Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva vil du opp i muntlig?


Anbefalte innlegg

Dersom jeg er så uheldig at streiken blir avblåst før 6.juni, så må også jeg opp. Da håper jeg egentlig å komme opp i historie, for i år er det innført et nytt system: du får vite temaet 48 timer før og skal holde foredrag. Det høres rimelig digg ut! :) Ellers har jeg ingen andre spesifikke ønsker.

 

Hva vil dere komme opp i? Hvorfor?

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper på biologi. Er et stort pensum men har lest jevnt gjennom hele året i tillegg til heldagsprøva.

 

Til deg som vil opp i nyere historie med nye varianten:

En slik oppgave kan være (eksempel fra historielæreren min i fjor om eldre historie):

Sammenlign vikingtida med dagens samfunn, og forklar hvilke påvirkninger dette har fått for slik vi lever i dag.

 

Ehm, ja... I TILLEGG til at du skal svare GRUNDIG på denne oppgaven skal du kunne snakke i 15 min om temaet ditt, uten den presentasjonen du har forberedt. Du må her vise dybdekunnskap, mulighet til å se sammenhenger og ikke minst gå utenfor boka. Om sensor er i tvil så kan han spørre deg om helt random spørsmål fra pensum som du ikke er forberedt på. imo, den metoden er hardcore :p

Lenke til kommentar
Håper på biologi. Er et stort pensum men har lest jevnt gjennom hele året i tillegg til heldagsprøva.

 

Til deg som vil opp i nyere historie med nye varianten:

En slik oppgave kan være (eksempel fra historielæreren min i fjor om eldre historie):

Sammenlign vikingtida med dagens samfunn, og forklar hvilke påvirkninger dette har fått for slik vi lever i dag.

 

Ehm, ja... I TILLEGG til at du skal svare GRUNDIG på denne oppgaven skal du kunne snakke i 15 min om temaet ditt, uten den presentasjonen du har forberedt. Du må her vise dybdekunnskap, mulighet til å se sammenhenger og ikke minst gå utenfor boka. Om sensor er i tvil så kan han spørre deg om helt random spørsmål fra pensum som du ikke er forberedt på. imo, den metoden er hardcore :p

 

Å, ja...såpass! Ja, det er vel 15 min. presentasjon, deretter 15 min. samtale/diskusjon osv, så det virker skummelt uansett. Er glad jeg slipper å velge hva jeg kommer opp i evt. , for oppgavene kan jo også variere innenfor de ulike fagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...