Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone


Anbefalte innlegg

Men når iPhone faktisk har den beste musikkavspilleren som finnes på en mobil, da går det faktisk ikke an å nekte på det.

 

Jasså ja. Så subjektive meninger ble plutselig til fakta fordi du sier at "slik er det"? Fantastisk. Jeg har i hvert fall fylt opp mine 8GB med musikk på N95 8gb, og det hakker overhode ikke. I tillegg har den bedre lydkvalitet enn iPhone, dedikerte knapper for musikk, bredere format støtte og flere lydinnstillinger. Sist jeg skjekket var det ikke eye-candy som bestemte hvor bra en en mp3spiller er.

 

Glemte nesten å nevne A2DP som også er fraværende på iPhone (selvfølgelig)

Å argumentere om at mangel på A2DP gjør telefonen dårligere som en musikktelefon er bare dumt. Du som nevner at N95 har bedre lydkvalitet enn iPhone, er sannsynligvis opptatt av lydkvalitet. Men hvorfor nevner du A2DP da? Og kan dere ikke bare innrømme at andre produsenter nærmest kopierer musikkavspilleren til iPhone? iPhone startet først med CoverFlow, og så skal plutselig Diamond ha en dårlig kopi av CoverFlow. Og har du prøvd avspilleren til Diamond? Du kan ikke nekte på den er en dårlig kopi av iPhone sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
iPhones sterkeste side er musikken. iPhone er den eneste telefonen jeg har prøvd der det går an å stappe med en dæsj musikk uten at det hakker når man blar nedover. Markedets nest beste musikkmobil(er) er Walkman-serien til SE. Og jeg tolerer ikke hvor trege de er når man får fyllt de opp med musikk. Når man blar nedover, så tar d 2 sek før artisten kommer fram. iPhone har den beste musikkavspilleren, ingen tvil! Når de nest beste musikkmodellene er så dårlig i forhold til iPhone, så sier det jo litt om hvor langt fram i tid musikkfunksjonen til iPhone er i forhold til resten.

Det er rett, den har den beste musikkavspilleren, men det er det kun én grunn til; den er basert på en mp3-spiller.

Lenke til kommentar
<iPhone er virkelig bra på det den gjør, dvs musikk, film, bilder og nettsurfing. N95 kan ikke måle seg med iPhone på noen av de nevnte delene,

 

Subjektiv mening igjen. Jeg skal være enig med film, men det er bare pga den store skjermen som er hovedgrunnen til at jeg kjøpte en. Jeg elsker store skjermer. Man kan ha samme argumentet med bilder.

 

S60 er et godt system til nettsurfing, og jeg synest ikke iPhone står noe foran på musikk heller hvis man finner nok minne.

 

Så ville jeg prøve brukergrensesnittet da. Jeg synest ikke det var så mye bedre enn mange andre modeller.

iPhones sterkeste side er musikken. iPhone er den eneste telefonen jeg har prøvd der det går an å stappe med en dæsj musikk uten at det hakker når man blar nedover. Markedets nest beste musikkmobil(er) er Walkman-serien til SE. Og jeg tolerer ikke hvor trege de er når man får fyllt de opp med musikk. Man blar nedover, så tar d 2 sek før artisten kommer fram. iPhone har den beste musikkavspilleren, ingen tvil! Når de nest beste musikkmodellene er så dårlig i forhold til iPhone, så sier det jo litt hvor langt fram i tid musikkfunksjonen til iPhone er i forhold til resten.

 

Men s60 trenger ikke idtags og iTunes. Man kan bare bla inn i telefonen med en filbrowser og overføre. Jeg har ikke hatt veldig mye musikk på en s60 modell, men har ikke lagt merke til noe hakking uten grunn (ala noe tungt jeg gjør i bakgrunnen osv). s60 kan også flytte og rename osv musikkfilene uten hjelp av en pc.

 

Mulig det er en svakhet med n95 som jeg faktisk ikke har prøvd, men jeg tror ikke operativ systemet har noe problemer med det

ID-tags er ikke for å gjøre det tungvint, men det er for å gjøre det lettere. ID-tagsen gjør at du faktisk kan sortere etter artist/album/sanger osv. Å si at du ikke liker designet eller brukergrensesnittet til iPhone er greit, for det er en smakssak. Men når iPhone faktisk har den beste musikkavspilleren som finnes på en mobil, da går det faktisk ikke an å nekte på det. Folk kan like utseendet til en Lada bedre enn en Mercedes, men ingen kan nekte på at Mercedesen slår Ladaen i fart.

