Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er sikker på at steve jobs kunne hold opp en hvit, rund skive med et halvspist eple på, tall fra 1-12 og to visere, en viser som brukte akkurat 60 minutter på runden rundt, og en som brukte 12 timer, og den store verden ville hyllet ham opp i skyene fordi det var en enkel sak som fortalte deg tiden! (merk, sekundviseren utelot jeg med vilje, apple må jo utelate grunnleggende funksjoner som kreves av alt annet som ikke har et eple på seg)

Steve Jobs er en dyktig mann, det er det ingen diskusjon om. Jobben til Steve Jobs er å selge så mye som mulig, og der troner han helt øverst. Men at mange hater han pga iPhone er latterlig. De hater han pga hans suksess med andre ord. Hvem ville du ha vært hvis du hadde valget mellom Steve Jobs eller den random mannen bak HTC?

 

ikke jobs, jeg hadde ikke greid å leve med meg selv som et slikt menneske! Det er en grunn til at jeg ikke leder en kult, ellet at jeg ikke går rundt og svindler folk for penger, eller at jeg ikke går rundt og prøver å få så mange mennesker som mulig til å bruke et system jeg har bestemt hvordan skal fungere og folkene ikke har en dritt de skulle sagt! Snakker vi bankkonto så er saken sikkert en annen. Fyren bak htc bruker ikke tid i media, så han får tid til å gjøre jobben sin!

 

Jeg legger merke til at du akkurat har registrert deg her. Er det fordi at du akkurat har blitt gammel nok til å sitte alene foran datamaskinen, eller er det bare for å snakke drit? Makan til useriøse drittinnlegg på kort tid...

Selv for denne tråden blir dette litt for dumt rett og slett.

 

EDIT: Er klar over at dette er litt brått skrevet, men du skriver bare en masse vås som bærer preg av null erfaring eller kunnskap om emnet. Det virker faktsik mer som at hatet ditt er på et helt generellt grunnlag fordi at du selv ikke har råd til Apple produkter, og er sint på dem som har sånn at du ikke skal føle deg mindre verdt på nen måte.

Endret av J.I.M.B.O
Lenke til kommentar
J.I.M.B.O: personangrrep kan du spare deg for.

 

Ja beklager hvis det virker skarpt. Holder meg som regel for god til sånt men syntes virkelig det var på sin plass i dette tilfellet. Det er forøvrig formulert som et spørsmål og mild synsing og er ikke et angrep i så måte.

Lenke til kommentar
Hvordan har dere tid/energi/lyst til å starte/diskutere en slik tråd? Hva i helsike får dere ut av det? Jeg forventer et skikkelig godt svar nå.

 

Vi er dumme :)

 

Personlig er jeg nerd og opptatt av mobiler og andre gosmos. Ikke noe mere dumt enn å diskutere hvor store idioter folk som kjører Volvo er. For ikke å snakke om scousere

Lenke til kommentar
Jeg er sikker på at steve jobs kunne hold opp en hvit, rund skive med et halvspist eple på, tall fra 1-12 og to visere, en viser som brukte akkurat 60 minutter på runden rundt, og en som brukte 12 timer, og den store verden ville hyllet ham opp i skyene fordi det var en enkel sak som fortalte deg tiden! (merk, sekundviseren utelot jeg med vilje, apple må jo utelate grunnleggende funksjoner som kreves av alt annet som ikke har et eple på seg)

Steve Jobs er en dyktig mann, det er det ingen diskusjon om. Jobben til Steve Jobs er å selge så mye som mulig, og der troner han helt øverst. Men at mange hater han pga iPhone er latterlig. De hater han pga hans suksess med andre ord. Hvem ville du ha vært hvis du hadde valget mellom Steve Jobs eller den random mannen bak HTC?

 

ikke jobs, jeg hadde ikke greid å leve med meg selv som et slikt menneske! Det er en grunn til at jeg ikke leder en kult, ellet at jeg ikke går rundt og svindler folk for penger, eller at jeg ikke går rundt og prøver å få så mange mennesker som mulig til å bruke et system jeg har bestemt hvordan skal fungere og folkene ikke har en dritt de skulle sagt! Snakker vi bankkonto så er saken sikkert en annen. Fyren bak htc bruker ikke tid i media, så han får tid til å gjøre jobben sin!

 

Jeg legger merke til at du akkurat har registrert deg her. Er det fordi at du akkurat har blitt gammel nok til å sitte alene foran datamaskinen, eller er det bare for å snakke drit? Makan til useriøse drittinnlegg på kort tid...

Selv for denne tråden blir dette litt for dumt rett og slett.

 

EDIT: Er klar over at dette er litt brått skrevet, men du skriver bare en masse vås som bærer preg av null erfaring eller kunnskap om emnet. Det virker faktsik mer som at hatet ditt er på et helt generellt grunnlag fordi at du selv ikke har råd til Apple produkter, og er sint på dem som har sånn at du ikke skal føle deg mindre verdt på nen måte.

 

 

Teit skrevet, jeg er med på det, men hva for et spørsmål var det jeg skulle svare på da? hvem ville jeg være? helt ærlig, steve jobs ville jeg ikke være, for han virker ikke som en kar jeg ville like, og htc-duden ville jeg heller ikke være, for han er sikkert fra taiwan.

