Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deilig å få på plass nytt hovedkort med bedre integrert lydkort enn det det forrige hovedkortet hadde :)

 

DT770 lyder mange ganger bedre med det nye hovedkortet :D

 

Det neste innen lydoppgraderinger for min del blir nok Asus Xonar Essence STX e.l.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Nå har jeg testet litt med Denon ah d2000, og jeg synes egentlig det blir litt for rolig for min del, savner en litt mer agressiv bass ettersom det går mye i house og progressive trance.

 

Hva foreslår dere? Gjerne noe som kan testes i Oslo området.

 

Hvor kan jeg prøver Dt 770 ?

Lenke til kommentar

Sitter her selv med mine 1 uke og 1 dag gamle Denon AH-D2000 og jeg syns nå i alle fall ikke disse er "rolige". Testet du noen som var skikkelig innspilte? Bassen skal angivelig være lang hissigere og mindre kontrollert når de er uinnspilte (hvilket ikke taler godt for ditt vedkommende).

 

Dessuten, på tross av hva folk sier, har denne hodetelefonen godt av en forsterker. Direkte ut fra min mp3-spiller var det langt i fra like mye futt (les: bassmengde) som fra en hodetelefonforsterker. D2000 er en skikkelig god hodetelefon med masse trøkk i spør du meg.

 

Beyerdynamic DT 770 Pro har jeg ikke prøvd og jeg kan således ikke uttale meg om disse. Er heller ikke så bevandret i Oslo-området at jeg kan foreslå butikker for testing, så jeg lar det være opp til andre å komme med forslag. :)

Endret av The Silencer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Det slår meg gang på gang at Sennheiser PX100 virkelig gir mye bang for the buck. Det eneste jeg kan komme på som er bedre mtp. pris/lydkvalitet-forhold er Sennheiser HD201, men her skorter det litt på selve byggekvaliteten.

Lenke til kommentar

Hei, for noen måneder siden kjøpte jeg dacmagic fra cambridge, beyerdynamic dt770 pro (80 ohm) og en argon ha1 som forsterker. Det jeg vurderer, er å bytte ut forsterkeren, da jeg synes den blir litt tynn i toppen, ellers er det et helt utrolig opplegg til den prisen. Lurte kanskje litt på rørforsterkere, men det blir kanskje generell litt annerledes lyd enn fra "vanlige" forsterkere? tenkte rundt 3000 kroner for denne herligheten, hva nå som kan skaffes innenfor den prisen.

Lenke til kommentar

Kva butikker selger HD800?

Også må eg få meg ein årntlig forsterker til den også!

 

Var jo mange amp'er der ute å velge mellom

 

Tenkte først og kjøpe ein forsterker og bruke på mine hd650 som eg alt har i dag.

 

http://cgi.ebay.com/Matrix-mini-i-24-192-Balanced-DAC-Headphone-Amp-/260616878150?pt=LH_DefaultDomain_0

 

Disse bra?

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

http://www.idg.no/pc...ticle176123.ece

 

Det nye lydkortet Xonar DG fra Asus kombinerer Dolby Headphone 5.1 kringlyd og Asus' egen GX 2.5 spillydmotor, samt integrert forsterker for hodetelefontilkoblingen.
Dolby-hodetelefonteknologi gjør at du kan høre på musikk, se film eller spille spill med 5.1-kanals kringlyd og realistisk 3D-effekt i hvilke som helst stereohodetelefoner.

 

Bare jeg som er litt skeptisk?

 

 

 

Cornel:

Jeg har gode erfaringer med Caiman dac/amp ifra Beresford koblet opp imot HD650. http://www.homehifi....aiman__DAC.html

Vet at det er endel som ikke liker hvordan han drev noe useriøs markedsføring et par år tilbake, men kan gå god for produktet han leverer.

Kjenner til flere som har kjøpt (inkl meg) som har fått bra support ved spørsmål på epost og er godt fornøyd med varen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

http://www.idg.no/pc...ticle176123.ece

 

Det nye lydkortet Xonar DG fra Asus kombinerer Dolby Headphone 5.1 kringlyd og Asus' egen GX 2.5 spillydmotor, samt integrert forsterker for hodetelefontilkoblingen.
Dolby-hodetelefonteknologi gjør at du kan høre på musikk, se film eller spille spill med 5.1-kanals kringlyd og realistisk 3D-effekt i hvilke som helst stereohodetelefoner.

 

Bare jeg som er litt skeptisk?

Nei! Absolutt ikke. Jeg stiller meg skeptisk frem til jeg har prøvd kortet. Et godt alternativ kan i hvert fall være Creative 0404 USB som er kjent for god DAC og Hodetelefonforsterker. Jeg har denne selv og er storfornøyd.

Lenke til kommentar

DSP-triks er den eneste reelle måten å få surround ifra hodetelefoner. I praksis er ikke dagens DSP-systemer perfekte, men konseptet i seg selv er "perfekt."

 

Surround fra stereo er den naturlige virkemåten til hjernen, siden vi bare har to ører. Hvordan hjernen tolker surround-lyd blir for komplisert til å gå inn på i et kort innlegg her, men det har litt med retning av lyden, rompåvirkning av lyden og det at man hører samme lyden i begge ører med forskjellig styrke og retning. Mye av denne informasjonen om lyden forsvinner i hodetelefoner, siden lydkilden er så nære at det blir problemer av det.

 

Så i teorien kan man få til perfekt surroundlyd med helt normale hodetelefoner om man har en perfekt digital signalbehandler som tilfører den informasjonen som hjernen mangler ved hodetelefonbruk.

 

Med en litt annen tilnærming kan man få med seg denne informasjonen når lyden tas opp, ved spesielle mikrofoner og opptaksteknikk. Et kjent eksempel: http://www.google.no/search?aq=f&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=virtual+barbershop

Lenke til kommentar

Da ble det nytt kjøp på meg også, Beyerdynamic dt 770 pro 80 ohm.

 

Kjøpte den på filter i oslo for 1795, synes ikke det var for galt når jeg ikke gadd å vente på de billigste på nett.

 

Fant fram en mappe med atb discography i flac format og kan ikke akkurat si jeg angrer!

Lenke til kommentar
Bare jeg som er litt skeptisk?

 

Jeg hadde en hjemmekinoforsterker med Dolby Headphone for noen år tilbake og jeg var ikke akkurat imponert for å si det slik (jeg har skrevet om dette tidligere i denne tråden). Kanskje det fungerer litt bedre i spill, men for musikk og film så fungerte det overhodet ikke for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar
Kva butikker selger HD800?

 

Jeg kjøpte min hos Stereofil.no som The Silencer nevnte tidligere i tråden. Jeg er veldig fornøyd med mitt kjøp hos dem (bra og rask service).

 

Også må eg få meg ein årntlig forsterker til den også!

 

Det finnes mange forsterkere å velge mellom, men det er verdt å merke seg at Sennheiser regelmessig bruker Lehmann Audio Black Cube Linear og Grace m902b (dersom jeg ikke husker feil) på messer og demo'er (de koster henholdsvis rundt 8.000 og 15.000 kr). BC Linear ble brukt mye under utviklingen av HD800, så matchingen er ganske bra. Selv synes jeg at denne kombinasjonen låter svært bra.

 

Nå betyr ikke det nødvendigvis at HD800 låter best kun på disse forsterkerne, men det fungerer om ikke annet som en slags "stamp of approval" fra Sennheiser.

 

Disse bra?

 

Har dessverre ikke så god kjennskap til disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...