 

Og jeg skjønner ikke hvorfor folk klager hele tiden. Jeg synes mange billig samsung-modeller suger, men jeg syter ikke fordi. Liker jeg det ikke, holder jeg meg unna det. Og hva er grunnen for at det plutselig skal komme så mange telefoner med trykkskjerm? Har dette ingenting med at de andre prøver å kopiere iPhone? :dontgetit:

 

Ikke noe problem å sortere etter hva du vil uten idtags og at en mobil må ha det er et minus. Det burde vert et valg.

 

Altså, jeg liker iphonen min jeg, det jeg reagerer på er at det er null tolerangse for personer som ønsker en annen mobil. Liker man ikke iPhone så er det liksom noe galt med deg. Den skal liksom være perfekt.

 

Ingen prøver å kopiere iPhone noe mere enn de kopierer hverandre. Trykkskjermer kom ikke med iPhone. HTC har jo hatt dem mange år før iPhone. SE også.

Lenke til kommentar
iPhones sterkeste side er musikken. iPhone er den eneste telefonen jeg har prøvd der det går an å stappe med en dæsj musikk uten at det hakker når man blar nedover. Markedets nest beste musikkmobil(er) er Walkman-serien til SE. Og jeg tolerer ikke hvor trege de er når man får fyllt de opp med musikk. Når man blar nedover, så tar d 2 sek før artisten kommer fram. iPhone har den beste musikkavspilleren, ingen tvil! Når de nest beste musikkmodellene er så dårlig i forhold til iPhone, så sier det jo litt om hvor langt fram i tid musikkfunksjonen til iPhone er i forhold til resten.

Det er rett, den har den beste musikkavspilleren, men det er det kun én grunn til; den er basert på en mp3-spiller.

Bra at du innrømmer det :) Når en mobil har fokusert så mye på avspilleren, da er det ingen hokus pokus at den har den beste musikkavspilleren.

Lenke til kommentar
Men når iPhone faktisk har den beste musikkavspilleren som finnes på en mobil, da går det faktisk ikke an å nekte på det.

 

Jasså ja. Så subjektive meninger ble plutselig til fakta fordi du sier at "slik er det"? Fantastisk. Jeg har i hvert fall fylt opp mine 8GB med musikk på N95 8gb, og det hakker overhode ikke. I tillegg har den bedre lydkvalitet enn iPhone, dedikerte knapper for musikk, bredere format støtte og flere lydinnstillinger. Sist jeg skjekket var det ikke eye-candy som bestemte hvor bra en en mp3spiller er.

 

Glemte nesten å nevne A2DP som også er fraværende på iPhone (selvfølgelig)

Å argumentere om at mangel på A2DP gjør telefonen dårligere som en musikktelefon er bare dumt. Du som nevner at N95 har bedre lydkvalitet enn iPhone, er sannsynligvis opptatt av lydkvalitet. Men hvorfor nevner du A2DP da? Og kan dere ikke bare innrømme at andre produsenter nærmest kopierer musikkavspilleren til iPhone? iPhone startet først med CoverFlow, og så skal plutselig Diamond ha en dårlig kopi av CoverFlow. Og har du prøvd avspilleren til Diamond? Du kan ikke nekte på den er en dårlig kopi av iPhone sin.

 

Du har rett i at noen spillere har tatt med seg coverflow, er ikke enig i resten. WM har mange musikkspillere

Lenke til kommentar
må en ikke betale $90 årlig for å få tilgang til appstore, uavhengig av hva pris en setter på programmet?

 

(milde, først skrev jeg 99, så trodde jeg at jeg hadde redigert det til 90. men jaggu meg hadde det ikke blit 990. skulle være korrekt nå svjv).

 

Ingen sånn avgift på bruk av App Store! Hvilken Apple hater er det som har fortalt deg det?

 

Gratulerer, om ikke noen andre innlegg før nå har stadfestet din posisjon som fanboy, så har du klart det bra med dette! Bare fordi man misliker enkelte apple produkter eller jobs måte å si/gjøre ting på, så hater man det?

 

 

Gratulerer sjøl. Hadde du vært våken hadde du sett at svaret mitt var høyst relevant. Sjekk navnet på Tråden du sitter og leser.....var slettes ikke min ide!

