CD-er sakte tok over.

Lenke til kommentar
Teknologi utvikler seg, og av og til blir noe som man har forbindet med "vanlig" bare fjernet. Flere og flere mobiler får e-post, og e-post er bedre enn mms. Kanskje Steve Jobs ser framover i tid istedenfor å bare inkludere alle funksjoner som han mener er unyttig? Så vidt jeg vet, så er ikke den urgamle pc-en vi hadde her hjemme bedre enn den jeg bruker nå, bare fordi den jeg bruker nå ikke har diskettstasjon og den andre hadde det. Da diskettstasjonen ble fjernet, så var det sikkert mange som søyt. Fordi de mente det var altfor nyttig til å kunne fjernes, og at de aldri innså at CD-er sakte tok over.

 

Med den mentaliteten der, er det like ulogisk å inkludere SMS. Kjenner man apple rett, har de nok en eller annen businessangle på det hele. Men det jeg reagerer mest på er hvor grundig netcom skyter seg i foten ved å gjøre det vesentlig gunstigere å bryte avtaletiden enn å beholde abonnementene.

Lenke til kommentar
Flere og flere mobiler får e-post, og e-post er bedre enn mms.

Åh? Så du bare bestemmer det altså? :ermm:

 

Ironien er at de man ønsker å motta bilder fra gjerne er typen som ikke vet hvordan man setter opp e-postklient på telefonen :cool: Å få e-post fra en haug svette geeks kontra å få mms fra noen som kun har trengt å sende ordet mms til teleselskapet er knapt sammenlignbart.

 

Nå støtter vel ikke iphone hotmail uansett.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Jeg husker den tiden da det var et stort minus å ikke utstyre mobilen med IR, men per dags dato er det ingen som bryr seg. Bluetooth har tatt over for IR, og det er ikke nødvendig å ha begge deler. Det kommer stadig nye funksjoner som erstatter gamle, og jeg tror e-post vil erstatte mms i framtiden. Det er noe som heter alternative funksjoner.

Endret av apegutt_90
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at jeg alltid har rett, det er det dere som gjør når dere sier rett ut at "og e-post er bedre enn mms". Det er kanskje det for enkelte, men slettes ikke for alle. Jeg sier heller ikke at MMS er det beste, men slike bastante uttrykk som at "det ene er bedre enn det andre, for alle, uansett hva du sier" godtar jeg rett og slett ikke - fordi det er usant.

 

Jeg kan si mye positivt om både MMS og e-post:

 

Fordelene med MMS er blant annet at flere har MMS tilgjengelig enn e-post og at det er gratis å motta, man slipper å logge seg inn på internett for å oppdatere innboksen (hvilket koster penger).

Fordelene med e-post er (slik jeg ser det) at det er gratis å sende.

 

 

Jeg husker den tiden da det var et stort minus å ikke utstyre mobilen med IR, men per dags dato er det ingen som bryr seg. Bluetooth har tatt over for IR, og det er ikke nødvendig å ha begge deler. Det kommer stadig nye funksjoner som erstatter gamle, og jeg tror e-post vil erstatte mms i framtiden.

Det er greit, at e-post (eller en lignende tjeneste) vil erstatte MMS i fremtiden støtter jeg - en slik tjeneste varer jo sjeldent evig. Men at det per dags dato er en utelukket dårligere løsning enn e-post støtter jeg ikke. Hver til sitt bruk, sier jeg.

 

Det skal også legges til at flere av dagens nyere telefoner kommer med IR, fordi det faktisk har et bruksområde for enkelte fortsatt.

Lenke til kommentar
Så da vil jeg heller ha en mobil til 2200 kr, en og betale 6500 for Diamond, bare fordi den er bedre på noen punkter.

Kan du fortelle hvor du kjøper telefoner? Hadde vært interessant å vite hvem som under- og overpriser telefoner såpass.

