Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hva trenger jeg for å kunne bruke MDR1000X mot en TV problemfritt?

Om TVen din har bluetooth så trenger du bare velge lyd ut til bluetooth og koble opp MDR1000X. På Samsung JS9505 går jeg bare på lydvalget i meny og velger hvor lyden skal sender (TV; receiver; bluetooth osv).

Lenke til kommentar

 

Men hva trenger jeg for å kunne bruke MDR1000X mot en TV problemfritt?

Om TVen din har bluetooth så trenger du bare velge lyd ut til bluetooth og koble opp MDR1000X. På Samsung JS9505 går jeg bare på lydvalget i meny og velger hvor lyden skal sender (TV; receiver; bluetooth osv).

 

Tak for det, da får jeg bare se hva min TV egentlig har, det er en LG 700 something... Kjøpte den bare fordi jeg hadde leste at den har veldig bra bilde, ellers foretrekker jeg Samsung, jeg synes de har veldig bra menyer.

 

Oppdatering:

 

Jeg gikk inn i menyen og der var det mye rart. det kom opp ett 1-tall oppe tilvenstre, ellers ingenting. Ved å trykke på Guide tror jeg det var, fikk jeg se bikkja. Dette er definitivt ikke en tv for eldre mennesker. Men selv om jeg er gammel, så har jeg holdt på med tv og data i årtier, så jeg burde kunne håndtere det meste. Men det er min overbevisning at LG gjør det veldig innviklet for folk og det er ikke lett å finne ut av. Jeg orker ikke mere. Jeg selger den  og kjøper heller en Samsung.

 

Det er helt makabert, nå får jeg ikke slått den på heller, det kommer et ett-tall oppe til venstre og DTV tilvenstre, og så kommer fjell og dalar med beskjeden ’ikke programmert’. Bikkja får jeg stadig se også. Hva har den på en tv å gjøre hvis det ikke er et tv-prgram? Hæ, inne i menysystemet, er de folkene helt kokko? Tidligere brukte det å komme opp HDMI 2

 

Hjelp, jeg får rett og slett ikke startet den slik at jeg kan se HDMI kanaler.

 

Dette er ikke noe nytt, det hender hver gang jeg går inn og prøver å gjøre noe, så har jeg et savfre slit for å få den brukbar igjen. Hva skal det være godt for å gjore det så vanskelig? Hva gjør jeg for å få frem den lange greia nederst på skjermen med all HDMI valgmulighetene?

 

LG burde ha et tlf nummer man kunne ringe hver gang man får slike problemer

 

Jeg fikk koblet kabelen fra HDMI2 der den alltid har vært, til HDMI3, og da funker det. Håer det holder en stund.

Endret av rofl2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan har dere som bruker både hodetelefoner og høyttalere til PCen satt opp dette? Har tenkt til å oppgradere lydoppsettet hjemme litt, og tenker på å investere i foresterker/dac osv. Men finnes det noen (rimelige) gode løsninger som kan brukes til både noen stativhøyttalere (Dali Spector/ Klipsch RP-150, den typen) og et rimelig bra headset. Tenker da på å kunne enkelt bytte lydutgangen (ikke må koble inn og ut fysiske kabler). 


Er så mye type forsterkerere og DACs at det er vanskelig å vite hva man skal kjøpe og trenger.

Lenke til kommentar

Takk for tips bshagen!

oOF: Bruker et par mange år gamle logitech 2.1 PC-høyttalere når jeg ikke bruker headset. Gjør jobben, men har litt lyst å få noe bedre.

 

Samtidig så skal jeg flytte snart til en blokkleilighet der muligheten til å spille høyt er litt mindre. Må vurdere om jeg i det hele tatt får brukt noen ordentlige høyttalere. Har jo Bose-høyttalerne til TVen som gjør jobben også. 

Har fått et par DT770 som må loddes litt. Aldri hatt noe erfaring med det før, men får jeg til det så har jeg headset i alle fall. Får skaffe en amp/dac og bruke det litt i mellomtiden. Hvis noen bor i Oslo og er flink å lodde så er det bare å si ifra, før jeg muligens gjør vondt verre :p

Lenke til kommentar

God kveld hodetelefonofile.

 

Jeg kan virkelig ikke tro at denne tråden har blitt 10 år gammel denne måneden, og at den fortsatt lever i beste velgående. Jaggu ikke verst. Det må være noe omkring 7 år siden sist jeg postet her.

 

Det siste året har det skjedd ganske mye spennende hos meg på hodetelefonfronten. Etter å ha tredd inn i tilværelsen som fulltids kontorrotte, meldte behovet seg rimelig kjapt for en anstendig head-fi-rigg på kontoret for å holde moralen oppe hos undertegnde. Det er tross alt viktig at overtidstimene nytes med søt musikk på øret.

