Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Jeg leste litt om emnet da jeg skulle kjøpe mitt Xonar Essence. Konklusjonen min var at det er minimal forskjell, om ingen.

 

Noen forumbrukere rundt omkring argumentere om at det var renere strømtilførsel til PCI-E, men jeg aner ærlig talt ikke hvordan de kan begrunne det.

 

Personlig vil jeg nok tippe det ikke er noe forskjell, ettersom vi snakker om såpass lave nivåer at det uansett vil bli kamuflert av annen støy i PC-en.

 

Jeg kjøpte forøvrig PCI-E-utgaven, noe jeg ble knallfornøyd med :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ECD1 har stått urørt siden den ble sluppet , vertfall på designe fronten. men stusset litt nå , prøvde å søke litt angående det og endte inn på electrocompaniet sine sider . Der ser jeg ECD1en de har avbildet har luftingshull på toppen av chassiet , noe min sin vertfall ikke har. angående pris økningen så vet jeg ikke noe om det nei , men dette var jo faktisk noe abrahamsen og gjore med sin V6 DAC av uvisse grunner.

 

Det kan kanskje være på grunn av prisøkning hos underleverandørene eller andre modifikasjoner (eller rett og slett en markedsbasert prissetting, der produktet i seg selv er uforandret). Jeg leste f.eks. at det kommer en 32 bits oppgradering til V6 i sommer (juni tror jeg). Jeg vet ikke om nye V6 får denne levert som standard, men inntrykket mitt er at eksisterende kunder får oppgraderingen gratis.

 

Men har sett på diverse forum at abrahamsen er glad i å skryte av sine egne produkter vertfall :p

 

Med en viss rett, så lenge han ikke går like langt som herr Beresford :)

Lenke til kommentar

Jeg leste litt om emnet da jeg skulle kjøpe mitt Xonar Essence. Konklusjonen min var at det er minimal forskjell, om ingen.

 

Såvidt jeg vet er den eneste betydelige forskjellen størrelsen på kortet. For enkelte kan imidlertid dette ha mye å si, så det bør man være oppmerksom på. I min maskin vil f.eks. PCI-utgaven passe best, siden denne slotten er lengst unna grafikk-kortet.

 

Noen forumbrukere rundt omkring argumentere om at det var renere strømtilførsel til PCI-E, men jeg aner ærlig talt ikke hvordan de kan begrunne det.

 

Har liten tro på at dette skal ha noen praktisk betydning, dersom det da ikke er snakk om en litt annen konstruksjon.

Lenke til kommentar

Har fått kortet mitt nå, hørt på det i et par timer nå, første jeg kan si, det er klarere enn mitt tidligere Supreme FX2 kort (fulgte med HK). Ellers er det UTROLIG høyt volum i det, jeg har det på "High Gain" settingen 64-300ohm (DT770pro 80ohm hodetelefoner) Og jeg har volumet på 10 (Av 100).

 

Så generelt sett er lyden mye klarere, jeg hører enkle instrumenter bedre osv. Ellers er det bedre volum"range" i lyden enn før, de høye delene av en sang er virkelig høye, og de lave er virkelig musestille. I forhold til det gamle kortet.

Lenke til kommentar
Ellers er det UTROLIG høyt volum i det, jeg har det på "High Gain" settingen 64-300ohm (DT770pro 80ohm hodetelefoner) Og jeg har volumet på 10 (Av 100).

 

Prøv en lavere gain-setting. Det vil gjøre det enklere å finjustere volumet.

 

Ellers er det bedre volum"range" i lyden enn før, de høye delene av en sang er virkelig høye, og de lave er virkelig musestille.

 

Bedre dynamikk, med andre ord :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Er det bare meg som syntes det ble 80 ganger bedre med EQ på STX'en?

Dette har du fått svar på før. Dersom du trenger surround-simulering samt. EQ for å få HD650 til å høres bra ut så er dette kanskje ikke hodetelefonene for deg.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg eier et par Sony MDR-500DJ og er nokså fornøy med de.

 

Og det står at de kan spille 105db, men jeg har i det siste merket at jeg spiller så høyt at de vrenger og jeg må skru ned :ermm:

 

Vil jeg bare ved å kjøpe et par med høyere db verdier ( 106 og oppover ) kunne spille høyere uten vrengingen? Jeg tror at AKG K518 har ganske høye db verdier, mens mange andre har lik som mine Sony, rundt 105.

Lenke til kommentar
Ellers er det UTROLIG høyt volum i det, jeg har det på "High Gain" settingen 64-300ohm (DT770pro 80ohm hodetelefoner) Og jeg har volumet på 10 (Av 100).

 

Prøv en lavere gain-setting. Det vil gjøre det enklere å finjustere volumet.

 

Ellers er det bedre volum"range" i lyden enn før, de høye delene av en sang er virkelig høye, og de lave er virkelig musestille.

 

Bedre dynamikk, med andre ord :)

 

 

Hehe, skrev dynamikk før jeg endret det til noe mer forklarlig siden jeg ikke helt viste hva dynamikk betydde for andre.

 

Har satt den på normal gain setting, og er greit å justere lyden nå. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+oiasdf79

Var innom Lefdal i dag for å teste HTC Desire, denne sto utstilt med Sennheiser HD465 hodetelefoner tilkoblet. Jeg tok de på og begynte å spille noe av eksempelmusikken på telefonen. Er det noen her som har prøvd disse hodetelefonene? Jeg ble svært positivt overrasket selv. Til prisen er dette virkelig ett godt par hodetelfoner. Bassen var tight og fin, kanskje i overkant mye av den for enkelte og diskanten druknet kanskje litt, men utover det så synes jeg de låt meget godt. De var langt fra kliniske og kjedelige som mange andre Sennheiser hodetelefoner, her var det liv for alle penga og jeg tror de har et lydbilde som mange vil kunne like. :)

Lenke til kommentar

Jeg anser bruksområdet på de nevnte hodetelefonene som vidt forskjellig. DT770 synes jeg passer bedre til "stasjonært" bruk (dvs. sammen med PC, forsterker o.l.), mens 518 DJ passer bedre til DAP/PMP og virker mer bærbar.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...