Lenke til kommentar

Jo visst er det en kopi. Men dette er EYE-CANDY. Det er lagt til først og fremst for å friste uvitende forbrukere. Hva A2DP angår, er dette bare toppen av kransekaka. Jeg nevner A2DP fordi det er en valgmulighet. Du ville blitt overasket over hvor praktisk det er å slippe den irriterende ledningen når du for eksempel skal trene e.l. I disse tilfellene er ikke lydkvalitet 1. prioritert og mange er derfor villige til å ofre litt lydkvalitet for en trådløs opplevelse.

 

Men skal du på en 10 timers lang busstur tar du selvfølgelig med deg det dyre Sennheiser headsettet for å nyte lydkvaliteten til det fulle. Det er snakk om valgmuligheter her.

Lenke til kommentar

greien med at jeg ikke liker iphone er mye på grunn av hysteriet. hadde ikke alle synes det var en big deal og hadde ikke steder hvor du kan lese "journalistikk" vært så opphengt i telefonen og nevnt den hver gang de hadde hatt muligheten for det, så hadde jeg oversett den på akkurat samme måte som en hvilken som helst annen telefon jeg ikke synes er noe særlig.

 

En annen ting som iriterer meg er at apple snakker som om de har funnet opp noe stort, de har ikke det, bortsett fra kanskje en PR-teknikk. Men det vet jeg nada om, så jeg skal ikke si noe om det. Ikke noe med denne telefonen er i prinsippet nyskapende. INGENTING!

Jeg er sikker på at steve jobs kunne hold opp en hvit, rund skive med et halvspist eple på, tall fra 1-12 og to visere, en viser som brukte akkurat 60 minutter på runden rundt, og en som brukte 12 timer, og den store verden ville hyllet ham opp i skyene fordi det var en enkel sak som fortalte deg tiden! (merk, sekundviseren utelot jeg med vilje, apple må jo utelate grunnleggende funksjoner som kreves av alt annet som ikke har et eple på seg)

 

Musikkspilleren til iphone er ikke så utrolig bra at den gruser alt annet, den som sier det kan umulig ha prøvd noe annet enn iphone! mobilen min funker bedre enn ipoden min, og jeg leste at htc diamond hadde en vel så bra musikkspiller, om ikke bedre, men apple fikk seieren (i den testen jeg leste) da den hadde vanlig jack og slapp å ha en adapter for å funke med favoritt-headsetet ditt (må ha vært en 3g da, for du trengte jo adapter til den gamle)

 

De som sier at iphone er en datamaskin har selvfølgelig rett, en digital klokke er også en datamaskin, faktisk er alt som inneholder en enhet for å prosessere info (eller data) en datamaskin! så dette er et begrep man ikke kan benytte løst nok, for terskelen for hva som faller innenfor er så fordømt lav. PC derimot, noe som vanligvis lanseres med tastatur (apple skal jo prøve seg på en tablet nå, blir spennende å høre hvor mye ingen andre har hatt noe slikt før!) kan ikke iphone skryte av å være. Dette er fakta! kan ikke diskuteres.

 

Jeg har ingen grunn til å hate selve telefonen, den er ikke noe for meg, for mange begrensninger, no gain for the pain. Jeg vil egentlig bare overse den. Det jeg MISLIKER er frelste/uvitende mennesker som tror de er bedre fordi de har en telefon som de tror er bedre enn den er, evt. bare tror at de har en telefon som er bedre enn den er, og ikke tror de selv er bedre pga dette! (merk, ofte denne forskjellen som er forskjellen på en som er frelst og en som bare er uvitende). Det jeg HATER er mediadekningen som gjør at jeg ikke kan ignorere denne telfonen så mye som jeg vil. Alle overskriftene med ordet iphone i seg er nok i seg selv til å danne en lang lang artikkel.

Lenke til kommentar
Ikke noe problem å sortere etter hva du vil uten idtags og at en mobil må ha det er et minus. Det burde vert et valg.

 

Altså, jeg liker iphonen min jeg, det jeg reagerer på er at det er null tolerangse for personer som ønsker en annen mobil. Liker man ikke iPhone så er det liksom noe galt med deg. Den skal liksom være perfekt.

