Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Siden det er så mange som sliter med bøylen på K701 tenkte jeg å teste ut en macgyver-løsning selv. :p Har DT770 liggende, men det blir ikke brukt stort lenger, så jeg tenkte kanskje jeg kunne låne "bøyleputen" fra den. Ikke spesielt estetisk pent, men det var gjort på ett minutt, og du får i hvert fall ikke disse kulene som presser på hodebunnen.

post-45232-1283556297,197_thumb.jpg

post-45232-1283556304,3298_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens vi snakker om AKG K701:

 

Dersom du har lurt på hvordan disse produseres (settes sammen), så får du et lite innblikk i denne prosessen her (de som ser litt på Discovery kjenner sikkert igjen programserien, kalt "How It's Made?"):

 

 

(Velg 480p for litt bedre kvalitet. I videoen vises K702, men forskjellen på K701 og K702 er fargen og muligheten til å koble av kabelen).

Endret av hal9k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp Denon AH-C751 på Hi-Fi klubben, der de nå selges til 598 kr (ned fra 1698 kr Oo). Har sett på de tidligere, men slo det fra meg fordi jeg ikke ville bruke så fryktelig mye penger på ørepropper (Har allerede DT-770, så dette blir bare et supplement).

 

Noen som har erfaringer med disse?

 

(Ble faktisk tipset i en annen tråd av en som åpenbart jobber der, for alle tre postene hans handler om pluggene.)

 

 

Lenke til kommentar

Mens vi snakker om AKG K701:

 

Dersom du har lurt på hvordan disse produseres (settes sammen), så får du et lite innblikk i denne prosessen her (de som ser litt på Discovery kjenner sikkert igjen programserien, kalt "How It's Made?"):

 

 

(Velg 480p for litt bedre kvalitet. I videoen vises K702, men forskjellen på K701 og K702 er fargen og muligheten til å koble av kabelen).

 

Takk for interessant link! Fint å få med seg unnfangelsen av disse herlighetene.

Lenke til kommentar

Da har jeg lagt inn bestilling på mitt tredje par MylarOne Bijou 3. Det er enkelt å greit plent umulig å finne bedre lyd uten å punge ut med bortimot en Grieg ekstra. Fant dem inkludert i en latterlig billig deal på Uncle Wilson's, som sikkert flere kan være interessert i. v-jays + Bijou 3 til småsnille 89 USD, inkludert frakt. Jeg har riktignok ikke handlet derfra før, men siden ser ut til å være i slekt med Jaben, som jeg bare har gode erfaringer med. Noen som har hørt vonde ord om v-jays?

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Mens vi snakker om AKG K701:

 

Dersom du har lurt på hvordan disse produseres (settes sammen), så får du et lite innblikk i denne prosessen her (de som ser litt på Discovery kjenner sikkert igjen programserien, kalt "How It's Made?"):

 

 

(Velg 480p for litt bedre kvalitet. I videoen vises K702, men forskjellen på K701 og K702 er fargen og muligheten til å koble av kabelen).

Blir jo litt lei meg når jeg ser de kjipe, og små lederene som er inni hodetelefonene, når en bruker 500kroner+ på signalkabler... :(

Lenke til kommentar

Det sier bare hvor idiotisk det var av deg å bruke 500 kr på signalkabler (gitt at de ikke er veldig lange). Inne i forsterkeren, høytalerne (hodetelefonene) og i de aller fleste ledd er det ofte tynn kobber av relativt dårlig kvalitet som blir brukt. Selv i dyre hodetelefoner og forsterkere/receivere. Så lenge avstandene er små, og vi snakker om noen lunde normale prisklasser, er kabeltypen ganske ubetydelig så lenge tverrsnittet er godt nok. 

Lenke til kommentar

Har hatt Udac i ca 2 uker. Er veldig fornøyd. Før hadde jeg volumhjulet på forsterkeren på ca 50 %, nå har jeg den knapt på 10 % og da snakker vi høy lyd.  Alt elektronisk støy fra pcen har forsvunnet for meg. Kan sterkt anbefales.

Jeg har vurdert å kjøpe en slik, men er det noen vits når man har hodetelefon (DT770) med impedans på 32 ohm (Kan man forvente bedre lydkvalitet?)? Fra før av bruker jeg Asus Xonar DX/XD.

 

Ser forresten at det kommer en ny utgave nå.

Lenke til kommentar

Det sier bare hvor idiotisk det var av deg å bruke 500 kr på signalkabler (gitt at de ikke er veldig lange). Inne i forsterkeren, høytalerne (hodetelefonene) og i de aller fleste ledd er det ofte tynn kobber av relativt dårlig kvalitet som blir brukt. Selv i dyre hodetelefoner og forsterkere/receivere. Så lenge avstandene er små, og vi snakker om noen lunde normale prisklasser, er kabeltypen ganske ubetydelig så lenge tverrsnittet er godt nok. 

Neinei! Det er viktig å bruke mange tusen på kabler for å få skikkelig lyd! Spesielt på HDMI og sånt, assa!
Lenke til kommentar

Har hatt Udac i ca 2 uker. Er veldig fornøyd. Før hadde jeg volumhjulet på forsterkeren på ca 50 %, nå har jeg den knapt på 10 % og da snakker vi høy lyd. Alt elektronisk støy fra pcen har forsvunnet for meg. Kan sterkt anbefales.

Jeg har vurdert å kjøpe en slik, men er det noen vits når man har hodetelefon (DT770) med impedans på 32 ohm (Kan man forvente bedre lydkvalitet?)? Fra før av bruker jeg Asus Xonar DX/XD.

 

Ser forresten at det kommer en ny utgave nå.

 

Om du bor i Oslo området, ta turen til Hifi Center Grensen og prøv Denon Ah-d2000 med og uten den hodetelefon forsterkeren som står der. Du hører lett forskjellen, ikke bare i volumet men hele spekteret. Alt blir mye bedre.

 

Jeg får studentrabatt på Udacen på hele 5 kroner, så da tror jeg bare at jeg slår til.. :p

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp Denon AH-C751 på Hi-Fi klubben, der de nå selges til 598 kr (ned fra 1698 kr Oo). Har sett på de tidligere, men slo det fra meg fordi jeg ikke ville bruke så fryktelig mye penger på ørepropper (Har allerede DT-770, så dette blir bare et supplement).

 

Noen som har erfaringer med disse?

 

(Ble faktisk tipset i en annen tråd av en som åpenbart jobber der, for alle tre postene hans handler om pluggene.)

 

 

 

Lurer på det samme. Virker som et utrolig godt tilbud så regner med at jeg slår til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Kjøpte nettopp Denon AH-C751 på Hi-Fi klubben, der de nå selges til 598 kr (ned fra 1698 kr Oo). Har sett på de tidligere, men slo det fra meg fordi jeg ikke ville bruke så fryktelig mye penger på ørepropper (Har allerede DT-770, så dette blir bare et supplement).

 

Noen som har erfaringer med disse?

 

(Ble faktisk tipset i en annen tråd av en som åpenbart jobber der, for alle tre postene hans handler om pluggene.)

 

 

 

Lurer på det samme. Virker som et utrolig godt tilbud så regner med at jeg slår til.

Jeg har disse. Personlig synes jeg de låter en del bedre enn Beyerdynamic DT-770. Det bor masse bass i de, men ikke for mye (i mine ører) mellomtonen er ganske nøytral, mens de er klar og fin i toppen. Kjøpte de selv fra Amazon for litt over ett år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...