Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone


Anbefalte innlegg

Og det verste av alt er all mediaoppmerksomheten denne plastikkbiten får.

Da har jeg bidratt til denne tråden også. På tide, egentlig ;)

 

Om det hjelper, kan det virke som om salget går under all forventning. Ikke ofte jeg blir overrasket positivt over norsk forbrukermentalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: ellers, jimbo, tror jeg vi begge kan være enig om at litt krydrete innlegg fungerer best for å skape en reaksjon... regner med det er litt derfor du skriver som du gjør, og vær sikker på at det er litt derfor jeg skriver som jeg gjør

 

Hvis du skriver som du gjør bare for å provosere vil jeg gratulerer deg med en utmerket jobb, og trekke tilbake mye av det negative jeg serverte isted, med beklagelse.

 

Det går fint, unskyldning godtatt, sett at du mener det såklart! Mye av det jeg skriver kan nok være litt provoserende, ja, og grunnen til at jeg ikke gjør noe med det er at ærfaring viser at man blir lettere oppdaget i en diskusjon på det viset. En diskusjon er som oftetst gøyest når ens innlegg/argumenter blir bragt videre i diskusjonen. Men tro ikke for et sekund at det jeg skriver er utelukkende for å provosere, for essensen av innleggene mine, det som står når du ser litt forbi de stedene jeg har et noe krasst ordbruk, så er det meningene mine som står der. Og de står jeg for

Lenke til kommentar
Og det verste av alt er all mediaoppmerksomheten denne plastikkbiten får.

Da har jeg bidratt til denne tråden også. På tide, egentlig ;)

 

Om det hjelper, kan det virke som om salget går under all forventning. Ikke ofte jeg blir overrasket positivt over norsk forbrukermentalitet.

Det er ikke rart det går under forventningen med så innihel**** syke priser netcom har klistret på iPhones blanke (men fort oppripede) bakside.

Lenke til kommentar
Og det verste av alt er all mediaoppmerksomheten denne plastikkbiten får.

Da har jeg bidratt til denne tråden også. På tide, egentlig ;)

 

Om det hjelper, kan det virke som om salget går under all forventning. Ikke ofte jeg blir overrasket positivt over norsk forbrukermentalitet.

Det er ikke rart det går under forventningen med så innihel**** syke priser netcom har klistret på iPhones blanke (men fort oppripede) bakside.

 

Klart det. Netcom har jo monopol. De selger ikke en abonnemangsfri utgave engang. Ordner seg nok når Telenor kommer inn på banen

Lenke til kommentar

HVIS Telenor kommer inn på banen vel og merke. Og tidligere erfaring viser at Apple liker best å forholde seg til ett selskap om gangen, som desverre ble netcom.

 

Nei, nå er jeg trøtt. Og i motsetning til andre Appleentusiaster skal jeg IKKE synge nattasang for iPoden eller macbooken min. Har på følelsen at mange Macbrukere gjør det :p

Endret av kajac
Lenke til kommentar
Det går fint, unskyldning godtatt, sett at du mener det såklart! Mye av det jeg skriver kan nok være litt provoserende, ja, og grunnen til at jeg ikke gjør noe med det er at ærfaring viser at man blir lettere oppdaget i en diskusjon på det viset. En diskusjon er som oftetst gøyest når ens innlegg/argumenter blir bragt videre i diskusjonen. Men tro ikke for et sekund at det jeg skriver er utelukkende for å provosere, for essensen av innleggene mine, det som står når du ser litt forbi de stedene jeg har et noe krasst ordbruk, så er det meningene mine som står der. Og de står jeg for

 

Joda det var ingen iroi i den der..det var godt ment.

Jeg ble bare irritert her tidligere og innrømmer at jeg gikk for langt. Da sier vi oss ferdig med denne saken.

 

Er forøvrig noe enig med Kajac over ang de manglene han ramser opp. Hadde den hatt alle hadde den vært fantastisk. Å lansere en telefon uten MMS i Norge er å bomme kraftig siden det faktisk er en veldig populær tjeneste. Epost er en mer fornuftig måte å gjøre det på...ja, men det hjelper ikke når flesteparten ikke har det på telefonene sine. De har vel muligheter for det ja, men det har ike vært så brukervennlig at det har blitt vanlig. På en iPhone deriomt er epost like brukervennlig som MMS på en SE feks. Kanskje vil iPhone være med på forandre på dette. ("Paradigm Shift" <3 - tog du an?)

 

Java støtte er også noe som har irritert meg. Der har Apple bommet når de kaller det for en skikkelig bra "internet device", også støtter den ikke Java og Flash videoer. Selv N95 gjør dette selv om å navigere på sidene som har videoene er direkte slitsomt med denne.

 

Klipp og lim har jeg savnet kraftig når det kommer til å lagre info fra feks mail i Notater. Hvor vanskelig kan det være?

 

Søking i musikken har jeg ikke tenkt over en gang. Kanskje fordi at den er sortert i et godt oversiktlig bibliotek via id3 tagger og jeg ikke ser helt behovet i dene telefonens tilfelle. Men det hadde kanskje vært kjekt, og det burde heller ikke være vanskelig å implementere.

 

Å kunne bruke deler av iPhone som egen disk hadde også vært et stort pluss. Mulig restriksjonen har noe med format og innholdskontroll og gjøre, men i det minste burde det være en funksjon i iTunes som gjør at du kan definere en viss plass på iPhone til lagring av div. Bør heller ikke være vanskeig å få til.

 

Kamerafunksjoner mangler helt...det er nesten ikke vits i å nevne kamereaet i det hele tatt...det er mest en gimmik. Men fungerer som et hjelpemiddel på jobb for å huske hvilke ledninger som skulle hvor når man demonterer ting man strengt tatt ikke har greie på.

