Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leser at de "nye" HD800 skal være mye annerledes kontra de gamle, blant annet blitt mindre lyse og fått mer bass! Ble faktisk fristet da Sennheiser er så utrolig komfertable å ha på.

Noen som har prøvd nyeste revision HD800?

 

Rask søk på nettet og en tråd på Head-Fi senere får hele greia til å se ut som klassisk Hi-Fi-placebo der det ikke er noe som helst dokumentert forskjell. De som har henvendt seg til Sennheiser via forhandlere fikk beskjed om at det ikke har blitt gjort noen endringer.

 

@PgUp: formstøpte propper kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan erSennheiser Momentum On-Air på rock og house, gir den nok bass?

Prøvde de raskt med iPhone 4 for en måned eller to siden, og hvis jeg husker rett, så var det mye bass i de.

 

 

 

 

Hvordan erSennheiser Momentum On-Air på rock og house, gir den nok bass?

Burde være plenty, ingen problemer med rock i hvertfall. Den er helt på grensen til for mye for de som setter pris på nøytralitet. Synes selv den har den rette fylden for å fungere bra utendørs. Spilt på htc one og beats-chipen.

 

Takk for svar begge to, var litt for sen på bestillknappen så brun var utsolgt. Får bare vente til neste gang de er på tilbud, og bruke mine Marshall Major imens.

Lenke til kommentar

I dagtidlig ble jeg omsider ferdig med en hard 3 dagers eksamen, og jeg har omsider fått tid til å hørt litt på de nylige innkjøpte Philips Fidelio X1ene jeg anskaffet meg.

Rett ut av boksen ble jeg ikke imponert overhode, synst de var alt for basstunge, og hadde en særdeles merkelig mellomtone og diskant som jeg ikke helt klarte å sette fingeren min på, men det var noe som virkelig ikke stemte. Var nesten klar for å pakke de ned igjen å prøve å få solgt dem videre, men holdt ut noen timer med de på hodet, hørte gjennom mye forskjellig musikk, mest fokusert på veldig dynamisk musikk som Killswitch, stone sour, daft punk og the prodigy , men og litt roligere musikk alla Damien Rice. Etter en time eller 2 merket jeg at klokkene hadde åpnet seg noe enormt! Hvorvidt dette bare var brain burn in eller om elementenne i klokken faktisk løsnet litt opp vet jeg ikke.

Nå leverer de vertfall dynamik i bøtter og spann, langt bedre enn det DT770ene mine klarer samtidig som der er relativt kjappe og vil faktisk si at soundstagen er marginalt bedre enn LCD-3, noe som er en bragd for en hodetlefon til 2000 kroner om jeg skal si det helt ærlig!

 

På gøyhets skalaen får de 10 av 10 med meg vertfall! De får deg virkelig engasjert i musikken med en punch som jeg ikke har hørt maken til i noen hodetelefoner! Nærmeste må være de balanserte Ultrasone Edition 9 jeg hadde for noe år siden, men ikke engang de når helt opp tror jeg. Samtidig som de leverer et åpent og overaskendes oppløst lydbilde. Har aldri sett på meg selv som et basshue, men disse hodetelefonenne kan nesten ha endret dette for meg, de har gitt meg en helt ny måte å høre musikk på.

 

Når det kommer til selve utførelsen på hodetelefonen er det kvalitet over hele linjen, de føles veldig solid ut, bøylen er i aluminum trekt i skinn, selve klokkene er i en form for matt plastikk som føles veldig

solid ut , og har flere detaljer utført i metall. Klokkene er samtidig veldig lette, og er uten tvil blant de mest komfortable hodetelefonenne jeg har hatt på hodet, passert av bare Sennheiser HD800.

Alt i alt som de fleste sikkert kan skjønne utifra det jeg skriver er jeg mer en fornøyd! Hadde høye forventninger og de ble innfridd til de grader! Anbefales!

 

avslutter med et lite bilde. (et utrolig dårlig bilde som jeg sikkert kommer til å oppdatere i morgen...)

 

14355097964_6406736eb8_b.jpg

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Istedet for å lage en egen tråd så spør jeg her.