 

For en måneds tid tilbake gikk jeg til innkjøp av noen veldig snasne kanner til kontoret:

 

post-120875-0-04347500-1519759424_thumb.jpg

 

Stax SR-L700 elektrostatisk hodetelefon, drevet av Stax sin egen rørhybrid SRM-006tS. Lyden er uten tvil det absolutt ypperste jeg har hørt av lydreproduksjon. Etter at jeg fikk dem har jeg befinnet meg i en ganske pekuliær situasjon, siden kontorriggen min nå har suverent overlegen lyd kontra de aktive bånddisktantbeistene jeg har parkert hjemme i stua mi. Når jeg spiller klassisk musikk på disse kannene er det nesten som om hjernen blir lurt til å tro at jeg sitter fremst på parketten i Oslo Konserthus. Med andre hodetelefoner kan man bare forestille seg at man er der. Musikken låter så "perfekt" som jeg noensinne har hørt den, og følelsen er at alt er til stede i lydlandskapet slik det skal være, ingen elementer i miksen mangler eller er uklart definert. Uansett om det går i Stravinskij eller metall à la In Flames, så reproduseres musikken med en finesse som jeg aldri har hørt i dynamiske kanner.

Så om du tilfeldigvis skulle ha 24 000 kr å avse på litt gromlyd, kan Stax anbefales på det aller varmeste. Det eneste negative jeg har å si på dem er at byggekvaliteten på kannene er noe skuffende, prisen tatt i betraktning. Komforten derimot er helt upåklagelig, de store rektangulære ørekoppene omslutter hele øret og har et veldig lett trykk mot hodet.

Så er det noen flere enn meg her som kjører elektrostatisk? Har Stax noen venner blant de hodetelefonofile?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Utrolig gøy å lese et såpass positivt, entuasiastisk og bare generelt good feel innlegg i denne tråden igjen! kjente det vekte litt nostalgiske følelser i meg da jeg selv har vært aktiv her helt siden starten, som nå som du sier faktisk ganske så surrealistisk sett faktisk er 10 år siden  :dontgetit: . Nydelig hodetlefon oppsett du har fått deg, er en smule misunnelig. 

 

 

Så er det noen flere enn meg her som kjører elektrostatisk? Har Stax noen venner blant de hodetelefonofile?

 

Jeg har aldri eid Stax, men jeg eide Koss ESP950  elektrostatene med tilhørende forsterker for en god del år siden. Den dag i dag er det en av de mest imponerende hodetelefonene jeg har puttet på hodet. De hadde så nært som ingen low end, men luftigheten i lyden, den krystallklare skarpheten og hurtigheten  har jeg den dag i dag enda ikke klart å funnet i noen dynamisk hodetelefon, og jeg har vært gjennom mange oppigjennom. Et Stax oppsett har vært på agendaen i åresvis men har enda ikke klart å tatt meg råd til det til tross for at samlingen jeg nå har av forskjellige dynamiske hodetelefoner har overstegen prislappen for et skikkelig stax oppsett for lengst. Før eller siden kommer jeg nok til å svi av alt for mye penger på et skikkelig stax oppsett men frykter det er litt frem i tid nå ettersom jeg nylig svidde av noen millioner i lånte penger på min første egen bolig  :ph34r: .

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig gøy å lese et såpass positivt, entuasiastisk og bare generelt good feel innlegg i denne tråden igjen! kjente det vekte litt nostalgiske følelser i meg da jeg selv har vært aktiv her helt siden starten, som nå som du sier faktisk ganske så surrealistisk sett faktisk er 10 år siden  :dontgetit: . Nydelig hodetlefon oppsett du har fått deg, er en smule misunnelig. 

 

 

Så er det noen flere enn meg her som kjører elektrostatisk? Har Stax noen venner blant de hodetelefonofile?

 

Jeg har aldri eid Stax, men jeg eide Koss ESP950  elektrostatene med tilhørende forsterker for en god del år siden. Den dag i dag er det en av de mest imponerende hodetelefonene jeg har puttet på hodet. De hadde så nært som ingen low end, men luftigheten i lyden, den krystallklare skarpheten og hurtigheten  har jeg den dag i dag enda ikke klart å funnet i noen dynamisk hodetelefon, og jeg har vært gjennom mange oppigjennom. Et Stax oppsett har vært på agendaen i åresvis men har enda ikke klart å tatt meg råd til det til tross for at samlingen jeg nå har av forskjellige dynamiske hodetelefoner har overstegen prislappen for et skikkelig stax oppsett for lengst. Før eller siden kommer jeg nok til å svi av alt for mye penger på et skikkelig stax oppsett men frykter det er litt frem i tid nå ettersom jeg nylig svidde av noen millioner i lånte penger på min første egen bolig  :ph34r: .