 

Personangrep er aldri på plass! uansett om du føler det passet inn eller ikke. Grunnen til at jeg registrerte meg nylig var for å gratulere en amobil-skribent på det som kanskje er den beste konklusjonen på en mobiltest noensinne, og det var da htc touch diamond bare fikk 4. Nå som orket med å registrere seg på enda en nett-tjeneste er gjort, så bruker jeg den inntil jeg har gått lei, om ca 3-4 uker kan jeg tenke meg :p

 

Hvis du baserer dine meninger om meg på mitt svar på et av de teiteste spørsmålene jeg noensinne har blitt stilt, så velbekomme! det sier jo ganske mye om deg også, synes du ikke? At du har noe i mot meg kan jo bare være fordi at det første innlegget mitt som involverte deg sa noe i den duren som at du skriver som en apple-fanboy... am i right? ellers så inviterer jeg deg til å plukke fra hverandre innleggene mine i denne tråden og fortelle meg hva som er useriøst, og hva som er dritt! Påstand, så begrunnelse, jeg er jo så ung jeg vet du, lærte det på skolen en gang! Kommer du med en påstand i en diskusjon, så kan du få begrunne det også, ellers er det kanskje du som fremstår som useriøs!

 

Så begynner du å snakke om hat igjen... hvis du husker hva jeg hatet, så er det at media dytter iphone så langt ned i halsen på mennesker som leser nyheter, at i hvertfall denne karen har fått nok.

 

Hvor kommer dine påstander om min økonomi inn i bildet? jeg står sikkert på veldig løs grunn her, men jeg kjøpte den første ipoden min før de ble populære i norge, kanskje før du var ute på banen? Tatt i betraktning hvor ung du mener jeg er, så er det ganske bra gjort av en liten unge å tjene såpass med penger at han kan forsvare å betale 4400 for en mp3-spiller... Jeg bruker faktisk ipod den dag i dag, noe som er rart, for du vet jo så godt at jeg hater alt som har noe med apple å gjøre! how can that be?

 

EDIT: ellers, jimbo, tror jeg vi begge kan være enig om at litt krydrete innlegg fungerer best for å skape en reaksjon... regner med det er litt derfor du skriver som du gjør, og vær sikker på at det er litt derfor jeg skriver som jeg gjør

Endret av KaareKanin
Lenke til kommentar
Hvordan har dere tid/energi/lyst til å starte/diskutere en slik tråd? Hva i helsike får dere ut av det? Jeg forventer et skikkelig godt svar nå.

 

Man får innsikt i hva som driver folk til å kjøpe et produkt fra verdens kjipeste selskap, selv med abonnementsvillkår man må være klinisk tilbakestående for å godta. Måten apple selger og markedsfører iphone (apple skal ha en del av minuttkostnad/sms/datainntekter) er til å spy av rett og slett, og jeg gleder meg til når den jævla one-trick-ponyen iphone får konkurranse mot vinteren.

Lenke til kommentar
Apple fikk penger for abonnemang til den første modellen, men de får det ikke for denne.

 

Akkurat den biten kan jeg avkrefte fra relativt sikre kilder. Om netcom hadde kunnet, ville nok iphone 3g 16g blitt solgt for 4000 +/- m/supertalk eller hvafaen, med en datatrafikktjeneste som tilleggs, hrm, tjeneste.

Lenke til kommentar

Det er like før jeg får lyst til å rapportere denne tråden til en admin å få den stengt. Det er jo helt latterlig. Det blir jo mere tråkking på andre forumbrukere enn det blir å diskutere om iPhone! :nei:

 

Trådstarter kunne også egentlig ha spart seg for denne tråden da man omtrent vet på forhånd den vil ende i ville raserier og "saklige diskusjoner".

 

Håper visse folk tar seg til vett og heller la være å skrive...

Lenke til kommentar
EDIT: ellers, jimbo, tror jeg vi begge kan være enig om at litt krydrete innlegg fungerer best for å skape en reaksjon... regner med det er litt derfor du skriver som du gjør, og vær sikker på at det er litt derfor jeg skriver som jeg gjør

 

Hvis du skriver som du gjør bare for å provosere vil jeg gratulerer deg med en utmerket jobb, og trekke tilbake mye av det negative jeg serverte isted, med beklagelse.

Lenke til kommentar

Jeg må si at Apple er det beste dataselskapet som noen sinne har eksistert (kanskje med unntak av Commodore), men iPhone er et drittprodukt likevel. Kanskje ikke så mange Mac-fans som sier noe slikt, og det er derfor jeg har fått mye pepper på Mac1 på grunn av mine uttalelser om iPhone.

 

Men jeg har gode grunner. En ny norsk iPhone med 8 GB koster ulåst 3700 kr. Da forventer jeg å få et ordentlig kamera, MMS, support for å bruke den som lagringsenhet, støtte for Java, videochat, ikke minst klipp-og-lim, støtte for å søke i musikken (nei, musikktelefonen "over alle musikktelefoner" har ikke denne muligheten), støtte for flash, filbehandler og andre obligatoriske ting som selv billigtelefoner har.

 

Det er dette jeg ikke liker. iPod Touch er en veldig avansert MP3spiller, men iPhone er en veldig dårlig telefon. I tilleg er jo batteriet helt elendig.

 

Eneste som egentlig faktisk er innovativt med iPhone er brukergrensesnittet. For selv iPhonehatere må innrømme dette: Dere har aldri sett noe lignende før.

 

Men som man kan datere tilbake til våren 2007 i bloggen min.

La meg sitere litt:

Alt i alt er iPhone en av verdens minst revolusjonerende telefoner, og det ligner ikke Apple å lage noe så lite revolusjonerende.

Dette skrev jeg i 2007, og det gjelder fremdeles. Dere som leser bloggen min regelmessig får også med dere mitt negative syn på iPhone i forhold til andre produkter.

 

Og det verste av alt er all mediaoppmerksomheten denne plastikkbiten får.

Da har jeg bidratt til denne tråden også. På tide, egentlig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...