Gå til innhold

Battlefield Bad Company. Xbox 360 eller PS3.


G25

Anbefalte innlegg

La meg først si at jeg har begge konsollene og er ingen fan av den ene eller den andre konsollen. Jeg vil bare ha den versjonen som kommer best ut.

 

Men en ting jeg vil si er at jeg begynner å bli lei av er at de fleste multiplatform spillene er som regel best til Xbox 360. Greit nok at Xbox 360 har vært ute lenger og alt det der, men jeg hører stadig om hvor bra teknologien er i PS3 og når de som lager spill blir kjent med maskinen, skal den bli overlegen.

 

Spill bibloteket mitt er labert på PS3 siden, det er kun noen få eksklusive spill som Uncharted, R&C og GT5P som står i hylla, mens Xbox 360 spillene har jeg mange av.

 

Nå kommer Battlefield Bad Company som er laget for konsoll til Xbox 360 og PS3. Jeg har sett litt video av begge versjonen og selv på youtube kan du faktisk se at Xbox 360 er soleklar bedre på grafikken.

Jeg skulle ønske at PS3 versjonen blir minst like bra, at jeg får noen flere PS3 spill som jeg kan ha i hylla.

Har jo tross alt betalt mange tusen for den boksen og da vil jeg også bruke den.

 

Battlefield Bad Company er vel laget fra bunn av til begge konsollene, og er ikke en port fra den ene konsollen til den andre.

Hadde det ikke vært for GT5P, Petter Solberg stol og Logitech G25 rattet så ville PS3 støvet ned for lenge siden. Det er synd, for jeg liker faktisk PS3 veldig bra.

Endret av G25
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett mange videoer av Battlefield Bad Company på youtube, og de fleste videoene der var det gameplay fra xbox. Jeg kunne ikke se noen betydelig forskjell mellom de to versjonene når jeg kom over en video med ps3 gameplay, bare litt forskjell i fargene og dette kan jo stilles in på tven. Det kan også bare være forskjellen på videokvaliteten det er snakk om. Tiden vil vise :shrug:

Endret av Niks
Lenke til kommentar
var på de første som ble porta fort over til ps3, men de som er utvikla fra bunn pleier og være prikk like!:) gta 4 er et godt eksempel!:)

 

Kødder du? 360 versjonen av GTA4 er klart bedre teknisk.

 

Det bruker da ikke å være noen merkverdig forskjell på multi-plattform spillene nå til dags?

Tviler på at det blir det i dette tilfellet heller.

 

Jo det er det. Så godt som alltid er 360 versjoner best. Fremdeles. De nyeste er Grid og Quake Wars.

 

Jeg kan så godt som garantere at det samme vil være tilfelle for dette spillet.

Lenke til kommentar

Er det virkelig nødvendig å starte enda en krig om hvilken plattform som er best? Hvis utviklerne vil, så ser spillet fantastisk ut på begge plattformene. Assassins Creed og CoD4 er gode eksempler på det.

 

Men jeg vil anbefale deg til å kjøpe BF til den konsollen som vennene dine har, eller den konsollen som har den kontrollen du liker best. (gjelder for det meste hvis du ikke har noen venner.. :p )

 

Edit: leif.

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Er det virkelig nødvendig å starte enda en krig om hivlken plattform som er best? Hvis utviklerne vil så ser spillet fantastisk ut på begge plattformene. Assassins Creed og CoD4 er gode eksempler på det.

 

Men jeg vil anbefale deg til å kjøpe BF til den konsollen som vennene dine har, eller den konsollen som har den kontrollen du liker best. (gjelder for det meste hvis du ikke har noen venner.. :p )

 

Nå er det slik at begge de to er best på 360 også da. Særlig Assassins Creed.

De eneste som lager krig er de som ikke liker faktaene.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
EDIT: Eurogamer hater PS3, det virker ivertfall nesten sånn.

 

Der kom den.

 

Herregud for en drittunge du er.