Er ute på leting etter nytt headset og har funnet frem til 2 stk.

 

 

Sennheiser Momentum eller JBL Synchros S700?

Prisen er ca det samme så jeg er mest ute etter erfaringer og tanker på kvaliteten.

Jeg vil ha over-ear headset hvis noen skulle komme med andre tips :)

Lenke til kommentar

I dagtidlig ble jeg omsider ferdig med en hard 3 dagers eksamen, og jeg har omsider fått tid til å hørt litt på de nylige innkjøpte Philips Fidelio X1ene jeg anskaffet meg.

 

<SNIP>

 

 

Godt å høyre at fleire nyter Fidelioene, eg elsker mine enda.

 

Istedet for å lage en egen tråd så spør jeg her.

Er ute på leting etter nytt headset og har funnet frem til 2 stk.

 

 

Sennheiser Momentum eller JBL Synchros S700?

Prisen er ca det samme så jeg er mest ute etter erfaringer og tanker på kvaliteten.

Jeg vil ha over-ear headset hvis noen skulle komme med andre tips :)

Av dei to hadde eg valgt Momentum.

Lenke til kommentar

"Billig" og god amp til MadDogs med USB.

Helst noe med varm lyd.

 

Anyone?

Helt klart Argon HA2. Billig og med klassisk "rør-varme". Det finnes billigere, men jeg kunne ikke spore det fnugg av varme i verken FiiO, Asus Xonar, AudioEngine D1 og tilsvarende rimelige.

Lenke til kommentar

Har en HA2 liggende. Kort fortalt: 2000 kr som HFK tar for den er for mye. Dette er ikke på langt hold noe HFK har utviklet selv, annet enn å putte på Argon-logoer. Om du skulle vurdere en allikevel (som til riktig pris egentlig er en kurant DAC/Amp) kan du se etter en som er brukt eller f.eks her.

 

RCA-pluggene har veldig laber kvalitet, så det anbefales ikke å bruke annet enn hodetelefoner og USB-kontakten på den. Strømkretsen er satt opp sånn at den lager en "popp" når du skrur enheten på og systemet er "kaldt". Du unngår dette ved å vente 15 min før du plugger inn hodetelefonene og ved å dra dem ut før du skrur av.

 

Lyden var egentlig ganske grei om man får boksen til rundt tusenlappen. Det er forresten ikke en ekte rørforsterker. Signalet er forsterket ved hjelp av solid state brikke og røret er satt på som en slags equalizer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med Aune T1 usb? Dac og headamp med rør, til litt over tusenlappen. Har ikke hørt den ennå, men burde ha noe av varmen vil jeg tro.

Man kan si mye om at Argon HA1 ikke er verdt 2000kr, men min mening er generelt at bruktmarkedet er et supert sted for å handle hifi. Og der burde man kunne få HA2 til tusenlappen, eller mindre. Hørte den sammen med Denon Ah-D600 og det låt slettes ikke ille.

Lenke til kommentar

Hva med Aune T1 usb? Dac og headamp med rør, til litt over tusenlappen. Har ikke hørt den ennå, men burde ha noe av varmen vil jeg tro.

Man kan si mye om at Argon HA1 ikke er verdt 2000kr, men min mening er generelt at bruktmarkedet er et supert sted for å handle hifi. Og der burde man kunne få HA2 til tusenlappen, eller mindre. Hørte den sammen med Denon Ah-D600 og det låt slettes ikke ille.

I følge "Headfonia.com" høres Aune T1 og Schiit Magni/Modi helt like ut, aka veldig bra. http://www.headfonia.com/schitty-magni-and-modi/

 

 

 

The Thorson Combo is a real win in my book. I think most audio enthusiasts will go bananas for this setup. Unfortunately, I have already technically owned the Schiit Combo for some time. The Aune T1 DAC/amp sounds almost identically the same but due to tube customization and it being both a DAC and a very good amplifier all by itself, I am going to say the Schiit combo is a step or two behind the Aune in quality. I think the T1 offers more.
Endret av iFire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...