Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm jau!

 

Den Caiman DAC'n var nok i min prisklasse! ( http://www.homehifi....aiman__DAC.html )

 

Denne vil vel fungere tålig bra på hd800 også? når eg kjøper dei seinere.

 

Muligens, men hodetelefonforsterkeren regnes ikke for å være spesielt bra. Personlig ville jeg nok satset på en løsning med bedre hodetelefondel, slik at du kan dra større nytte av HD800s kvaliteter.

Lenke til kommentar

Da var slutt for mine gamle gode headset som jeg har brukt i flere år nå... :cry: Så da må man vel finne et headset som kan gjøre den samme jobben, og kanskje bedre jobb! Jeg kommer til å bruke headsettet til å høre på musikk og game.

 

Har egentlig bare tenkt til å bruke maks 400. Det er 2 forskjellige jeg har sett på, og det er, Koss SB49 og Speed-Link Medusa Stereo Headset. Har noen av dere hodetelefonile mennesker noen formening om headsettene jeg har linket til?

Lenke til kommentar

Da var slutt for mine gamle gode headset som jeg har brukt i flere år nå... :cry: Så da må man vel finne et headset som kan gjøre den samme jobben, og kanskje bedre jobb! Jeg kommer til å bruke headsettet til å høre på musikk og game.

 

Har egentlig bare tenkt til å bruke maks 400. Det er 2 forskjellige jeg har sett på, og det er, Koss SB49 og Speed-Link Medusa Stereo Headset. Har noen av dere hodetelefonile mennesker noen formening om headsettene jeg har linket til?

 

Hva med dette her? https://prisguiden.no/produkt/16364

 

Edit: Åh, jeg tolket spørsmålet ditt feil. Jeg mener likevel at du heller skal bruke pengene dine på det Sennheiser-headsettet. :)

Endret av Flames
Lenke til kommentar

Dette er på kanten av det tråden er ment for, men jeg klarer ikke unngå å lure på hva slags musikk dere lytter til med anleggene deres.

 

Jeg lytter til elektronisk musikk i store deler av tiden da anlegget er påskrudd. Av og til sniker det seg inn jazz i segmentet, samt noen gamle klassikere og *host*...pop-musikk.

 

Noen vil nok synes at D7000 er litt overkill til elektronisk musikk, men lydkvaliteten har absolutt økt med disse hodetelefonene.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Fra last.fm:

 

Ween (1,408 plays)

Beck (1,001 plays)

The Doors (803 plays)

Amorphous Androgynous (720 plays)

Pink Floyd (704 plays)

Frédéric Chopin (677 plays)

The Rolling Stones (469 plays)

Queens of the Stone Age (453 plays)

Air (449 plays)

Infected Mushroom (445 plays)

Brant Bjork (359 plays)

Kool & The Gang (358 plays)

Shawn Lee's Ping Pong Orchestra (343 plays)

Gorillaz (334 plays)

Motorpsycho (332 plays)

Sonic Youth (331 plays)

Spacemen 3 (319 plays)

Desert Sessions (308 plays)

 

 

Denne lista er ikke særlig oppdatert, og det er nærmere ett år siden jeg brukte last.fm. Hvis den hadde vært oppdatert tror jeg at vi hadde kunnet sett bl.a gutta fra wu tang, Deltron 3030, Madlib og noe mer klassisk.

Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

Jeg var innom denne tråden for et lite år siden, og da endte jeg opp med BeyerDynamic DT770 Pro (32 ohm), og jeg er kjempefornøyd..

 

Nå har dama snart bursdag, og hun vil gjerne også ha hodetelefoner.. det går mest i rock og metal, og jeg hadde kjøpt henne de samme som jeg har, hadde det ikke vært for at hun ikke ønsker så store .. så, når det er sagt, har dere noe å anbefale i denne prisklassen; (1000-1700,- ca), ikke SÅ store som den DT770, og IKKE ørepropper (hun vil ikke ha noe inni øret), som gir god lyd til metal og rock!?

 

 

Takk for all hjelp! ..igjen! :)

 

EDIT: Den skal brukes til en iPod Touch 32 GB .. og en bærbar PC! :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Jeg har sett på SRH-serien til Shure til min bedre halvdel. De har et tøft utseende og lydkvaliteten skal visstnok være meget god mtp prisen.

 

SRH440: ~800,-.

Shure-SRH440.jpg

 

SRH840: ~1500,-.

Shure-SRH840.jpg

 

Dersom du går for de førstnevnte så har jeg hørt at det er et godt tips å kjøpe til "putene" til SRH840 (100-200,- ekstra) da disse isolerer bedre og er mer behagelige å ha på.

 

Et annet alternativ er mine gamle hodetelefoner; Denon AH-D550, som faktisk var de første ordentlige hodetelefonene jeg kjøpte. De er makeløse når det til å spille metall;

 

AHD550: 3-400,- uten mva/frakt (kostet nesten 1000,- i sin tid):

Ahd550.jpg

Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

Jeg var innom denne tråden for et lite år siden, og da endte jeg opp med BeyerDynamic DT770 Pro (32 ohm), og jeg er kjempefornøyd..