 

 

Åja, for det jeg som er usaklig her! Problemet med deg er at du drar fram spill som du VET kanskje er en milliondel bedre på X360, noe som i det hele tatt ikke betyr noen ting for de som har en konsoll. Tør du dra fram CoD4, tør du dra fram Burnout? Nei, det er akkurat ikke det du gjør, og her holder ikke teorien din mål lenger. Du sier at alle multiplatform spill er bedre på 360, noe som er det mest tullete utsagnet jeg har hørt.

 

Ja.

 

Burnout.

 

Bearing in mind just how close the conversion work is, finding any difference at all is pretty much impossible.

 

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=92275

 

COD4

 

the two versions essentially being completely interchangeable

 

There's the occasional better-looking texture on 360, offset by some more accomplished effects (like the rain in the cargo ship mission) and less blocky shadows on the PlayStation 3 rendition of the game.

 

Of slightly more consequence is that the loading times on the PS3 game are noticeably longer: anything from 10 to 15 seconds longer compared to the same data being streamed in on Xbox 360.

 

Så det jeg leser utifra dette er at 360 har små problemer med å kjøre spill som er laget for PS3. PS3 derimot sliter oftest med 360 porter.

 

Ikke sa jeg alle heller, jeg sa så godt som alle. Og hvis du leser testene deres (som om du gidder det, hah) så ser du at det stemmer.

 

Her har du litt lesestoff om det skulle være interessant:

 

http://kotaku.com/384422/which-version-of-...nd-360-versions

http://www.gamepro.com/microsoft/xbox360/g...es/164668.shtml

 

Jeg hater ikke X360, heller elsker jeg ikke PS3. Jeg synes bare ikke at det er riktig av deg å komme med slike utsagn, ei heller at du nesten garanterer folk at 360-versjonen kommer til å bli så mye bedre en PS3-versjonen. Det er dessverre ikke mulig, enda.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Huff å huff. La oss bare si at mange er bedre på xbox 360. Noen ganger er forskjellene ubetydelige, mens at andre ganger er forskjellene større. I enkelte tilfeller har ps3 versjonene vært bedre.

 

Tror seriøst ikke det finnes et eneste spill som er bedre på PS3 faktisk. Folk sa DMC4 var det lenge men det stemte heller ikke. Man slipper jo 25 minutters installering også.

 

Og det spillet var jo en PS3 eksklusiv helt frem til slutten også og ble vel porta rimelig raskt over.

Lenke til kommentar
La meg først si at jeg har begge konsollene og er ingen fan av den ene eller den andre konsollen. Jeg vil bare ha den versjonen som kommer best ut.

..

Battlefield Bad Company er vel laget fra bunn av til begge konsollene, og er ikke en port fra den ene konsollen til den andre.

 

Tipper at Battlefield vil komme best ut på 360, fordi begge er egentlig portet fra PC-versjonen. :-/

Du kan tenke deg at to plattformer bruker Direct X-libraries, og en OpenGL, og da velger ofte utviklerene den letteste utveien. :-/

Men om du ser på en titlene som kom fra Sony first party og venner, har du en del meget bra titler, som f.eks. GT5P, Uncharted, R&C, Folklore, og mitt personlige favorittspill i fjord, Heavenly Sword og lignende titler, så er det plenty god nok grafikk der i gården, på titler av høyeste klasse, som kom det allerede det første året. :)

 

En annen grunn til å gå for 360-versjonen, er at god del av de som normalt ville vært intressert i Battlefield, sannsynligvis vil være opptatt på Warhawk.

Men bakdelen med den versjonen er at det koster penger der, mens det er gratis å spille på PS3 og PC.

 

GTA4 test.

 

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=137829

 

720p mot 640p, høyere framerate, anti aliasing.

 

Men dette blir vel prikk likt i dine ører.

 

Den artikkelen var litt merkelig, for det første regnes alle PS3-fordelene som nesten ikke merkbare, selv om han ramser opp tre sider med fordeler. :-/

Og så tar han i betraktning at 360-versjonen vil få en patch som gir 360-versjonen samme dithering og smoothing-effekt post-processing som var på PS3-versjone, uten å ta i betraktning at dette vil gå utover 'plussene' på 360-versjonen. :-/

Hvordan passer det inn i dine ører? ;)

 

Sam Houser i Rockstar, en av verdens minst respekterte spillutviklere, sier han foretrekker PS3-versjonen. Men Lavard har tross alt lest en artikkel på Eurogamer, Europa's mest respekterte spill-website.