Til Stax må du selvsagt ha denne:

 

http://www.msbtechnology.com/amplifiers/headphone-amp-pricing/

 

Knus sparegrisen!

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

Utrolig gøy å lese et såpass positivt, entuasiastisk og bare generelt good feel innlegg i denne tråden igjen! kjente det vekte litt nostalgiske følelser i meg da jeg selv har vært aktiv her helt siden starten, som nå som du sier faktisk ganske så surrealistisk sett faktisk er 10 år siden  :dontgetit: . Nydelig hodetlefon oppsett du har fått deg, er en smule misunnelig. 

 

 

Så er det noen flere enn meg her som kjører elektrostatisk? Har Stax noen venner blant de hodetelefonofile?

 

Jeg har aldri eid Stax, men jeg eide Koss ESP950  elektrostatene med tilhørende forsterker for en god del år siden. Den dag i dag er det en av de mest imponerende hodetelefonene jeg har puttet på hodet. De hadde så nært som ingen low end, men luftigheten i lyden, den krystallklare skarpheten og hurtigheten  har jeg den dag i dag enda ikke klart å funnet i noen dynamisk hodetelefon, og jeg har vært gjennom mange oppigjennom. Et Stax oppsett har vært på agendaen i åresvis men har enda ikke klart å tatt meg råd til det til tross for at samlingen jeg nå har av forskjellige dynamiske hodetelefoner har overstegen prislappen for et skikkelig stax oppsett for lengst. Før eller siden kommer jeg nok til å svi av alt for mye penger på et skikkelig stax oppsett men frykter det er litt frem i tid nå ettersom jeg nylig svidde av noen millioner i lånte penger på min første egen bolig  :ph34r: .

Til Stax må du selvsagt ha denne:

 

http://www.msbtechnology.com/amplifiers/headphone-amp-pricing/

 

Knus sparegrisen!

 

Er ikke det litt som å betale 10k for en hdmi kabel  :ph34r:

Lenke til kommentar

Utrolig gøy å lese et såpass positivt, entuasiastisk og bare generelt good feel innlegg i denne tråden igjen! kjente det vekte litt nostalgiske følelser i meg da jeg selv har vært aktiv her helt siden starten, som nå som du sier faktisk ganske så surrealistisk sett faktisk er 10 år siden  :dontgetit: . Nydelig hodetlefon oppsett du har fått deg, er en smule misunnelig. 

 

 

Så er det noen flere enn meg her som kjører elektrostatisk? Har Stax noen venner blant de hodetelefonofile?

 

Jeg har aldri eid Stax, men jeg eide Koss ESP950  elektrostatene med tilhørende forsterker for en god del år siden. Den dag i dag er det en av de mest imponerende hodetelefonene jeg har puttet på hodet. De hadde så nært som ingen low end, men luftigheten i lyden, den krystallklare skarpheten og hurtigheten  har jeg den dag i dag enda ikke klart å funnet i noen dynamisk hodetelefon, og jeg har vært gjennom mange oppigjennom. Et Stax oppsett har vært på agendaen i åresvis men har enda ikke klart å tatt meg råd til det til tross for at samlingen jeg nå har av forskjellige dynamiske hodetelefoner har overstegen prislappen for et skikkelig stax oppsett for lengst. Før eller siden kommer jeg nok til å svi av alt for mye penger på et skikkelig stax oppsett men frykter det er litt frem i tid nå ettersom jeg nylig svidde av noen millioner i lånte penger på min første egen bolig  :ph34r: .

 

Denne hobbyen er litt nesten litt skummel til tider. Selv etter at man har svidd av altfor mange grunker på en Stax-rigg, så skal det ikke mye til før man svir av enda mer. Jeg har akkurat brukt 13 000 på et par vintage SR-Sigma Pro fra Birgir hos Mjölnir-Audio, de sendes fra Island i skrivende stund. Jeg tror lommeboka mi snart trenger ferie ... :whistle:

Lenke til kommentar

Til dere som har kjøpt Schiit-utstyr her; noen som har hatt problemer med produktene? På diverse forum (audiosciencereview, reddit, osv) så er det en del tester og kvalitetsundersøkelser som viser at de har en del problemer. Hva tenker dere?

 

Link til Reddit-innlegg som har samlet en del info

Eneste produktet jeg har er Jotunheim og det er problemfritt. Mere tenker jeg ikkje på det. Alle produkter, samme hva det er har mandagsprodukter.

Lenke til kommentar

Har hatt 3 Schiit-produkter i et års tid, uten noen form for problemer. De blir varme, men det er innenfor designparameterene.

Lydsignaturen er generelt hakket for nøytral/lys for meg, så jeg ender som oftest opp med EQ for å basse de litt opp avhengig av hvilke hodetelefoner jeg bruker.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...