Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Fikk endelig tid til å prøve det nyeste leketøyet mitt, audio-gd sparrow basic usb :) Et bilde følger:

 

 

post-45232-1276778941,9868_thumb.jpg

Sammen med hodetelefonene, beyerdynamic dt770 pro 32 ohm.

 

 

Tenker å vente litt med noe særlig inntrykk av lyden, da jeg kun har hørt en liten time foreløpig, samt at jeg har lite sammenligningsgrunnlag. Sammenlignet med rett fra lydkortet, creative x-fi xtrememusic, kan jeg i hvert fall si at det låter bedre. Bedre kontroll på bassen (mindre "buldrete" bass), et lydbilde som vel kan beskrives som større (dvs. jeg kan lettere skille instrumentene osv. fra hverandre) og generelt opplever jeg lydbildet som klarere, spesielt diskanten. Dessuten spiller denne lille saken utrolig høyt, kan ikke skru volumet lenger enn rundt klokka 9 før jeg opplever det som for høyt :p Tror ikke jeg kan si så mye mer foreløpig, blir nødt til å lytte litt mer først. Tenkte å legge inn en bestilling på noen åpne hodetelefoner også snart, så får jeg litt mer å teste med også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyden på den høyre proppen til mine AKG K 324 P er veldig svak nå, men jeg hører den så vidt. Lyden på høyre propp er helt fin. Hva kan være grunnen til dette? Siden det er ganske kjedelig å bare høre lyden på det ene øret tror jeg jeg kommer til å demontere de for å se om det kan være dårlig kontakt mellom lederen i ledningen og høyttaleren inni proppen.

 

Har dere noen tips/råd?

Lenke til kommentar

Da var SuperFi4 ankommet, og vel ... Førsteinntrykket er nokså labert, er utrolig misfornøyd med passformen til samtlige av de medfølgende proppene. Må tørke ørene med sandpapir for at de skal sitte fast. Lyden er gjort sånn passende inntrykk hittil, greit detaljnivå, men samtidig låter de utrolig kaldt. Kan selvfølgelig være at det er fordi jeg er vandt til Sennheiser HD595 som sies å være nokså varme, så skal gi de litt mer tid.

Lenke til kommentar

Ok, nå er jeg litt lei av å søke og ikke finne noe særlig.

Så jeg spør heller her da jeg antar dere har ganske mye peiling.

 

Vil ha en rimelig billig HP-DAC/Amp med digital inngang. Den kan være enten usb eller spdif. Jeg skal bruke denne på PC. Det gjør ingenting om den krever egen strømtilførsel, og den trenger ikke være bærbar.

 

Pris: ca 1000,-

Hodetelefoner: Denon AH-D2000

 

Dyp bass er et viktig punkt, da jeg hører mye på electro og den slags.

Lenke til kommentar

Det blir for det meste musikk fra min mediaspiller Archos 5 (kan anbefales btw), samt film og noe PC (i den rekkefølgen). Musikk er vigtigst altså.

 

Jeg skal bruke dem mye på bussen så støydemping er veldig viktig.

 

Hvilken AKG-modell passer best til meg i prisklassen 1000-1700?

 

På forhånd takk!:)

Endret av C S
Lenke til kommentar
Har lyst på AKG K 242 HD, noen som har noen erfaringer?

 

Det jeg primært lurer på om disse (siden de er lukkede) er mer støydempede enn en åpen variant med aktiv støyreduksjon.

 

Håper noen kan hjelpe meg.

 

Slik jeg har forstått det (feel free to correct me!) , så er disse halvåpne, altså ikke helt lukkede. Jeg prøvde både 242, og 272 varianten, og endte opp med å kjøpe 272 til 1800 kr. Innmari fornøyd med det. Jeg valgte sistnevnte fordi de slapp inn mindre støy enn 242. Nå var det ikke nevneverdig mye mer støy i 242, enn i 272. Men _hakket_ mer, om man satte seg ned og lyttet.

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

heyhey! flytter ut på hybel nå til høsten , og har så vannvittig lyst på noe hodetelefoner med litt skikkelig trøkk i.. Etter jeg testet SEnnheiser sine hd595 for ett par år siden har jeg liksom aldri kommet over hvordan det kunne høres ut i slike små elementer. Det var helt fantastisk kontra pluggene jeg kjører til 5-600 kroner nå for tiden.

 

Så jeg bare lurte på hva som finnes på markedet som er å anbefale nå for tiden? Jeg tenker musikk og film, har siklet litt på hodetelefon forsterker med DAC som er en gjenganger og en selvfølge ved bra lyd har jeg skjønt. Prisklasse bør helst ikke overstige 2k for selve elementene.. men bare å bla fram med hva dere liker.. jeg er nysgjerrig nå som dimmepengene kommer !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...