Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone


Anbefalte innlegg

Har du apple så er sjansen stor for at du er homo!

 

...og det har hva med saken å gjøre? Det verste jeg vet er folk som deg, som løper rundt og bruker enhver anledning til å fortelle hvor ille det er å være homse. Jeg vet vi ikke skal drive med personangrep, men den signaturen din gjør det svært vanskelig å la være. Fortell meg hva som er galt med å være homofil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men at IPhone er en dritt telefon er det faktisk ikke spørsmål om engang!:)

Hvis du er avhengi av MMS, og et godt kamera er det et dårlig valg, ja. Gjør det hele telefonen til en dårlig mobil? Nei.

 

 

Her er noen punkter på hvorfor jeg valgte iPhone:

 

- Å navigere rundt i menyen er en lek. Du trenger omtrent 5 sekunder på å forstå hvordan dette fungerer.

 

- iPhonen ser fantastisk ut. Dette er en smykketelefon.

 

- iPhone er like mye en iPod touch som telefon. Jeg har derfor en utrolig oversiktlig og god mp3-spiller på mobilen.

 

- Å skrive sms ER en tilvenningssak. Selv om du ikke ble vant til det i butikken, tar det litt tid. Nå skriver jeg like raskt som på min forrige Sony Ericsson, med rettprogrammet.

 

- Jeg har en internettleser som er den beste jeg har prøvd på en mobil i dag.

 

- GPS er innebygd.

 

- Ringetoner, for dem av dere som interreserer seg for det, kan editeres i iTunes (fade, volum, lengde etc.) og lastes inn på iPhonen.

 

- Har du Mac, kan du synkronisere innholdet på iPhonen til en vær tid.

 

- Kjekke funksjoner:

*Støtte for .jpg, .tiff, .gif, .doc og .docx (Microsoft Word), .htm og .html (webside), .key (Keynote), .numbers (Numbers), .pages (Pages), .pdf (Preview og Adobe Acrobat), .ppt og .pptx (Microsoft PowerPoint), .txt (tekst), .vcf (kontaktinformasjon), .xls og .xlsx (Microsoft Excel). Alle disse filene kan man se forhåndsvisning av uten å måtte installere noe ekstra.

* Tar du et bilde og har glemt destinasjonen, er dette lagret i telefonen ved hjelp av GPS'en.

 

 

Argumenter mot:

Ikke MMS

Dårlig kamera

Ikke bluetooth

Må synkroniseres med iTunes.

 

Bruker jeg MMS? Nei, jeg har nesten aldri brukt denne funksjonen.

 

Har kamerakvaliteten noe å si for meg? Nei, kameraet tar helt greie bilder (ingen ting i forhold til dagens standard) oghvis jeg skal ta bilde av noe holder det.

 

Er synkronisering med iTunes en bakdel? Nei, ikke for meg, men jeg skjønner at folk reagerer. Peronlig synes jeg iTunes er den beste måten å organisere musikk på.

 

Kan du si at dette er en dritt telefon? Den oppyller all kravene mine, ser bedre ut enn noen annen telefon, og er en lek å bruke. Gi meg en god grunn til å bytte den ut.

 

EDIT:

Kion: Jeg skjønner helt hva du mener og respekterer det. Metodene apple bruker kan selvfølgelig diskuteres. Men hvis du har pengene og er villig til å bruke dem på det, er det absoultt IKKE en dritt-telefon. Men jeg synes argumentet ditt er godt. Det jeg reagerer kraftig på er de som aldri har rørt en iPhone, men fortsatt rakker ned uten grunnlag, og slenger ut anti-apple reklamer, "Har du iPhone er du trolig homo" osv. Det er ikke lett å ta seriøst.

 

By the way; Manglene som står på forsiden trenger en oppdatering; Mini-jack input'en passer for alle mini-jacks på iPhone 3G.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Dritt telefon, Bra telefon. Alt dette kommer helt an på hva du vil bruke den til.

 

Men jeg vil påstå at det ikke er noe revolusjonerende med den.

 

liquidkey: Synest man kan ta med mangel på minnekort og copy - paste

 

Apple er veldig bombastiske når de bestemmer seg for å ikke ha med noe. Copy - Paste er vel noe som skal komme.

Lenke til kommentar
Dritt telefon, Bra telefon. Alt dette kommer helt an på hva du vil bruke den til.

 

Men jeg vil påstå at det ikke er noe revolusjonerende med den.

 

liquidkey: Synest man kan ta med mangel på minnekort og copy - paste

 

Apple er veldig bombastiske når de bestemmer seg for å ikke ha med noe. Copy - Paste er vel noe som skal komme.

Ja. Her støtter jeg deg. Minnekort burde vært en selvfølge. copy - paste og lignende funksjoner kan komme i programoppdateringer.