 

Ingen prøver å kopiere iPhone noe mere enn de kopierer hverandre. Trykkskjermer kom ikke med iPhone. HTC har jo hatt dem mange år før iPhone. SE også.

Men det er iPhone som virkelig har fått trykkskjermen til å bli så populær. Gang på gang kommer det iPhone-killere, og gang på gang svikter de. Amobil har prøvd både Diamond og iPhone, og de har testet begge gjennom grundig. Skjønner da ikke hvorfor alle skal slenge shit om iPhone når den fikk 5 og HTCen fikk 4.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Gi en iPhone til mannen i gata og han kan ringe, surfe, tekste, lese mail og se på youtube.

Gi en HTC, HP Ipaq, (Windows Mobile-basert telefon) til mannen i gata og han leverer den tilbake etter fem minutter.

 

iPhone er overhodet ikke revolusjonerende rent teknisk. Brukergrensesnittet er derimot - for mannen i gata - vesentlig enklere å bruke enn på telefoner det er naturlig å sammenligne med, nemlig HTC's Windows Mobile-baserte telefoner.

 

Det at HTC med sin siste modell, Touch Diamond, går av skaftet for å skjule! Windows Mobile sitt menysystem burde jo være et klart nok signal om at brukervennligheten er på bånn.

 

Funksjonalitet og teknologi - ja det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
må en ikke betale $90 årlig for å få tilgang til appstore, uavhengig av hva pris en setter på programmet?

 

(milde, først skrev jeg 99, så trodde jeg at jeg hadde redigert det til 90. men jaggu meg hadde det ikke blit 990. skulle være korrekt nå svjv).

 

Ingen sånn avgift på bruk av App Store! Hvilken Apple hater er det som har fortalt deg det?

 

Gratulerer, om ikke noen andre innlegg før nå har stadfestet din posisjon som fanboy, så har du klart det bra med dette! Bare fordi man misliker enkelte apple produkter eller jobs måte å si/gjøre ting på, så hater man det?

 

 

Gratulerer sjøl. Hadde du vært våken hadde du sett at svaret mitt var høyst relevant. Sjekk navnet på Tråden du sitter og leser.....var slettes ikke min ide!

 

Jeg er våken, er du? høyst relevant? for hva da? er det relevant å hate apple bare fordi man hater alt man får inn om iphone i samfunnet i dag? seriøst, har du hørt om å feie forskjellige mennesker under en kam? du vinner i hvertfall ikke frem med argumentene dine på det viset! Hvis du ikke er enig med idé'en bak tråden, så foreslår jeg at du kanskje holder deg unna den!

Lenke til kommentar

<Men det er iPhone som virkelig har fått trykkskjermen til å bli så populær. Gang på gang kommer det iPhone-killere, og gang på gang svikter de. Amobil har prøvd både Diamond og iPhone, og de har testet begge gjennom grundig. Skjønner da ikke hvorfor alle skal slenge shit om iPhone når den fikk 5 og HTCen fikk 4.

 

Lange inlegg her :)

 

Hvordan kan du si at det er iPhone som har fått trykkskjermer i siget? HTC hadde jo mange modeller og satset veldig mye på det før iPhone. Husk at HTC bare produserte modeller for noen år tilbake. I norden ble de gitt ut under i-mate og qtek. Motorola hadde jo en nydelig serie med trysskjermer. Mpx er jo en av mine favouritter og det var før iPhone. P serien til SE. Jeg hadde p 910 ei stund og den var nydelig. Trykkskjermer på mobiler var i stor fremgang før iPhone og iPhone var med på den tendensen.

 

Amobil kom med en test, man kan ikke konkludere en ting etter en test. Dessuten tror jeg man må ha litt baller om man skal kritisere iPhone og iPod siden man fort kan miste lesere.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Jeg er sikker på at steve jobs kunne hold opp en hvit, rund skive med et halvspist eple på, tall fra 1-12 og to visere, en viser som brukte akkurat 60 minutter på runden rundt, og en som brukte 12 timer, og den store verden ville hyllet ham opp i skyene fordi det var en enkel sak som fortalte deg tiden! (merk, sekundviseren utelot jeg med vilje, apple må jo utelate grunnleggende funksjoner som kreves av alt annet som ikke har et eple på seg)

Steve Jobs er en dyktig mann, det er det ingen diskusjon om. Jobben til Steve Jobs er å selge så mye som mulig, og der troner han helt øverst. Men at mange hater han pga iPhone er latterlig. De hater han pga hans suksess med andre ord. Hvem ville du ha vært hvis du hadde valget mellom Steve Jobs eller den random mannen bak HTC?

