Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva vil du opp i muntlig?


Anbefalte innlegg

Vi hadde "liksom-muntlig" i siste mattetime, og da var det en som fikk oppgave om kapittel 5: sannsynlighet. Da skulle eleven snakke så mye han kunne om temaer som "forventningsverdi", empirisk standardavvik, standardavvik, empirisk gjennomsnitt, stokastiske variabler, sentralgrensetningen og masse tull.. :) Og så var det i tillegg noen enkle regneoppgaver eleven måtte gjøre, men dette var sånne toer-oppgaver, som de aller fleste vil greie uten problemer. ;) Bare spør hvis dere lurer på noe mer om muntlig matteeksamen! Skal se om jeg kan dele mine erfaringer med liksom-eksaminasjonen. Selv var resten av klassen og jeg bare tilskuere, men fikk med meg en hel del. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så matteeksamen er ikke så vanskelig? Men de oppgavene....må man regne dem mens man står der, på en måte, eller får man forberede 30 min før?

 

Altså..du får et ark/hefte med tre sider med oppgaver/spørsmål som du får når du kommer inn og skal gjennomgå under eksamen. Dette var i alle fall prosedyren som ble fulgt ved vår skole under den aktuelle "muntlige eksamenen": For eksempel er nettopp oppgave 1 å definere empirisk gjennomsnitt. Oppgave 2 kan være å definere hva en stokastisk variabel eller forventningsverdi er. Deretter kan oppgave 3 for eksempel være å regne ut forventningsverdien og standardavviket til en sannsynlighetsfordeling med tre verdier for X (altså veldig liten oppgave). Da forklarer du hvordan du vil regne det ut, men det er ikke alltid sensor og eksaminator gir deg tid til å regne oppgaven helt ferdig. Det er heller ikke sikkert at du skal regne alle oppgavene som står på oppgavearket. Det kommer an på hva sensor vil se mer av, og om han eventuelt skulle være i tvil. ;)

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834
ladysaw: Hjelper vel lite med snill lærer på eksamen ;)

Forøvrig kan du godt komme opp i samme fag skriftlig og muntlig.

 

Vel, det er da lov å håpe på at læreren påvirker sensor;)

 

Å? Jeg fikk høre at det ikke går an jeg..:S Jaja, engelsk muntlig hadde vært fint det da;)

Lenke til kommentar

Kommer jeg opp i norsk eller religion går det dritt.

 

Kommer litt an på hva jeg får i standpunkt i fysikk og matte, men hvis jeg får 5'ern (og ikke 6ern, vipper :S) der så vil jeg helst opp i 1. fysikk 2. matte 3. kjemi (uaktuelt, var oppe til det i skriftlig) 4. Nyere historie

Lenke til kommentar

Muntlig eksamen trekkes lokalt. Det betyr vel at skolene har en viss mulighet til å bestemme slikt selv. Med andre ord kan det hende at de selv velger at elevene ikke skal kunne komme opp i samme fag muntlig som skriftlig.

 

Er ikke sikker på om de har lov til det, men er kanskje en mulighet.

Lenke til kommentar

Egentlig så pleier jeg å ikke tenke over det, slik at jeg ikke blir deppa når jeg får vite hva jeg kommer opp i.

 

Men nå som jeg tenker over det, så vil jeg helst komme opp i matte. Fysikk hadde også gått greit, og ettersom jeg nettopp har hatt eksamen i kjemi ville det også vært dugelig. Norsk vil jeg helst slippe, og det samme med nyere historie og religion.

 

VKII

Lenke til kommentar
satser på å komme opp i media.. praktisk eksamen, feks lage film og det er jo bare morro:) ellers så er jo engelsk greit.. alt annet enn norsk går greit. Norsk har bare et syykt stort pensum + at jeg hadde ikke norsk i 2. klasse:P

 

 

Media er jo tverfaglig, noe som er obligatorisk? For jeg regner med at du går på media&ko...

Men ihvertfall så håper jeg får radio(30sec vignett;D) eller film, og ikke MK.. skrive 2 siders om ei sak og deretter forklare hva slags kommunikasjonsmodeller og slikt;p

 

 

 

Selv så håper jeg kommer opp i norsk..

Lenke til kommentar

Jeg vile egentlig opp i alt unntatt kjemi, jeg. Den ekle boken i tillegg til de hmm 16? 17? 18? elevøvelsene vi har gjennomført og som man kanskje må demonstrere, gjør det hele litt for risikabelt. Vel..jeg satser på streiken, jeg, og takker Unio og KS for at jeg så godt som allerede nå kan vifte med vitnemålet i mine hender...Lenge leve streiken! Da slipper jeg muntlig! Det ville vært alle tiders bursdagsgave! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...