Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Jeg har en Zero DAC/Amp som jeg ikke får til å virke. Jeg kobler den til PC-en min med en toslink kabel. "Power" lyser på forsterkeren og jeg velger også preamp på den. På PC-en har jeg prøvd å velge både digital og analog kilde i realtek programmet, men jeg får ikke noe lyd. Jeg kan høre slik "shhhhhhhhhhhhhhhh lyd" hvis jeg skrur opp volumet på forsterkeren.

 

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte på at det er utgangen du må sette til optisk på pc-en din. Kilde styrer jo bare hvor pc-en tar inn lyd.

 

Kjenner ikke til den forsterkeren, eller hodeforsterkere generelt, men preamp er det man bruker når man kobler en forsterker til en annen forsterker. Så jeg ville kanskje ikke hatt på den heller.

Lenke til kommentar
Har en liten mistanke om at bøylen på K701-ene skaper en sær og ekkel hodepine.

 

Noen som har opplevd noe lignende?

 

Jeg kan ikke huske å ha opplevd det med hodetelefoner, men jeg har opplevd å få hodepine av andre ting som klemmer rundt/mot hodet, så det er ikke rart om K701-bøylen er synderen.

 

Men om du har tilgang til andre hodetelefoner som ligner på Beyerdynamic T1 burde du vel teste om du opplever det samme med de ;)

Lenke til kommentar

NgZ : Ah :) Jeg mente egentlig utgang da jeg sa kilde. Jeg har prøvd å sette utgangen til optisk.

 

Jeg har også prøvd å ta av på preamp, men er ikke noe lyd med eller uten. Hvis jeg har preamp av, hører jeg ikke denne "shhhhhhhh" lyden (støyen).

 

Eddit: Jeg var litt treg med å poste så Meh. kom før meg.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Er jo få hodetelefoner som er i samme klasse som T1 når det gjelder komfort. DT880/990 er jo i nærheten, men de har ikke ønsket lyd, og er uansett ikke tilgjengelige lokalt for prøvelytting.

 

At jeg nettopp har fått storutbetaling fra lånekassen gjør at det frister med nye hodetelefoner. Ihvertfall om det er sammenheng mellom hodepinen og hodetelefonene.

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg har lyst på Beyerdynamic T1. Har en liten mistanke om at bøylen på K701-ene skaper en sær og ekkel hodepine. De ligger igjen hjemme når jeg er på hybelen, og mystisk nok så forsvinner hodepinen når jeg ikke bruker de. dontgetit.gif

 

Noen som har opplevd noe lignende? Jeg tror at litt mer komfort hadde vært kjekt, og det er jo det Beyerdynamic gjør best.

Kan ikke påstå at jeg har opplevd noe lignende, men det er sikkert flere enn meg som gjerne vil høre noen erfaringer med Beyerdynamic T1! :p 

 

 

Personlig synes jeg at K701 er mer komfortable enn DT770 (som så vidt jeg kan se har ganske lik konstruksjon som T1, uten at jeg skal uttale meg om komforten kan sammenlignes), men jeg vet at flere synes bøylen er ukomfortabel i lengden. Har du prøvd å legge noe mykt mellom bøylen og hodet eller lignende? Ikke nødvendigvis som en varig løsning, men bare for å undersøke om det kan være årsaken til hodepinen.

 

Utbetaling fra lånekassen er uansett mer enn god nok unnskyldning for å kjøpe nye hodetelefoner  :mrgreen:

 

 

Lenke til kommentar

Hmm. Da blir det noen dager med DT331 på meg for å se om det blir noen forskjell.

 

"Litt" nedtur i forhold til K701 når det gjelder lyden - høres jo ut som om noen har lagt en ullsokk over mikrofonen, men komfortmessig 10 hakk bedre. De er mye lettere og tyngden er mer jevnt fordelt. Dog er putene litt for små.

 

Måtte dra fram loddebolten for å få de til å fungere igjen. De har fått hardhendt behandling av min bror. icon2.gif

 

---

 

Oj faen. DT331 har faktisk noen sterke sider. Fyldig og farget, herlig bass.

 

For å forklare det litt nærmere så bruker jeg noen relativt kjente låter:

Queen - We Will Rock You: Klappingen og trampingen får en helt annen fylde enn den tynne fremtoningen den får med K701. Selv på relativt lavt volum så er den fyldig. Mange små detaljer forsvinner. Små subtile toner som man hører godt i bakgrunnen på K701 er helt fraværende.

Beyonce - Halo: Fylden løfter låten. Den blir fryktelig spinkel av det kalde og nøytrale lydbildet til K701.