 

Nå har dama snart bursdag, og hun vil gjerne også ha hodetelefoner.. det går mest i rock og metal, og jeg hadde kjøpt henne de samme som jeg har, hadde det ikke vært for at hun ikke ønsker så store .. så, når det er sagt, har dere noe å anbefale i denne prisklassen; (1000-1700,- ca), ikke SÅ store som den DT770, og IKKE ørepropper (hun vil ikke ha noe inni øret), som gir god lyd til metal og rock!?

 

 

Takk for all hjelp! ..igjen! :)

 

EDIT: Den skal brukes til en iPod Touch 32 GB .. og en bærbar PC! :)

 

Jeg vet mange med tilsvarende musikksmak sverger til Grado. Kanskje noe å tenke på? Men husk at det er en helt annen lydsignatur enn i dine Beyerdynamic.

 

Her til lands vet jeg at Stereofil fører Grado: http://www.stereofil.no/produkter/headset.html

 

Ganske overpriset her i Europa generelt såvidt jeg har forstått det, så hvis du har muligheten og tiden ville jeg nok heller kjøpt fra f.eks amazon.com.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med skurring i øreplugger når jeg kobler dem til min HTC Desire. Har problemet både med Sennheiser CX300, Creative Aurvana in-ears, og andre lettdrevne/sensitive saker. Med HD 555 er imidlertid dette ikke noe problem.

 

Støyen er konstant, så lenge "lydkortet" i telefonen er aktivt, dvs så lenge telefonen sender ut lyd, og i et par sekunder etterpå, før lydenheten i telefonen blir slått av.

 

Først trodde jeg dette var et problem som skyldtes manglende skjerming, men jeg har senere blitt fortalt at jeg da hadde hørt skurring selv når "lydkortet" i tlfen var av, og at dette i stedet skyldte dårlig match av Ohm (noe i den duren i hvert fall) mellom telefonforsterkeren og proppene. Dette skulle i tilfelle kunne løses med en motsand på en del Ohm..

 

Er det noen her som kan fortelle meg noe om matching av ørepropper og forsterker så jeg kanskje kan bli litt klokere? Sleng gjerne med bilder av slike motstander og. Fant en på 100Ohm hos ultimate ears, men ser ut som det er lite av slike produkter.

 

Det syne jeg er veldig merkelig med tanke på at det blir stadig flere sensitive/lavmotstandspropper, og svært mange signalkilder er alt for kraftige for disse.

 

red: Det er egentlig ikke skurring så mye som en slags ubestemmelig bakgrunnsstøy/suselyd, om dere skjønner.

 

Som dere kan se her:, har Desire fått veldig gode tilbakemeldinger på lyden, så det burde jo egentlig ikke være noe feil med den. Samtidig så har jeg lest at fleee andre har samme problem, og testet telefonen til en venn der det er helt likt.

 

Volumet er forøvrig også alt for hlyt, slik at det er vanskelig å regulere mellom ingen lyd og ubehagelig høy lyd, så om en evt. løsning demper volumet samtidig, er det IKKE et problem, heller et pluss!

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Har ikke samme problem med mine Denon AH-C751 (16Ohm), men jeg kan sjekke nærmere ut i kveld da jeg har flere propper/hodetelefoner å teste med hjemme.

 

Når det kommer til "ohm" som du kaller det så er dette impedans, og du sikter til impedanstilpasning, har aldri opplevd at det har vært et problem med ørepropper/små signalkilder, men det kan hende at det er jeg som er heldig.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke helt 100% med meg hva han mente for å være ærlig. :p Men siden han mente en motstand ville hjelpe, må det jo være det han mente. Men det kan vel være at det at de er så sensitive (om det er noe annet enn Ohm) gjør at de fanger bakgrunnsstøy som er for svak til å høres, med andre propper. Men da burde vel ikke suset vært konstant uansett volum.

 

Skal nevnes at jeg tydeligvis har veldig sensitive ører for bakgrunnsstøy og slikt, men hadde vært fint om du kunne sjekke, ja. :) (Forstår det som at du også har en Desire?)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg har også Desire ja. Impedans er også motstand men i motsetning til resistans er det vekselstrømsmotsand. (Forenklet). Begge måles i Ohm.. :)

 

Forresten: Dette problemet, oppstår det når du bruker den originale musikkspilleren i Android (evt. Sense) og har det noe funksjon dersom du slår av 3G/GPS/Bluetooth? Ved nærmere ettertanke har jeg også vært plaget med støy, men det var under streaming over 3G gjennom Spotify.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Hei folk!

 

Tror dere har svar på dette før, men søkefunkjonene på forumet er svak.

 

Lurer på om Sennheiser HD 25-1 II er et bra sett til div mp3,film og litt spill, eller om det er pinelig nøyaktige og vil åvsløre den minste feil i en litt dårlig mp2 fil.

 

 

Takker for svar.

 

:) :)

Sennheiserne fungerer veldig greit på dårlige kilder, de har en ganske typisk bassorientert lukket hodetelefonlyd, og skjuler det verste.

 

Det er et strålende par hodetelefoner dersom du trenger litt lydisolering.

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg har lyst på Beyerdynamic T1. Har en liten mistanke om at bøylen på K701-ene skaper en sær og ekkel hodepine. De ligger igjen hjemme når jeg er på hybelen, og mystisk nok så forsvinner hodepinen når jeg ikke bruker de. dontgetit.gif

 

Noen som har opplevd noe lignende? Jeg tror at litt mer komfort hadde vært kjekt, og det er jo det Beyerdynamic gjør best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...