Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone


Anbefalte innlegg

Har du apple så er sjansen stor for at du er homo!

 

...og det har hva med saken å gjøre? Det verste jeg vet er folk som deg, som løper rundt og bruker enhver anledning til å fortelle hvor ille det er å være homse. Jeg vet vi ikke skal drive med personangrep, men den signaturen din gjør det svært vanskelig å la være. Fortell meg hva som er galt med å være homofil.

 

Trur du misforsto, borset i fra din egen usikkerhet så lyser gjennom så har jeg ingen ting imot homofile. Det blir påpekt at apple er homovennlig på itavisen noe som enkelte kanskje finner interesant. Det blir ikke nevnt at homofile er noe i veien med :)

Så hvorfor påpeker du det da, som et argument? Må si at argumenteringen din fremstår fra å fortsatt være på barnehage stadiet. Ettersom du fyrer avgårde med en strategi som "Homser liker iPhone, men jeg har ikke noe i mot homser, jeg bare liker å påpeke det". :nei: Skjerpings

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du apple så er sjansen stor for at du er homo!

 

...og det har hva med saken å gjøre? Det verste jeg vet er folk som deg, som løper rundt og bruker enhver anledning til å fortelle hvor ille det er å være homse. Jeg vet vi ikke skal drive med personangrep, men den signaturen din gjør det svært vanskelig å la være. Fortell meg hva som er galt med å være homofil.

 

Trur du misforsto, borset i fra din egen usikkerhet så lyser gjennom så har jeg ingen ting imot homofile. Det blir påpekt at apple er homovennlig på itavisen noe som enkelte kanskje finner interesant. Det blir ikke nevnt at homofile er noe i veien med :)

Så hvorfor påpeker du det da, som et argument? Må si at argumenteringen din fremstår fra å fortsatt være på barnehage stadiet. Ettersom du fyrer avgårde med en strategi som "Homser liker iPhone, men jeg har ikke noe i mot homser, jeg bare liker å påpeke det". :nei: Skjerpings

 

Hadde du vist hvordan du leste så hadde du sitt det :) Står i svaret mitt "Det blir påpekt at apple er homovennlig på itavisen noe som enkelte kanskje finner interesant"'

 

Hvis du ikke liker at norsk it media skriver om sånt så kanskje du burde ta det opp med de?

Lenke til kommentar
Hadde du vist hvordan du leste så hadde du sitt det :) Står i svaret mitt "Det blir påpekt at apple er homovennlig på itavisen noe som enkelte kanskje finner interesant"'

 

Hvis du ikke liker at norsk it media skriver om sånt så kanskje du burde ta det opp med de?

 

Media skriver mye bøll, det er ikke noe nytt, så slike ting er noe man bare lar skli unna de interessante artiklene. Så jeg har ikke noe i mot at media skriver om slikt, men det faktumet at du liker å bruke det som et argument. Selv om det bare er "enkelte" som reagerer på dette, forøvrig så har ikke det noe med saken å gjøre, ettersom du prøver å vise det frem til alle.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
Media skriver mye bøll, det er ikke noe nytt, så slike ting er noe man bare lar skli unna de interessante artiklene. Så jeg har ikke noe i mot at media skriver om slikt, men det faktumet at du liker å bruke det som et argument. Selv om det bare er "enkelte" som reagerer på dette, forøvrig så har ikke det noe med saken å gjøre, ettersom du prøver å vise det frem til alle.

 

Nå skal jeg ikke forsvare noen her, men han har ikke brukt det som et argument, han har bare påpekt statistiske fakta. Om noen har tolket det som et argument, så må du ikke klandre ham for det! Uansett har homofili lang på vei utviklet seg til å bli en livsstil såvel som en seksuell legning... det hadde ikke hørtes fult så fornærmende ut hvis det sto at iphone blir helst kjøpt av jåler, eller at iphone er mest populært blandt menn som har mer kontakt med sin feminine side enn de fleste andre, hadde det?

 

EDIT: Blir litt som å si at venstre-orientert ungdom liker å kle seg i fillete klær og drikke kaffe på kafé... han påpeker en livsstil. Jeg kan derimot være enig i at det er feil å feie alle under samme kam!

