Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, enda godt. Vel, ettersom jeg har fått meg sommerjobb i et åpent kontorlandskap kan jeg dessverre ikke nyte lydene fra mine vanlige hodetelefoner. Og ettersom jeg i tillegg ønsker å ha noe jeg kan bruke når jeg er på farten, landet jeg på ørepropper. Har sett for meg et tak på maks tusenlappen -- utifra hva jeg har lest burde jeg få noe vettig for den prisen.

 

Både diverse Sennheiser- og Monster Cables-propper har vært aktuelle. Noen andre forslag? :)

 

Kan vel forøvrig legge til at de primært vil bli brukt til å høre på diverse former av rock.

 

Edit: Mon tro om Logitechs ørepropper er noe særlig? Har sikret meg en rimelig heftig rabatt hos Logitech, så selv disse er innenfor rekkevidde. Når det er sagt er jo også disse et mulig alternativ.

 

Men jeg har aldri vært noe særlig imponert av Logitechs lydprodukter, men ... til den prisen er de kanskje tålig bra? :p

Endret av The Stig
Lenke til kommentar

@The Stig: Hvis de sistnevnte er innen rekkevidde hadde jeg ikke vært i tvil, TripleFi 10 er blant de beste ørepluggene tilgjengelig i den prisklassen (+-2000kr). Det er Ultimate Ears og ikke logitech som lager de, men det kan se ut som om de har kjøpt opp Ultimate Ears evt inngått et samarbeid med de. Uansett, så er TripleFi 10 meget gode.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en del propper opp gjennom åra. De jeg bruker nå er Klipsch Image X10. Klipsch har en uovertruffen komfort og er knøttsmå. Perfekt til portabelt bruk, og koster bare 1600,- ca på dustin med studentrabatt :) De er ikke perfekte lydmessig (men veldig bra), men det dropper jeg lett for den ekstreme komforten... merker ikke at jeg bruker dem :)

Lenke til kommentar

miCro, akkurat det svaret jeg IKKE ville høre :p

 

Selv med rabatten blir de fortsatt 500,- kr over budsjettet, så vet ikke helt om jeg klarer å forsvare prisen kontra hvor mye/lite de vil bli brukt. SuperFi4 var jo betydelig billigere, og i tillegg har de også fått relativt godt kritikk så langt jeg har lest hittil. Men klart, er det en verden av forskjell ... Hihi :)

Endret av The Stig
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Vil tro at du kan bli fornøyd med Klipsch Image S4. I mine ører en av øreproppene som gir mest bang for the buck. Er ikke helt ulik mine Denon AH-C751, men mye billigere. :)

Lenke til kommentar

Jeg har Klipch Custom 3, de har veldig veldig god lyd men kvaliteten på kabelen er dårlig. Klipch X10 sies å ha en litt dårligere lydkvalitet men en bedre kabel og komfort. Har og Monster Turbine men de var ikke gode i det hele tatt, iallefall sammenlignet med Custom 3. Du kan jo eventuelt se på Sennheiser IE8. Jeg bestilte de nettopp, og de koster rundt 2000 fra amazon.co.uk. Lydkvaliteten her skal være absolutt bra.

Lenke til kommentar

De vier seg ut med tiden.. men faen nå har mine HD215 tatt kvelden tyedeligvis.Aner ikke hva feilen kan være men ihvertfall så bare skurer det i begge klokkene.. altså jeg hører at det er musikk det men det er bare skurr..kansje det er kabelen? isåfall så er den helt fin utenpå.. ikke noe rifter eller noe som tyder på at den er ødelagt.. noen som aner hva det kan være?

Lenke til kommentar

Det er ikke så uvanlig med litt skurring, og det kommer vanligvis av at et eller flere hårstrå på membranene. Les denne guiden! thumbup.gif

 

Men det kan jo også være pga dårlig kontakt i loddinga mellom leder og høyttaler, eller ledning og jack-plugg.

 

Har du dratt litt hardt i ledningen noen ganger?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Takk for tipset :) men har rensa DT770'ne mine før, men det hjalp ikke noe særlig. men på HD215 er det noe annet tror jeg. Altså jeg åpna opp å så men der var det ikke et spor av et hårstrå :p headsetet er ganske pent brukt, har ikke revet noe særrlig i det. Men hvem vet, det kan jo være alt mulig.

 

altså det er bare skurr liksom, akkuratt som når man ikke har pluggen skikkelig i hvis du har opplevd det. kvitering har jeg heller ikke så jeg får vel bare kjøpe nytt:P

Lenke til kommentar

Noe kjipt som kan skje er jo at det er brudd på lederen inni ledningen, og dette er ikke lett å finne ut hvor er, så da kan en ny ledning være løsningen. Men siden du ikke har noe å tape på å demontere dem kan du jo se om det kanskje er dårlig kontakt mellom lederen og kontaktpunktene på høyttalerne i headsettet og jack-pluggen ;)

 

Likke til! :)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Ja, Det er vel det som er saken.Om jeg skal kjøpe HD215 igjen? Neppe :p får vel heller gå for den ferske nyheten fra B&W, p5! Noen som har hørt? skal vel ha fått gode kritikker.. men nå ser jo det headsetet helt jævelig ut. men for folk som elsker bose og andre designjegere så er det bare å kjøre på! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...