Lady Gaga - Poker Face: det høres ut som om låten spilles over store høyttalere, med med fyldig og god bass. Ikke forvrengt, bare mer tilstede. K701 er på kanten til å være kjedelig.

Sarah McLachlan - Angel: detaljene mangler. Både i vokalen og i bakgrunnslydene. Vokalen er renere enn hva DT331 klarer å gjengi.

 

Dessverre må jeg prioritere hardt. Bør egentlig bytte ut orginalhøyttalerne i nybilen, siden det er "litt" forberdringsrom der - men da har jeg plutselig ikke råd til nye hodetelefoner.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Har hatt Sennheiser RS 180 i noen dager nå, men skal sende de i retur snart. Den trådløse teknologien fungerte utmerket, men det var noen ting jeg ikke likte med de. Når man hører på folk som snakker så virker det nesten som de skrur seg av når det blir stille og så skrur seg på igjen når snakket starter igjen. Ellers tålte de ikke høyt volum spesielt godt.

 

Jeg ser nå etter noen nye hodetelefoner med god lydkvalitet fra 1500-2500 kroner. De vil hovedsaklig bli brukt til musikk og film. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Dessverre er det vanskelig å anbefale noe ettersom at lyd er en svært subjektiv ting. Hodetelefoner er absolutt en ting man bør teste før man kjøper. Men Beyerdynamic DT770, Audio Technica M50, Sennheiser HD650, Shure SRH840, AKG K271, AKG K701 og Denon AH-D2000 er for eksempel alle gode hodetelefoner, men alle med sine fordeler og sine svakheter.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å begynne å spare til et nytt hodesett til PC-en. Fra før av har jeg HD650, men jeg tror jeg skal teste ut et med en litt annen lydsignatur.

 

Hmm, AH-D5000, yay/nay?

Jeg stemmer JA, jeg hadde kjøpt mine på nytt om jeg måtte velge igjen. Det beste kompromisset jeg har funnet mellom lyd og isolasjon så langt. Passe morofaktor uten å blir for Dr. Dre.

Lenke til kommentar

Jeg har en Zero DAC/Amp som jeg ikke får til å virke. Jeg kobler den til PC-en min med en toslink kabel. "Power" lyser på forsterkeren og jeg velger også preamp på den. På PC-en har jeg prøvd å velge både digital og analog kilde i realtek programmet, men jeg får ikke noe lyd. Jeg kan høre slik "shhhhhhhhhhhhhhhh lyd" hvis jeg skrur opp volumet på forsterkeren.

 

Noen som har noen forslag?

 

Hei,

 

jeg hadde også noen "oppstartsproblemer" med DacMagic-en min, som er koplet på tilsvarende vis som ditt oppsett: Jeg fikk ingen lyd (heller ikke en shhhhhh-lyd).

 

Løsningen for mitt vedkommende (med Windows 7) var å gå inn på

Kontrollpanel --> Lyd --> Avspilling --> RealTek Digital Output (som for øvrig må være aktivert) --> høyreklikk på denne --> Egenskaper --> Avansert --> velg (et annet) Standardformat. Hos meg stod den på Dolby Digital Live som default.

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg har lyst på Beyerdynamic T1. Har en liten mistanke om at bøylen på K701-ene skaper en sær og ekkel hodepine. De ligger igjen hjemme når jeg er på hybelen, og mystisk nok så forsvinner hodepinen når jeg ikke bruker de. dontgetit.gif

 

Noen som har opplevd noe lignende?

 

Du er ikke den eneste :) Måten bøylen er konstruert på gjør at vekten ikke fordeles jevnt nok, og dette gjør at deler av bøylen presser hardere mot skolten enn andre. Dette merkes godt etterhvert, selv om det kanskje kan føles ganske behagelig i begynnelsen.

 

En av grunnene til at jeg begynte å se etter alternativer til K701 var nettopp på grunn av denne bøylen som førte til nedsatt komfort over lengre lytteøkter.

Lenke til kommentar

T1 skal jeg jo ha før eller senere uansett...

 

Fikk "litt" lyst på T1 når jeg så de ble lansert. Da klarte jeg å styre meg - nå er jeg ikke like sikker.

 

Men det spørs om jeg venter til jul - bør jo ha såpass rolige dager at jeg virkelig får testet langtidskomforten.

 

---

 

Hadde vært snedig med et tredje alternativ i klassen som HD800 skapte. Men nei, alt AKG kom med var disse:

649110.jpg

 

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...