 

ja... iphone er ikke verdt 2200 kr, og en diamond til 6500 er jo direkte mye for pengene :p

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at jeg alltid har rett, det er det dere som gjør når dere sier rett ut at "og e-post er bedre enn mms". Det er kanskje det for enkelte, men slettes ikke for alle. Jeg sier heller ikke at MMS er det beste, men slike bastante uttrykk som at "det ene er bedre enn det andre, for alle, uansett hva du sier" godtar jeg rett og slett ikke - fordi det er usant.

 

Jeg kan si mye positivt om både MMS og e-post:

 

Fordelene med MMS er blant annet at flere har MMS tilgjengelig enn e-post og at det er gratis å motta, man slipper å logge seg inn på internett for å oppdatere innboksen (hvilket koster penger).

Fordelene med e-post er (slik jeg ser det) at det er gratis å sende.

 

 

Jeg husker den tiden da det var et stort minus å ikke utstyre mobilen med IR, men per dags dato er det ingen som bryr seg. Bluetooth har tatt over for IR, og det er ikke nødvendig å ha begge deler. Det kommer stadig nye funksjoner som erstatter gamle, og jeg tror e-post vil erstatte mms i framtiden.

Det er greit, at e-post (eller en lignende tjeneste) vil erstatte MMS i fremtiden støtter jeg - en slik tjeneste varer jo sjeldent evig. Men at det per dags dato er en utelukket dårligere løsning enn e-post støtter jeg ikke. Hver til sitt bruk, sier jeg.

 

Det skal også legges til at flere av dagens nyere telefoner kommer med IR, fordi det faktisk har et bruksområde for enkelte fortsatt.

IR er ikke et must i dag, som det var før i tiden. Når jeg snakker om e-post, sikter jeg til de push-greiene som tar inn e-post automatisk som om det var en tekstmelding. Og jeg skjønner at du synes at jeg kan være arrogant når jeg bare kommer med en påstand og mener jeg har rett. Men det er noen alternativer som overgår andre, Bluetooth > IR, CD/DVD > diskett etc. Men jeg mener at når e-post blir en vanlig funksjon og folk begynner å ta det i bruk, så vil det være bedre enn mms. Men ja, mms er bedre enn e-post i dag, men bransjen må se framover og ikke bare på det vi allerede tar i bruk og har.

Lenke til kommentar
hvis det er samme system som de hadde på knappene på den gamle ipoden med fire knapper under skjermen, så trenger du heller ikke å være borti! men ikke tro at dette systemet er feilfritt, for i et varmt nok rom, eller hvis dingsen in question blir varm, så vil knappene slutte å fungere.

 

Dette er vel ikke riktig. iPod touch og iPhone har berøringsfølsomme skjermer som er basert på ledningsevne (konduktans). Dvs at de registrerer spenningsendringer på overflaten av glasset som følge av at en leder som f.eks en finger berører skjermen.

 

CD

 

Det var det jeg tenkte meg i utgangspunktet, men det var en kar som skrev noe om varmefølsom, og det har jeg plenty med ærfaring på ;)

Lenke til kommentar
Herregud gissan. Slutt å skrive i tråden her, du skriver bare dritt uansett. Gi oss pros og nons om MMS og Email siden du har "alltid" har rett.

 

Du må være blind, det han i praksis gjør er å si akkurat det samme som deg til de som bare blindt påstår at e-post er bedre enn mms. Det vil alltid være argumenter for og mot.

 

Selv synes jeg det er idiotisk at apple kan finne på å si at ingen har behov for mms og at de heller kan bruke mms, man skal ikke frata kundene noe de har lyst på og si at de har feil dersom de som ønsker det. Når mmsen dør av seg selv, så kan jeg være veldig enig i at det er en bortkastet funksjon.

 

EDIT: Pluss at dere som sier at dere bare kan bruke e-post på iphone fordi det er så enkelt skyter dere selv i foten, for det er ikke alle mobiler det er like enkelt på. "alle" mobiler har mms som er enkelt og greit, bare et fåtall har en like velfungerende e-post funksjon. Skal dere bare fryse ut de som ikke har like lett for å bruke e-post?

Endret av KaareKanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...