Endret av KaareKanin
Lenke til kommentar

Vel først av alt vil jeg si at jeg absolutt ikke er noen iPhone hater. Faktisk er jeg nok snarere tvert imot en iPhone elsker, på tross av dette er jeg ufattelig lei av at alt skal vinkles mot iPhone i dagens teknologiske nyhetsbilde. Hovedgrunnen til dette er at jeg gjerne vil lese om iPhone når jeg trykker på en artikkel som har iPhone i navnet. Dette er dessverre ikke tilfellet, hadde det vært anonser dette her ville forbrukerombudet kommet på banen og klaget om villedende markedsføring. Jeg er luta lei av alle artikler om iPhone som ikke egentlig har noe med telefonen å gjøre en gang.

 

Så skal jeg over til å klage på alle fjottene her som sier at iPhone er en dritt-telefon og at det ikke er noe revulusjonerende med den. Dere er noen forbanna selvgode bedrevitere som tror dere kan mye mer enn alle som liker iPhone. Sannheten er at dere er noen sneversynte, navlebeskuende fjols. Ja dere har rett i at ikke alle spesifikasjonene er så gode som det beste på markedet. Men 5 megapixels kamer er ingen revulusjon kontra et 2 megapixels kamera. 3g er ingen revulusjon kontra edge. Dette er snakk om evulusjon. Revulusjon kommer av at noen er nytt og ikke gjort før. Det revulusjonerende med iPhone er rett og slett rukergrensesnittet. De har gjort alle de mest ettertraktede tekniske funksjonene som finnes på dagens smartphones til allemannseie. Jeg har selv en Nokia E65 som regnes som en smartphone. Hvor mange av funksjonene på den bruker jeg til dagelig. Jeg bruker telefon og sms, kallender og en svært svært sjelden gang bruker jeg notatfunksjonen. Jeg bruker ikke muligheten for mp3 spiller, pdf lesing, internet, videovising, dokumentvisning av ppt docx eller excell, mms. Hvorfor ikke, det var jo nettopp pga av disse funksjonene jeg skulle ha en forbanna smarttelefon. Grunnen er rett og slett at brukeropplevelsen blir så dårlig at jeg ikke har lys, samt at produktiviteten med disse verktøyene blir så lav at jeg ikke får gjort noe fornuftig med dem i løpet av den tiden jeg har til rådighet på buss, tog og reiser. Det hele ender med at jeg heller trekker med meg laptoppen min overalt.

 

Med Iphone blir denne brukeropplevelsen så god at jeg med glede bruker alle de funksjone som er tilgjengelig. Jeg skal ikke påstå at produktiviteten er så god som ved å siitte på en vanlig laptopp, men den er mange ganger så høy som på min nåværende e65. Jeg er ikke en lite teknisk persjon så ikke kom med dette som et argument. Jeg har ingen problemer med å utføre oppgavene på e65, det er bare det at telefonen er treg, arbeiodsområdet så lite at man må scrolle rundt i all evighet for å finne frrem eller bildetutsnittet så lite at man mister oversikten.

 

Jeg sier ikke at alt med Iphone er bra. Jeg misliker sterkt den enorme binding av systemet som at den er bundet opp mot iTunes og en bestemt opperatør. Dette er uting og det mener jeg enda jeg kun bruker iTunes til organisering av musikk og film. Jeg er for valgfrihet og det er det alt for lite av på iPhone.

 

Men jeg skal likevel ha en. grunnene enkle.

 

1. Internet tilgjengelig uansett hvor jeg er. (jeg inrømmer det jeg er avhengig)

2. En helt kurrant mp3 spiller som er enkel å bruke og ikke minst jeg hører telefonen når det ringer

3. Youtube uansett hvor jeg er. Hvorfor? Fordi jeg er ufattelig hekta på starcraft og vil kunne se kampene fra koreanske ligaer hvor jeg enn er.