Lenke til kommentar

Vel, iPodfunksjonen kan ikke søke i musikken, du kan ikke slette musikk eller laste ned fra internett andre steder enn iTunes Store, man kan knapt nok lage en spilleliste og kan i hvertfall ikke endre på den etterpå. Og dette er egentlig ganske obligatoriske for en smartphone. Man kan heller ikke laste ned filer med nettleseren hvis ikke det er en filtype som er godkjent av apple, og du kan bare glemme filbehandling. Iphone er en vanlig telefon til en smartphonepris.

Lenke til kommentar

Liquidkey:

Nå skrev jeg jo faktisk følgende:

"For Ola Nordmann som vil sende meldinger og ringe og kanskje kunne ønske seg en eller 2 "kule" funksjoner, er jo IPhone midt i blinken!

For den ser jo faktisk meget godt ut, tross størrelsen, og den har jo faktisk en utilgivelig god skjerm, og det er jævlig artig å leke seg litt rundt i menyene, se på bilder/video osv på en IPhone, jeg skal innrømme det."

 

 

Kan du si at dette er en dritt telefon? Den oppyller all kravene mine, ser bedre ut enn noen annen telefon, og er en lek å bruke. Gi meg en god grunn til å bytte den ut.

 

Og når det gjelder quoten du henviste til, modifiserte jeg den noen sekunder etter jeg postet til:

 

"Men at IPhone er en dritt-telefon, hva angår konkurrerende modeller satt opp mot pris, er det faktisk ikke spørsmål om engang!:)

 

Det som irriterer meg er all oppmerksomheten IPhone får, som om den var så mye bedre enn alle andre telefoner.

Missforstå meg rett; IPhone er mye bedre enn de andre telefonene i sitt segment, men saken er at prisen (og oppmerksomheten) tilsier at den skulle tilhørt et segment den absolutt ikke er i.

Og attpå til blir den fremstilt som en slags "mal" for alle andre telefoner, dette er udiskutabelt irriterende for oss som har peiling på mobil og spesifikasjoner.

Endret av Mathia
Lenke til kommentar
Det som irriterer meg er all oppmerksomheten IPhone får, som om den var så mye bedre enn alle andre telefoner.

Missforstå meg rett; IPhone er mye bedre enn de andre telefonene i sitt segment, men saken er at prisen (og oppmerksomheten) tilsier at den skulle tilhørt et segment den absolutt ikke er i.

Og attpå til blir den fremstilt som en slags "mal" for alle andre telefoner, dette er udiskutabelt irriterende for oss som har peiling på mobil og spesifikasjoner.

Meget bra sagt :thumbup:

Lenke til kommentar
MEN; At IPod Touch derimot er en meget kul og god mp3-spiller, skal jeg se meg helt ening i!

Du hadde mange bra motargumenter, og dette er et av de bedre innleggene av de som er imot iPhone. Og ja, Apple er virkelig sta på noen områder. Aldri før har en iPod hatt radio, og den har fått mye kritikk pga det. Men likevel får den aldri en integrert FM radio. Men det med at man må bruke et standard program til å synkronisere er ikke et så stort ankepunkt, for med dra-og-slipp-funksjonen ville det ha blitt for mye rot. Med iTunes (nei, jeg er en Winamp-bruker) så har du oversikten over hvordan musikken, bildene osv er organiserte før du fører over. Ganske kjekt med andre ord. Men du sier helt til slutt at iPod Touch er en meget kul og god mp3-spiller, men da må du vel like iPhone også?

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg er all oppmerksomheten IPhone får, som om den var så mye bedre enn alle andre telefoner.

Missforstå meg rett; IPhone er mye bedre enn de andre telefonene i sitt segment, men saken er at prisen (og oppmerksomheten) tilsier at den skulle tilhørt et segment den absolutt ikke er i.

Og attpå til blir den fremstilt som en slags "mal" for alle andre telefoner, dette er udiskutabelt irriterende for oss som har peiling på mobil og spesifikasjoner.

Da skal du ikke klage på selve telefonen, MEN heller klage på hvor dyktig Steve Jobs er. Telefonen ble bare lansert i USA først, og så ble det sakte men sikkert spredt rundt. Det øker eklusivitet, og den får da mer oppmerksomhet. Og telefonen blir bare solgt via bestemte selskaper (AT&T, Netcom etc) og det trekker også oppmerksomhet. Aldri før har det blitt så mye styr bare pga én telefon, og det har Steve Jobs klart å få til. Hadde det ikke vært for styret, så hadde ikke det fantes så mange anti-Apple-dudes out there.

Lenke til kommentar
Vel, iPodfunksjonen kan ikke søke i musikken, du kan ikke slette musikk eller laste ned fra internett andre steder enn iTunes Store, man kan knapt nok lage en spilleliste og kan i hvertfall ikke endre på den etterpå. Og dette er egentlig ganske obligatoriske for en smartphone. Man kan heller ikke laste ned filer med nettleseren hvis ikke det er en filtype som er godkjent av apple, og du kan bare glemme filbehandling. Iphone er en vanlig telefon til en smartphonepris.

