Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vet du noe om lang ventetiden er på den?

 

Venter spent på 15. sep, skal være no oppgraderingsmuligheter for oss som har første versjonen.

 

Existing uDAC customers will be able to order upgrade to uDAC-2 (visit this page for information after September 15, 2010 . Please do not contact Nuforce for upgrade untiil then)

Kilde

Lenke til kommentar

Føler for å investere i nye klokker nå . Valget står enten mellom Sennheiser HD800 eller Beyerdynamic T1 . Begge virker veldig interesange ,bikker dog kanskje noe mer mot HD800 da dette blir sammenlagt noe billigere da jeg har tenkt å ha hodetelefonen balansert der da eventuelt Beyerdynamicene må leveres inn til profesjonelle for lodding menst på sennheiserene kan jeg bare kjapt bytte kabelen på egenhånd.

 

Men noen som har prøvd en av disse og har et intrykk å komme med ? har selv hørt litt på HD800 , men ikke lenge nok og med rette musikken for å få noe særlig intrykk av de.

Lenke til kommentar

Test av nye HD500 serien til sennheiser.

 

http://www.headfonia.com/sennheisers-new-hd558-and-hd598/

 

 

Ser nok ut til at det kanskje blir utbytte på jobb for min del.

 

Da får jeg HD650+amp/dac hjemme, ath-m50 for lukkede miljøer og mp3 spiller, og om prisen ikke blir for stiv, HD598 på jobb med udac.

 

Hadde det ikke vært for at HD558 bare kommer i sort, ville jeg kanskje heller tatt de, og moddet dem, men likte det nye designet på 598 litt for godt.

Får vel ta en tur innom hifi klubben og høre om de kan ta dem inn, så jeg kan ta og føle på.

Lenke til kommentar

Hei:) Jeg har Akg 530 nå, kjøpte det for 600kr på cdon.com for caa 1år siden når det var 56% rabatt:P ellerno husker ikke helt. Syntes det er bra lyd i det kvalitetsmessig, men hadde ønska ett headset men noe mere bass:P siden jeg hører en del på hardstyle så hadde det vært deilig med ett headset med veldig mye trøkk:P Men en ting til, føler noen ganger at jeg ikke får spillt høyt nok med det jeg har nå. Men går jo ikke an å spille høyere via pc'n, burde jeg skaffe en amp til headsettet? Men det er vell ikke så veldig mye vits til akg 530?

Å det jeg egentlig lurte på var jo om noen her visste om ett headset fra 800-1500kr som spiller mye bedre eller en del bedre en akg 530? Altså bass har veldig mye å si for meg da, hører mye på rock å mange andre sjangere men uansett hva jeg prøver av headsett så syntes jeg alltid det kunne vært mere bass der, hadde pioneer ørepropper til 400kr på expert en gang, å de hadde veldig bra bass syntes jeg. Mye mer en headsettet mitt. Men er vell sånn at det som regel er mere bass i øre propper (ear plugs) en headset eller tar jeg feil der?

Lenke til kommentar

Se om du får hørt litt på Beyerdynamic DT770 i en lokal lydforetning. De har etter min mening en ganske markant bass thumbup.gif

 

Jeg har dessverre hørt alt for lite på AKG 530 til å si noe om hvordan DT770 er i forhold til disse, men det er nok lurt å ta en titt på dem ;)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
HD598 på jobb med udac.

 

Hadde det ikke vært for at HD558 bare kommer i sort, ville jeg kanskje heller tatt de, og moddet dem, men likte det nye designet på 598 litt for godt.

Får vel ta en tur innom hifi klubben og høre om de kan ta dem inn, så jeg kan ta og føle på.

Har du hørt noe om det er noen som vil ta disse inn? Ser pressemeldingen fra sennheiser er så vidt en uke gammel - er de til salgs enda? HD598 ser for lekre ut til at jeg kan la være, mine DT770s 80ohm er ubehagelige å ha på seg i lengre tid.
Lenke til kommentar

*snip*

Har du hørt noe om det er noen som vil ta disse inn? Ser pressemeldingen fra sennheiser er så vidt en uke gammel - er de til salgs enda? HD598 ser for lekre ut til at jeg kan la være, mine DT770s 80ohm er ubehagelige å ha på seg i lengre tid.

 

Jeg har sendt mail til dustinhome med spørsmål om de tar dem inn, også skal jeg innom hifiklubben i dag og høre hvilke planer de har. Og om de vet når de kommer for salg.