Sam Houser kan ikke få lov til å like sin versjon bedre da, han har ikke peiling. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
La meg først si at jeg har begge konsollene og er ingen fan av den ene eller den andre konsollen. Jeg vil bare ha den versjonen som kommer best ut.

..

Battlefield Bad Company er vel laget fra bunn av til begge konsollene, og er ikke en port fra den ene konsollen til den andre.

 

Tipper at Battlefield vil komme best ut på 360, fordi begge er egentlig portet fra PC-versjonen. :-/

Du kan tenke deg at to plattformer bruker Direct X-libraries, og en OpenGL, og da velger ofte utviklerene den letteste utveien. :-/

Men om du ser på en titlene som kom fra Sony first party og venner, har du en del meget bra titler, som f.eks. GT5P, Uncharted, R&C, Folklore, og mitt personlige favorittspill i fjord, Heavenly Sword og lignende titler, så er det plenty god nok grafikk der i gården, på titler av høyeste klasse, som kom det allerede det første året. :)

 

En annen grunn til å gå for 360-versjonen, er at god del av de som normalt ville vært intressert i Battlefield, sannsynligvis vil være opptatt på Warhawk.

Men bakdelen med den versjonen er at det koster penger der, mens det er gratis å spille på PS3 og PC.

 

GTA4 test.

 

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=137829

 

720p mot 640p, høyere framerate, anti aliasing.

 

Men dette blir vel prikk likt i dine ører.

 

Den artikkelen var litt merkelig, for det første regnes alle PS3-fordelene som nesten ikke merkbare, selv om han ramser opp tre sider med fordeler. :-/

Og så tar han i betraktning at 360-versjonen vil få en patch som gir 360-versjonen samme dithering og smoothing-effekt post-processing som var på PS3-versjone, uten å ta i betraktning at dette vil gå utover 'plussene' på 360-versjonen. :-/

Hvordan passer det inn i dine ører? ;)

 

Sam Houser i Rockstar, en av verdens minst respekterte spillutviklere, sier han foretrekker PS3-versjonen. Men Lavard har tross alt lest en artikkel på Eurogamer, Europa's mest respekterte spill-website.

Sam Houser kan ikke få lov til å like sin versjon bedre da, han har ikke peiling. :-/

 

Kommer det en patch som gjør at det kjører i 720p, gir det antialising og øker frameraten med 5fps i snitt også så det kommer likt med 360 versjonen? Det er slike ting som teller. Smoothing effect? Javel ja, sier meg egentlig ingenting.

 

Og selvfølgelig vil ikke en Rockstar ansatt si at en versjon er særlig dårligere enn den andre. Var det han som sa at "PS3 versjonen har varmere farger" og slikt tull? Greiere å si det enn å si at PS3 versjonen ikke er HD og har null aa.

Lenke til kommentar

Sam Houser er ikke 'en ansatt', han er 'han som bestemmer alt' i Rockstar..Og det er også han som har vært creative director, helt siden GTA ble 3D.

 

Fargene som er brukt er nøyaktig de samme i begge versjoner.

 

Fargebehandlingen på PS3 er endel mere omfattende på PS3, da det er ett media-senter, og veldig viktig for Sony at oppskalerte DVD-filmer, og lignende, som skal se best mulig ut på konsollen, når du oppskalerer.

 

Alle PS3-spill benytter seg også av denne fargebehandlingen, og i mangen tilfeller vil sluttresultatet vise stor forskjell.

 

Derfor Sam Houser sa at han liker den versjonen best dersom han måtte velge, fordi han syntes at karakterene så mere 'life-like' ut, som på film istedenfor dataspill, i.flg. ham selv.

 

Kanskje ikke dette er viktig for deg, men ikke alle tenker slik som deg, vettu. :) Han har ihvertfall sett masse på begge versjoner, noe jeg tipper du ikke har.

Kan godt være PR-speak, men jeg ser ikke noe han har å tjene på å si at han foretrekker en versjon over en annen, når de forskjellene som er, er så små. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...