Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva vil du opp i muntlig?


Anbefalte innlegg

Dersom jeg kommer opp i muntlig, så håper jeg å komme opp i naturfag eller engelsk. Skal uansett lese gjennom hele pensum for naturfag, så ser ikke på dette som noen bakdel i tilfelle jeg kommer opp i akkurat dette faget. :p

 

Uheldigvis har vi evt. muntlig eksamen på fredag 13. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Jeg fikk kristendommen som tema. Snakka du bare om det som sto i boka, eller fant du mye på internett?

 

Tenker jeg legger opp mitt sånn:

 

Historisk oversikt (jesus, de første kirkene, middelaldern og reformasjon), Tekster (bibelen, salmer, tekster), Lære (virkelighetsoppfatning, mennesksyn, etikk), Retninger (protestanter, romersk-katolsk osv) og til slutt om ritualer og høytider + litt om utbredninga.

 

Kommer til å bli vanskelig å få til alt under 20 min, men tror det går greit.

Lenke til kommentar

Helt latterlig, vi diskuterte dette på skolen vi også. Med 48-timersmodellen er det nesten umulig å stryke, så lenge man lager en presentasjon om riktig emne og svarer på en eventuell problemstilling så vil man klare seg. Vi har 48-timers i alle fag, er veldig fornøyd med den ordningen. Jeg skal opp i norsk nå på tirsdag, jeg kan ingenting. Alt jeg skal gjøre er å "oppsummere" 150 sider i boken min, på en powerpoint. Jeg har 15 min på meg, så skal de spørre spørsmål etter jeg har presentert. Jeg har ingen peiling på norsk litteraturhistorie, men vil allikevel klare meg fint på eksamen. Det er sånn det skal være! Den gamle modellen er brutal!!!!! Hvem kan hele pensum liksom.

Lenke til kommentar

Det er som et lotteri, eksamenene. Du kan komme opp i noe du har 6 i, og noe du har 3 i. Ganske urettferdig, særlig siden de teller som egen karakter neste år. Og innenfor faget, kan du også få forkjellige temaer, noe du er kjempegod i, og noe du er kjempedårlig i. Blæ.

 

Hadde vært digg å komme opp i en eksamen der jeg bare skulle forberede en presantasjon. heldiggriser.

Lenke til kommentar
Jeg skal lage presentasjon :D Haha! I norsk, er så genialt.

 

Lag det kort. Ikke mer enn 10 sider, toppen, ellers blir det alt for langt. Husk også masse bilder! :)

 

Bruker mange bilder ja, også er det ganske enkelt. Det er tre deler i boka, alle underoverskriftene er aktuelle punkter. :p Så enkelt er det. Så blir det å lage manus med stikkord, det er det som tar tid :)

Lenke til kommentar

Håper på å komme opp i 3FY her. Veldig grei teori som man kan prate uendelig mye om uten boken foran seg :)

 

48-timersmodellen er ikke noe særlig gunstig. Sensorer vet at du kan få professorhjelp til foredraget, så det er hovedsakelig hva du svarer på den ukjente delen av eksamenen som gir uttelling.

Lenke til kommentar

Ja, vi har den gamle modellen og eg er på ein måte glad for det. For eksempel i klassa vår: Ei veninne av meg sin far er norsklærar. Hadde ho kome opp i norsk med den nye modellen ville ho fått evig med hjelp, medan f.eks. eg har ingen eg kan henvende meg til. Urettferdig.

Lenke til kommentar
Håper på å komme opp i 3FY her. Veldig grei teori som man kan prate uendelig mye om uten boken foran seg :)

 

48-timersmodellen er ikke noe særlig gunstig. Sensorer vet at du kan få professorhjelp til foredraget, så det er hovedsakelig hva du svarer på den ukjente delen av eksamenen som gir uttelling.

 

Haha, seriøst? Er det noen som gjør det? :!:

 

Man skal ha en ganske streng sensor for at muntlig ikke skal gå forholdsvis bra.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har allerede hatt skriftlig eksamen så kan ikke komme opp i muntlig, men hvis jeg hadde gjort det ville jeg ha kommet opp i følgende:

 

Krl

Sosiologi

Markedsføring og ledelse.

 

Det som absolutt hadde vært døden:

 

Fransk

Rettslære

Matte (til en viss grad)

 

Går studiespesialisering 2. året :)

Endret av Majia90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...