4. Mye fine programmer til iPhone på appstore.

 

Vil jeg si at iPhone er den beste mobilen i verden? Nei. Det kommer helt ann på hva du skal bruke den til.

Finnes det en telefon som er best i verden? Nei.

 

Apples iPhone har satt en ny standard i mobilmarkedet når det kommer til brukeropplevelse og hvordan integrere mediespiller i en telefon. Det er dette som er revulusjonerende. Ja HTC/Qtek var mye tidligere ute med å ha alle ting i et samt massiv bruk av touch, men det var ikke før apple kom på markedet med iPhone at alle de andre produsentene hoppet på bølgen med massiv bruk av trykkskjermer i mobilene. Mao Iphone er revulusjonerende, den har satt en standard som alle de andre produsentene nå hopper over på.

 

Liker jeg apple? Nei jeg synes de er et drittfirma, som behandler forbrukerne sine som møkk og tror de står over loven. Liker jeg produktene deres? Desverre må jeg bare si ja.

Håper jeg Googles android knuser iPhone, ja så sant de lager systemet helt åpent og med all den valgfrihet man ønsker seg.

 

Ha en fortsatt riktig god dag.

Både dere navlebeskuende bedreviterske applehatere og

dere komplett hjernedøde applerelgiøse sauer.

 

Og til alle dere andre fornuftige folk i midten, som kan se lenger enn til produktet vi akkurat har kjøpt oss det være seg fra apple htc eller noe helt annet, Vi har det nok litt bedre enn de to ovenevnte da våre gleder ikke er avhengig av hvordan kapitalistene som styrer selskapet vi nettopp har kjøpt produkt fra gjør det.

Lenke til kommentar
Dette må jeg si var pussig, jobs, av alle mennesker, liker ikke spekulasjoner (noe som må være en av de store byggesteinene i iphone-hypen) og faktafeil (noe han konstant bruker i markedsføringen sin?)

 

Du må innrømme at det er en forskjell på et produkt (jobb) og personlig helse (privatliv)?

 

enig der, men når jobs har gått så kraftig ut i søkelyset som han har, så er det ikke rart at det skjer. forstår uendelig godt hvorfor han er sint, men han har ikke bedre grunn til det enn hvilket som helst annet menneske som har vært i se og hør/her og nå... slik fungerer media i dag, han kan rett og slett ikke bare velge vekk noen deler av det å være offentlig person (selv om han klart å velge vekk enkelte deler av en telefon, og hatt stor suksess med dette :p)

Lenke til kommentar
Ja HTC/Qtek var mye tidligere ute med å ha alle ting i et samt massiv bruk av touch, men det var ikke før apple kom på markedet med iPhone at alle de andre produsentene hoppet på bølgen med massiv bruk av trykkskjermer i mobilene. Mao Iphone er revulusjonerende, den har satt en standard som alle de andre produsentene nå hopper over på.

Her er jeg ikke enig med deg. Hvorfor er det akkurat iPhone som forårsaket dette? Dette er også en del av evolusjonen. Gå tilbake til år 2000 og se på mobilene vi hadde da. Følg så mobilenes utvikling helt fram til år 2007 og du kommer til å legge merke til en vesentlig ting: Skjermene dekker mer og mer av framsiden på telefonen, mens tastene dekker mindre og mindre framside på telefonen. Apple var ikke den eneste podusenten som jobbet med en mobil der touch-skjermen dekker hele telefonen. Bilder ble lekket av LG KE850 Prada allerede i desember 2006, altså før vi hadde sett snurten av iPhone. LG gjorde nøyaktig det samme som Apple, med heldekkende touch-skjerm. Derfor vil jeg si at dette også er en evolusjon på lik linje med alt annet. Apple satt ikke standeren. Det hele er en naturlig utvikling av utformingen av mobiler som har skjedd over tid. Noen produsenter var tregere enn andre, og her var LG og Apple først, men det betyr ikke at de andre produsentene ble tatt på senga. De var bare et lite hakk senere ute.

 

Forøvrig synes jeg ikke vi ser nevneverdig flere trykkfølsome mobiler enn før heller, men det får være en annen sak. Etter min mening har også dette antallet økt i gjevnt tempo over tid.