Endret av apegutt_90
Lenke til kommentar
Gi en iPhone til mannen i gata og han kan ringe, surfe, tekste, lese mail og se på youtube.

Gi en HTC, HP Ipaq, (Windows Mobile-basert telefon) til mannen i gata og han leverer den tilbake etter fem minutter.

 

iPhone er overhodet ikke revolusjonerende rent teknisk. Brukergrensesnittet er derimot - for mannen i gata - vesentlig enklere å bruke enn på telefoner det er naturlig å sammenligne med, nemlig HTC's Windows Mobile-baserte telefoner.

 

Det at HTC med sin siste modell, Touch Diamond, går av skaftet for å skjule! Windows Mobile sitt menysystem burde jo være et klart nok signal om at brukervennligheten er på bånn.

 

Funksjonalitet og teknologi - ja det er en helt annen sak.

 

Jeg kan nesten garangtere at far min hadde kunne ringt med alle modeller med tastatur. Han hadde ikke klart å ringe med iPhone siden han ikke hadde skjønt konseptet med å trykke på skjermen. Internett vet han ikke hva er. Heller ikke you tube

Lenke til kommentar
Gi en iPhone til mannen i gata og han kan ringe, surfe, tekste, lese mail og se på youtube.

Gi en HTC, HP Ipaq, (Windows Mobile-basert telefon) til mannen i gata og han leverer den tilbake etter fem minutter.

Mener du virkelig at det er lettere å lese en mail og gå inn på youtube med en iPhone enn en HTC Touch Diamond?

 

Har du prøvd begge?

Lenke til kommentar
Jeg er sikker på at steve jobs kunne hold opp en hvit, rund skive med et halvspist eple på, tall fra 1-12 og to visere, en viser som brukte akkurat 60 minutter på runden rundt, og en som brukte 12 timer, og den store verden ville hyllet ham opp i skyene fordi det var en enkel sak som fortalte deg tiden! (merk, sekundviseren utelot jeg med vilje, apple må jo utelate grunnleggende funksjoner som kreves av alt annet som ikke har et eple på seg)

Steve Jobs er en dyktig mann, det er det ingen diskusjon om. Jobben til Steve Jobs er å selge så mye som mulig, og der troner han helt øverst. Men at mange hater han pga iPhone er latterlig. De hater han pga hans suksess med andre ord. Hvem ville du ha vært hvis du hadde valget mellom Steve Jobs eller den random mannen bak HTC?

 

ikke jobs, jeg hadde ikke greid å leve med meg selv som et slikt menneske! Det er en grunn til at jeg ikke leder en kult, ellet at jeg ikke går rundt og svindler folk for penger, eller at jeg ikke går rundt og prøver å få så mange mennesker som mulig til å bruke et system jeg har bestemt hvordan skal fungere og folkene ikke har en dritt de skulle sagt! Snakker vi bankkonto så er saken sikkert en annen. Fyren bak htc bruker ikke tid i media, så han får tid til å gjøre jobben sin!

Lenke til kommentar
Gi en iPhone til mannen i gata og han kan ringe, surfe, tekste, lese mail og se på youtube.

Gi en HTC, HP Ipaq, (Windows Mobile-basert telefon) til mannen i gata og han leverer den tilbake etter fem minutter.

Mener du virkelig at det er lettere å lese en mail og gå inn på youtube med en iPhone enn en HTC Touch Diamond?

 

Har du prøvd begge?

Jeg har prøvd begge, og jeg skal love deg at jeg sleit mer med Diamond enn iPhone. Diamond har ikke noe som heter brukervennlighet. At ikke alt er tilgjengelig via menyen, men må ta i bruk start-linja er bare dumt. Noen kommer til å tro at jeg overdriver nå, men det jeg sier nå er helt sant: Jeg som aldri har syntes det er vanskelig å slette bilder/bruke et bestemt bilde som bakgrunnsbilde, brukte kanskje 20 min på å finne det ut på Diamonden. At man ikke kan slette bildene eller bruke de som bakgrunn via photo-menyen er så latterlig! Å slette et bilde på HTCen er den mest kompliserte måten å slette på som jeg har erfart.

Endret av apegutt_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...