Eneste infoen jeg har sett om salg per nå, er slutten av september.

Lenke til kommentar

*snip*

Har du hørt noe om det er noen som vil ta disse inn? Ser pressemeldingen fra sennheiser er så vidt en uke gammel - er de til salgs enda? HD598 ser for lekre ut til at jeg kan la være, mine DT770s 80ohm er ubehagelige å ha på seg i lengre tid.

 

Jeg har sendt mail til dustinhome med spørsmål om de tar dem inn, også skal jeg innom hifiklubben i dag og høre hvilke planer de har. Og om de vet når de kommer for salg.

Eneste infoen jeg har sett om salg per nå, er slutten av september.

 

Er dette noe som kan drives av ipod'er?

Lenke til kommentar

*snip*

Har du hørt noe om det er noen som vil ta disse inn? Ser pressemeldingen fra sennheiser er så vidt en uke gammel - er de til salgs enda? HD598 ser for lekre ut til at jeg kan la være, mine DT770s 80ohm er ubehagelige å ha på seg i lengre tid.

 

Jeg har sendt mail til dustinhome med spørsmål om de tar dem inn, også skal jeg innom hifiklubben i dag og høre hvilke planer de har. Og om de vet når de kommer for salg.

Eneste infoen jeg har sett om salg per nå, er slutten av september.

Snakket med Grensen-butikken og de har sluttet å ta inn de store, trådede Sennheiser-hodetelefonene. Stereofil, kanskje?

 

Edit: snakket med Sennheiser Nordic. De sier Stereofil i Grensen i Oslo kan garantert ta disse inn og ha de neste uke. Innom dit i dag, ja!

Endret av ilifin
Lenke til kommentar

thumbup.gif

 

Jeg har dessverre hørt alt for lite på AKG 530 til å si noe om hvordan DT770 er i forhold til disse, men det er nok lurt å ta en titt på dem ;)

 

Okay:P Skal se litt på de. Men har veldig lyst på noen ørepropper siden mine forsvant på lørdagen, å da lurte jeg på disse Monster turbine. Disse burde vell bli ganske bra? Eller er det noen andre du vet om som er bedre en de til under 1000kr Går ikke over den grensen så lenge det er ørepropper:P

Lenke til kommentar

hvis du klarer det kasamo2 så bør du jo bare slå til på tilbudet til hifiklubben, det var sånn ca 5 stk igjen på marcus thr. butikken i oslo. :)

 

 

@meh

De låter bra! Veldig bra, men sliter litt med å få de helt til å passe. Så må litt på leting etter noe skumgummi aktig propper. Vet du om noen som selger? Sjekket teknik magasinet, men det var litt labert det de hadde. kanskje clas ohlson har noe ?

Lenke til kommentar

*snip*

Har du hørt noe om det er noen som vil ta disse inn? Ser pressemeldingen fra sennheiser er så vidt en uke gammel - er de til salgs enda? HD598 ser for lekre ut til at jeg kan la være, mine DT770s 80ohm er ubehagelige å ha på seg i lengre tid.

 

Jeg har sendt mail til dustinhome med spørsmål om de tar dem inn, også skal jeg innom hifiklubben i dag og høre hvilke planer de har. Og om de vet når de kommer for salg.

Eneste infoen jeg har sett om salg per nå, er slutten av september.

Snakket med Grensen-butikken og de har sluttet å ta inn de store, trådede Sennheiser-hodetelefonene. Stereofil, kanskje?

 

Edit: snakket med Sennheiser Nordic. De sier Stereofil i Grensen i Oslo kan garantert ta disse inn og ha de neste uke. Innom dit i dag, ja!

 

Oh, neste uke allerede? Sweet.

Dustinhome måtte undersøke litt, CDON viste ikke om de fikk dem inn og HIFIklubben sa at de ikke kom til ta dem inn.

Ingen viste noe om når de kom, men om sennheiser nordic sa neste uke, er jeg happy med det ^^

 

Ellers så kjøpte en kollega av meg Denon ah-d1100 etter å ha prøvd de i butikken litt.

Jeg testet dem litt selv, og må si de føltes egentlig veldig nice ut, satt veldig behagelig på, og hadde fin lyd.

 

Litt vanskelig å uttale seg noe særlig om dem på så kort test, men ser ut til å være veldig ok headphones til prisen.

 

 

Edit:

 

Hvor kjøpte du de kablene til HD650 LarsP?

Vurdert å teste ut andre kabler selv, se om jeg hører mye forskjell.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...