Lenke til kommentar
Dette må jeg si var pussig, jobs, av alle mennesker, liker ikke spekulasjoner (noe som må være en av de store byggesteinene i iphone-hypen) og faktafeil (noe han konstant bruker i markedsføringen sin?)

 

Du må innrømme at det er en forskjell på et produkt (jobb) og personlig helse (privatliv)?

 

enig der, men når jobs har gått så kraftig ut i søkelyset som han har, så er det ikke rart at det skjer. forstår uendelig godt hvorfor han er sint, men han har ikke bedre grunn til det enn hvilket som helst annet menneske som har vært i se og hør/her og nå... slik fungerer media i dag, han kan rett og slett ikke bare velge vekk noen deler av det å være offentlig person (selv om han klart å velge vekk enkelte deler av en telefon, og hatt stor suksess med dette :p)

 

Blir lit annerledes.

 

Div puppekjendiser o.l er helt avhengig av sladrepressen for å overleve...selger historier om bryllup....ferier....osv. Det blir på et helt annet nivå. Steve Jobs har ikke solgt seg til meida på det viset i det hele tatt...det er media som er interessert i han.

Lenke til kommentar
Men du sier helt til slutt at iPod Touch er en meget kul og god mp3-spiller, men da må du vel like iPhone også?

 

Som mp3-spiller ja!:p Klart det! Om du hadde lest hadde du vel også sett at jeg innledningsvis gav IPhone endel skryt?:p

 

Aldri før har det blitt så mye styr bare pga én telefon, og det har Steve Jobs klart å få til.

 

Jepp! Han er utvilsomt for geni å regne hva anngår markedsføring, jeg har studert det selv så det er jeg fullstendig klar over;)

Jeg går med andre ord ikke til angrep på selve markedsføringen, for den er til å bøye seg i støvet av, men det er resultatet av denne markedsføringen og de indisier den medfører jeg, og MANGE med meg, irriterer oss grønne av!:p

 

IPhone blir fremstillt som telefonen over alle telefoner. Den har som sagt omtrent blitt en mal å en rettesnor for alle telefoner, men den kan ikke en gang skilte med noe så elementert som Bluetooth og MMS!

Det er dette som er lavmål:P Folk tror den er så fantastisk og føler seg "fantastiske" av å eie den nettopp pga dens utbredelse i media, samt prisen. Dette skaper en kunstig eksklusivitet som den spesifiasjonsmessig rett å slett ikke er i nærheten av!

 

Omtrent som Motorola Razor, en søppeltelefon på alle områder, men med den rette prisen og markedsføringen (Inkludert en viss avtale med Dolce&Gabbana) gjorde den likevel til statustelefon nr. 1!

 

 

Om IPhone hadde blitt promotert som det den faktisk er skulle jeg holdt kjeft;

Nemlig en jævlig god og fancy mp3-spiller som man kan ringe og sende SMS med;)

IKKE en supertelefon som "har alt" og kan forsvare sin utilgivelig høye pris!

 

Word;)

Jepp, jeg har også studert markedsføring, og derfor vet jeg at Apple er kongen av markedsføring ;)

Lenke til kommentar

Som alle vet så ble apple en motvekt mot Microsoft og hipt en gang i tiden. Apple virker bare...det krasjer ikke. ipod med god lyd. Til torss for at det fantes mp3 spillere med flere funksjoner så solgte ipod fordi de hadde blitt et kult kult merkenavn i dataverdenen allerede. Steven jobs hadde meget dyktige reklamefolk rundt seg(og dyktig selv). Lagde bra reklamefilmer på tv/kino i USA. Gjennomslagskraften til tv/kino er jo et kjent fenomen og når produktene i tillegg ser bra ut så ...blir amerikanerne helt ville og europa kommer etter.