 

Den fungerer bare i lag med musikkdelen av iTunesstore også. Og app store da. Man kan ikke hente ned podcaster og lignende. Noe jeg synest de kunne tatt med. Lettvint å kjøpe musikk og Jobs for lommene fulle av spontankjøp av musikk :)

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Men du sier helt til slutt at iPod Touch er en meget kul og god mp3-spiller, men da må du vel like iPhone også?

 

Som mp3-spiller ja!:p Klart det! Om du hadde lest hadde du vel også sett at jeg innledningsvis gav IPhone endel skryt?:p

 

Aldri før har det blitt så mye styr bare pga én telefon, og det har Steve Jobs klart å få til.

 

Jepp! Han er utvilsomt for geni å regne hva anngår markedsføring, jeg har studert det selv så det er jeg fullstendig klar over;)

Jeg går med andre ord ikke til angrep på selve markedsføringen, for den er til å bøye seg i støvet av, men det er resultatet av denne markedsføringen og de indisier den medfører jeg, og MANGE med meg, irriterer oss grønne av!:p

 

IPhone blir fremstillt som telefonen over alle telefoner. Den har som sagt omtrent blitt en mal å en rettesnor for alle telefoner, men den kan ikke en gang skilte med noe så elementert som Bluetooth og MMS!

Det er dette som er lavmål:P Folk tror den er så fantastisk og føler seg "fantastiske" av å eie den nettopp pga dens utbredelse i media, samt prisen. Dette skaper en kunstig eksklusivitet som den spesifiasjonsmessig rett å slett ikke er i nærheten av!

 

Omtrent som Motorola Razor, en søppeltelefon på alle områder, men med den rette prisen og markedsføringen (Inkludert en viss avtale med Dolce&Gabbana) gjorde den likevel til statustelefon nr. 1!

 

 

Om IPhone hadde blitt promotert som det den faktisk er skulle jeg holdt kjeft;

Nemlig en jævlig god og fancy mp3-spiller som man kan ringe og sende SMS med;)

IKKE en supertelefon som "har alt" og kan forsvare sin utilgivelig høye pris!

 

Word;)

Endret av Mathia
Lenke til kommentar

Må bare refererte til kommentaren til daglig leder i amobil.no

 

"Selv hevder produsenten(Nokia)å ta det med slående ro. Da Apple i april hadde klart å selge seks millioner eksemplarer av Iphone, kommenterte Forum Nokias visedirektør, Tom Libretto, syrlig: - Vi klarer å selge slike mengder over helgen."

 

Apples Iphone fremstår som storselgeren av ALLE mobiler, men sett i perspektiv er dette en sær liten greie for noen få "fan-boys"?

 

--thomas

Lenke til kommentar
Men det med at man må bruke et standard program til å synkronisere er ikke et så stort ankepunkt, for med dra-og-slipp-funksjonen ville det ha blitt for mye rot. Med iTunes (nei, jeg er en Winamp-bruker) så har du oversikten over hvordan musikken, bildene osv er organiserte før du fører over.

 

Klart det er et ankepunkt!:p Hvor vanskelig er det å lage seg et mappesystem på en USB-minnepenn for eks?:p

En for musikk, en for film osv:P Det tar deg 10 sek:P

Så legger du musikken i musikkmappa osv...værre er det ikke:P

Lenke til kommentar
Har du apple så er sjansen stor for at du er homo!

 

...og det har hva med saken å gjøre? Det verste jeg vet er folk som deg, som løper rundt og bruker enhver anledning til å fortelle hvor ille det er å være homse. Jeg vet vi ikke skal drive med personangrep, men den signaturen din gjør det svært vanskelig å la være. Fortell meg hva som er galt med å være homofil.

 

Trur du misforsto, borset i fra din egen usikkerhet så lyser gjennom så har jeg ingen ting imot homofile. Det blir påpekt at apple er homovennlig på itavisen noe som enkelte kanskje finner interesant. Det blir ikke nevnt at homofile er noe i veien med :)

Lenke til kommentar
Har du apple så er sjansen stor for at du er homo!

 

...og det har hva med saken å gjøre? Det verste jeg vet er folk som deg, som løper rundt og bruker enhver anledning til å fortelle hvor ille det er å være homse. Jeg vet vi ikke skal drive med personangrep, men den signaturen din gjør det svært vanskelig å la være. Fortell meg hva som er galt med å være homofil.

 

Trur du misforsto, borset i fra din egen usikkerhet så lyser gjennom så har jeg ingen ting imot homofile. Det blir påpekt at apple er homovennlig på itavisen noe som enkelte kanskje finner interesant. Det blir ikke nevnt at homofile er noe i veien med :)

 

Mange ser på Apple produkter som pene da. Apple satser veldig mye på design. Og homoer er kanskje litt mere opptatt av sånne ting. Jeg tror neppe jeg er homo, men det skader ikke at det ser pent ut.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...