Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har disse. Personlig synes jeg de låter en del bedre enn Beyerdynamic DT-770. Det bor masse bass i de, men ikke for mye (i mine ører) mellomtonen er ganske nøytral, mens de er klar og fin i toppen. Kjøpte de selv fra Amazon for litt over ett år siden.

 

Jeg ser etter nye propper selv, og sånn det ligger an nå står det mellom Sennheiser CX300-II og Denon AH-C751.

Jeg vil tro sistnevnte tar kaka, men jeg har ikke prøvd de selv så jeg vet ikke så mye om de...

Om de er bedre enn DT770 må vel kanskje jeg også slå til!?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Hadde det bre vært mulig å bestille proppene på nettet vill jeg nok gjort det, fordi det er mye enklere enn å dra for å finne en butikk. Men siden det nå ser ut til å være utsolgt på nettet blir jeg kanskje nødt til å dra innom en butikk uansett...

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg har disse. Personlig synes jeg de låter en del bedre enn Beyerdynamic DT-770. Det bor masse bass i de, men ikke for mye (i mine ører) mellomtonen er ganske nøytral, mens de er klar og fin i toppen. Kjøpte de selv fra Amazon for litt over ett år siden.

 

Jeg ser etter nye propper selv, og sånn det ligger an nå står det mellom Sennheiser CX300-II og Denon AH-C751.

Jeg vil tro sistnevnte tar kaka, men jeg har ikke prøvd de selv så jeg vet ikke så mye om de...

Om de er bedre enn DT770 må vel kanskje jeg også slå til!?

Har begge. AH-C751 overgår CX300-II med god margin. Bedre isolasjon, bedre byggekvalitet (aluminium) og mye bedre lyd. Mye dypere bass og mindre tilsløret enn CX300-II.

Lenke til kommentar

Har begge. AH-C751 overgår CX300-II med god margin. Bedre isolasjon, bedre byggekvalitet (aluminium) og mye bedre lyd. Mye dypere bass og mindre tilsløret enn CX300-II.

 

Jeg regnet egentlig med det, men det er godt å få det bekreftet.

 

Om jeg bare får muligheten til å få tak i AH-C751 til den prisen er jeg ganske sikker på at jeg slår til, men jeg får vel vente å se hva Sindre får som svar på e-posten ;)

 

Om jeg derimot ikke får tak i proppene så billig, regner jeg med at det blir noen billigere propper til under 500 kr, som f.eks. CX300-II, AKG K 330 eller AKG K 340.

 

Har dere forresten peiling på hva som er forskjellen på K 330 og K340?

Lenke til kommentar

Jeg har disse. Personlig synes jeg de låter en del bedre enn Beyerdynamic DT-770. Det bor masse bass i de, men ikke for mye (i mine ører) mellomtonen er ganske nøytral, mens de er klar og fin i toppen. Kjøpte de selv fra Amazon for litt over ett år siden.

Hm, kanskje jeg skal kjøpe meg et par selv. De fikk "kritikk" for lite bass, og at de egnet seg bedre for akustisk musikk enn tyngre saker (samt noe pirk på de høye frekvensene). Litt farlig å dømme ut i fra en anmeldelse, er jo ikke slik at jeg hører alt disse testerne legger merke til. :p Det kunne vel kanskje vært en fin oppgradering fra CX 300-ene jeg har nå? Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg har disse. Personlig synes jeg de låter en del bedre enn Beyerdynamic DT-770. Det bor masse bass i de, men ikke for mye (i mine ører) mellomtonen er ganske nøytral, mens de er klar og fin i toppen. Kjøpte de selv fra Amazon for litt over ett år siden.

Hm, kanskje jeg skal kjøpe meg et par selv. De fikk "kritikk" for lite bass, og at de egnet seg bedre for akustisk musikk enn tyngre saker (samt noe pirk på de høye frekvensene). Litt farlig å dømme ut i fra en anmeldelse, er jo ikke slik at jeg hører alt disse testerne legger merke til. :p Det kunne vel kanskje vært en fin oppgradering fra CX 300-ene jeg har nå?

Kritikk for lite bass? C751? Kan jeg aldri tenke meg.. :p Det er MYE bass der. Man skal være skikkelig bass-junkie for å ikke være tilfredsstilt.

 

For min del var det en god oppgradering fra CX-300 II i alle fall. Jeg endte opp med å gi mine vekk.

Lenke til kommentar

Får stikke nedom HiFi-klubben her i Bergen og sjekke. Håper nesten de ikke har dem, fikk litt uventede utgifter her. Men hadde planlagt å sette høststipendet eller sommerjobblønna på BSU-kontoen, får ta litt av dem i stedet. :p

Du skal ikke se bort fra at lageret et tomt. I Trondheim har de solgt som varmt hvetebrød, og alle i neste forsendelse er allerede lagt krav på. Ser ikke ut til at det blir noe Denon på meg.

Lenke til kommentar

Du skal ikke se bort fra at lageret et tomt. I Trondheim har de solgt som varmt hvetebrød, og alle i neste forsendelse er allerede lagt krav på. Ser ikke ut til at det blir noe Denon på meg.

De var tomme, gitt, og fikk inn flere heller. Er visst tomt i Danmark.

red: Æsj, jeg som hadde gledet meg. :p

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...