 

Når et sånt merkenavn skal lansere mobil med et helt nytt touch grensesnitt med mp3 spiller og kjører på med reklame...da blir det nysgjerrighet blant folk. Massesuggesjon. Spesielt blant mac/ipod brukere. Selv om mobilen mangler, quote fra trådstarter:

 

* iPhone kan ikke sende filer med blåtann

* Du må hacke den for å sende MMS

* Man kan ikke skifte batteri selv

* Den må hackes om du vil installere tredjepartsprogrammer

* tredjepartsprogrammer kan ikke kjøre i bakgrunnen

* Den er bred (61mm) og tung (135g)

* Den mangler UMTS (3G) og HSDPA (super-3G)

* Minijacken er så dyp at den ikke passer de fleste headsett

* Du kan ikke bruke sanger fra MP3-spilleren som ringetone

* Den er overpriset

* Den mangler Flash-støtte

* Kameraet kan ikke ta opp video

 

Den første iphone hadde ikke 3G og kunne ikke sende MMS en gang. Allikevel så lå folk ute en hel natt få å kjøpe mobil...Haaah

 

Steven Jobs sto på scenen og fikk sormende jubel da 3G ble vist på kinolerrettet. He he ....han trodde vel ikke det var mulig selv å få mye applaus pga 3G der han gikk rundt på scenen. Når han fortalte at bakdekslet var av plast var det stille. Spesialplast for elektronikken vel å merke.

 

Jævlig dyktige markedsfolk og produktene ser jo ok ut. Menyen på iphone var jo kul og spesiell. Reklamen på tv`n nå om dagen viser hvor flinke de er. Allikevel er det vanskelig å forstå at folk ligger ute i ko for å få seg en mobil når man sannsynligvis kan få bedre mobil senere på dagen .....Haaah.

 

Iphone blir helt klart prakket på oss når vi klikker på Amobil, hardware, tek, mobilen, lydogbilde, pcworld.no-.coms overalt. Faen så lei av å se iphone overskrifter overalt.

Lenke til kommentar
Blir lit annerledes.

 

Div puppekjendiser o.l er helt avhengig av sladrepressen for å overleve...selger historier om bryllup....ferier....osv. Det blir på et helt annet nivå. Steve Jobs har ikke solgt seg til meida på det viset i det hele tatt...det er media som er interessert i han.

 

Puppekjendisene blir ikke sure heller, men ta en "hvilken som helst" spennende offentlig person, de lever ikke av å selge seg til se og hør. Der er ikke bare aylar og hun derre puppe-lene som er i sladderblader. Tror du mette marit har hatt behov for se og hør? tror du hun har digget det som blir skrevet om henne, på godt og på vondt? Enkelte ting må man gi opp for å kunne drive det man gjør på, er man kjent må man være forberedt på å gi opp privatlivet sitt.

Jeg liker det ikke, og synes ikke at noen fortjener slik behandlig i media, men det er engang slik det er.

Lenke til kommentar
Hadde du vist hvordan du leste så hadde du sitt det :) Står i svaret mitt "Det blir påpekt at apple er homovennlig på itavisen noe som enkelte kanskje finner interesant"'

 

Hvis du ikke liker at norsk it media skriver om sånt så kanskje du burde ta det opp med de?

 

Media skriver mye bøll, det er ikke noe nytt, så slike ting er noe man bare lar skli unna de interessante artiklene. Så jeg har ikke noe i mot at media skriver om slikt, men det faktumet at du liker å bruke det som et argument. Selv om det bare er "enkelte" som reagerer på dette, forøvrig så har ikke det noe med saken å gjøre, ettersom du prøver å vise det frem til alle.

 

Hvor argumenter eg for at alle så kjøper iphone er homofil? Hvor argumenter jeg at homofile mennesker er noe i veien med? Som det blir sagt, er til informasjon, er en statestikk. :)

Lenke til kommentar
Forøvrig synes jeg ikke vi ser nevneverdig flere trykkfølsome mobiler enn før heller, men det får være en annen sak. Etter min mening har også dette antallet økt i gjevnt tempo over tid.

Så må vi da heller ikke glemme att iPhone ikke har en trykkfølsom sjerm, men en berørings sjerm som reagerer på varme. Sistnevnte er fremtiden og jeg har fortsatt til gode å se en annen mobil med den type sjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...