 

Alt i alt har den helt klart en del mangler, men jeg mener at brukergrensersnittet er revulosjonerende og det er jeg svært fornøyd med. Det ser ut som de har laget en knallgod plattform å bygge videre på, så hvis dem kan utbedre overnevnte over tid så blir det et svært så bra produkt. Gi oss gjerne brenselcelle teknologi også så man faktisk kan kose seg med teknologien en stund også ;)

 

Litt OT: Den multitouch teknologien har de forresten tatt med seg til touch-padden på laptopene sine også. Herregud hvor bra det er! Det gjør at jeg overhodet ikke savner mus når jeg jobber med laptopen. Her er jeg faktisk imponert. Må faktisk bare prøves før man skjønner hvor lettvindt det er. Håper dere PC brukere også kan få den teknologien.

Lenke til kommentar
Klart det. Netcom har jo monopol. De selger ikke en abonnemangsfri utgave engang. Ordner seg nok når Telenor kommer inn på banen

 

Spørs det. Enten tar apple abonnementskroner, ellers har netcom verdens sykeste avanse på disse. Begge deler er ikke utenkelig.

 

Hva skal Apple ha for hver modell da?

 

Dyre abonnemang går igjen over hele verden. Australia har noe det samme som oss, og i Canada har man bindingstid på både 2 og 3 år. Hva skal de gjøre med neste års model? Det er bare en mobil jeg har hatt i 3 år

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Hva skal Apple ha for hver modell da?

 

Hvem vet, kanskje apple tar f'eks 100 kroner per italk small abonnement i måneden, 250 per medium, osv, eller kanskje netcom betaler en fast sum til apple for hver solgte telefon.

Uansett er det for mye for en ipod touch man kan snakke i.

 

Ipod touch blir vel ikledd 3gdrakten i september (bedre lyd, sort bakside, gudene vet hva annet) og da er det vel et par italk abonnenter som vil angre litt.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
HVIS Telenor kommer inn på banen vel og merke. Og tidligere erfaring viser at Apple liker best å forholde seg til ett selskap om gangen, som desverre ble netcom.

 

Har vi noen grunn til å tro at ikke telenor også ville utnyttet situasjonen litt?

 

Jimbo/jimster (?)- bra vi er enige i å være uenige, so to speak

 

(digg this!)

Endret av KaareKanin
Lenke til kommentar
HVIS Telenor kommer inn på banen vel og merke. Og tidligere erfaring viser at Apple liker best å forholde seg til ett selskap om gangen, som desverre ble netcom.

 

Har vi noen grunn til å tro at ikke telenor også ville utnyttet situasjonen litt?

 

Jimbo/jimster (?)- bra vi er enige i å være uenige, so to speak

 

(digg this!)

 

Det jeg mener er at vi da får konkuranse.

Lenke til kommentar
Trådstarter kunne også egentlig ha spart seg for denne tråden da man omtrent vet på forhånd den vil ende i ville raserier og "saklige diskusjoner".
Første post advarer mot personangrep, og denne tråden har holdt seg forbausende saklig frem til den nådde Amobils forside på lørdag. Siden den gang har nesten 5000 vært innom tråden og det setter selvfølgelig sitt preg.

 

Selv en sint mob med Apple-fanatikere som tvangsfôrer meg med eple-telefoner kunne ikke fått meg til å angre at jeg startet denne tråden.

 

 

iPod Touch er en veldig avansert MP3spiller, men iPhone er en veldig dårlig telefon. ... Eneste som egentlig faktisk er innovativt med iPhone er brukergrensesnittet. For selv iPhonehatere må innrømme dette: Dere har aldri sett noe lignende før.
Har du sett! Og mens jeg minst ventet det kom en klarsynt fra Apple-leiren. :)

 

Iphone er som du sier en forbanna god MP3-spiller med en fantastisk skjerm og et veldig lettfattet og responsivt UI. Dette får du imidlertid også på en iPod Touch. Jeg kjenner feks fotografer som har iPod Touch fremfor andre MP3-spillere fordi de da alltid har portefølgen lett tilgjengelig for potensielle kunder: istedenfor å fortelle om de fine bildene de tar er det bare å finne frem MP3-spilleren og dra lekre bilder over skjermen.

Lenke til kommentar

 

Er vel ikke ening i alt...men Digg fordet! Artig lesing. Forøvrig er det magne som sikkert kunne lært av Apple sin avdeling for markedsføring.

 

Den tastaturløsningen der var egentlig ganske nyskapende en gang. Slettes ikke dum.

 

Hadde et sånt splittet microsoft tastatur til pcn en gang i tiden. Gikk veldig fort å venne seg til. Tror jeg kunne vent meg til den Nokia telefonen der.

Lenke til kommentar

det vi ikke må glemme er at det ikke er netcom direkte som handler med apple. netcom bare tar seg av den norske delen av en avtale mellom apple og teliasonera, som eier blant annet netcom.

 

pokker og, netcom måtte tilpasse abonnementene til norske forhold ut fra teliasonera sine. skulle ikke forundre meg at disse var lagt opp etter krav fra apple.

 

hver gang jeg leser dem ligner dem mer på hva en finner i usa den hva en finner her til lands. og det ville ikke være første gang apple oppfører seg som om usa er det samme som verden...

Lenke til kommentar

Ikke la dette bli en hatkampanje mot netcom, la det bli en hatkampanje mot Apple/iphone!

 

Jeg ser meg virkelig enig i at dette er en dritt-telefon.,

 

 

 

Jeg må også få ta meg den frihet at jeg sier at de fleste som kjøper iphone ikke har sett rundt på nettet etter avternativer!

Jeg vet om mange alternativer til denne telefonen-nesten samtlige bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...