Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har tips til en grei, gjerne ikke for stor usb-lydkort/DAC som også har mikrofon-inngang? Noe jeg kan bruke headsettet mitt på som har adekvat kvalitet?

 

AtW

Steinberg UR22. Bra pre-amp for mic-inngangen, håndterer usb opp til 24b/192kHz. Lydkvaliteten er upåklagelig, på mye musikk har jeg store problemer med å høre forskjell på denne og Bursonen til 7 ganger prisen. Selvsagt har den også balanserte utganger.

Endret av Pop
Lenke til kommentar

Skal ha headset til mobilen. Burde jeg ta Bose QC15 eller PSB M4U-1?det jeg vil ha: Over ear, 2000kr

Bose-settet er jo med aktiv støydemping, for så vidt blant toppen i klassen. Men lydmessig ligger de godt under vanlige headset til 2000kr. Så trenger du ikke støydempingen er valget enkelt.

Lenke til kommentar

Har testet PSB M4U2 (samme hodetelfonen bare med aktiv støydemping) hos min lokale PSB forhandler. Meget gode hodetelefoner, men kansje litt tamme i diskanten og litt store og bulkette til å bruke som en portabel hodetelefon. Endte som mange andre opp med Sennheiser Momentum som tild ette bruket, og kan vel igrunnen ikke anbefale den nok, utrolig god allround hodetelefon.

Lenke til kommentar

Sjekk Sennheiser Momentum istedet for en av de der.

Synes ikke Sennheiser Momentum ser noe særlig lekre ut (ikke så viktig). Ser heller ikke særlig komfortable ut. Vil gjerne kunne ha det på i 2+ timer uten at jeg får vondt. Tar jeg feil? Endret av Switched
Lenke til kommentar

Jeg synst Momentum er blant de peneste hodetelefonenne i den klassen, ser ikke like tacky og plastic fantastic ut som alt annet, men dette er jo en smaksak.

 

Med en vekt på 190 gramm og memory foam sammen med utrolig mykt skinn på øreputene er de nok blant de mest behageligge hodetelfonenne jeg har hatt i mitt eie. Har dog hørt at folk med store ører kan slte litt mer med comforen.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Det han over meg her sier! Syns Momentum har et veldig klassisk utseendet.

 

Liker ikke QC15, verken lyden eller hvordan de ser ut, det er mest for folk som virkelig trenger aktiv støydemping. De funker vel ikke uten batteri heller, såvidt jeg vet. Mulig jeg blander med noen andre. Er du i USA kan du jo titte på V-Moda, Crossfade LP2 eller M-100.

Lenke til kommentar

Jeg synst Momentum er blant de peneste hodetelefonenne i den klassen, ser ikke like tacky og plastic fantastic ut som alt annet, men dette er jo en smaksak.

 

Med en vekt på 190 gramm og memory foam sammen med utrolig mykt skinn på øreputene er de nok blant de mest behageligge hodetelfonenne jeg har hatt i mitt eie. Har dog hørt at folk med store ører kan slte litt mer med comforen.

Den brune modellen virker litt for "militæraktig", er ikke så glad i metall på hodetelefoner siden det ofte gir elendig komfort. Men de svarte derimot, synes jeg ser mye bedre ut :D Drar og prøver idag, komfort er det viktigste for meg i en hodetelefon. Hvis det du sier er sånn for meg også blir det nok et kjøp! Tusen takk for tips! :)

Til dere som har Momentum: hvor stor er hardshellcasen ca? Får den plass i en liten sekk?

Endret av Switched
Lenke til kommentar

Jeg synst Momentum er blant de peneste hodetelefonenne i den klassen, ser ikke like tacky og plastic fantastic ut som alt annet, men dette er jo en smaksak.

 

Med en vekt på 190 gramm og memory foam sammen med utrolig mykt skinn på øreputene er de nok blant de mest behageligge hodetelfonenne jeg har hatt i mitt eie. Har dog hørt at folk med store ører kan slte litt mer med comforen.

Men de er jo latterlig dyre!. :thumbdown:

Lenke til kommentar

 

Jeg synst Momentum er blant de peneste hodetelefonenne i den klassen, ser ikke like tacky og plastic fantastic ut som alt annet, men dette er jo en smaksak.

 

Med en vekt på 190 gramm og memory foam sammen med utrolig mykt skinn på øreputene er de nok blant de mest behageligge hodetelfonenne jeg har hatt i mitt eie. Har dog hørt at folk med store ører kan slte litt mer med comforen.

Men de er jo latterlig dyre!. :thumbdown:

 

 

Du får absolutt det du betaler for :)

Lenke til kommentar

 

Jeg synst Momentum er blant de peneste hodetelefonenne i den klassen, ser ikke like tacky og plastic fantastic ut som alt annet, men dette er jo en smaksak.

 

Med en vekt på 190 gramm og memory foam sammen med utrolig mykt skinn på øreputene er de nok blant de mest behageligge hodetelfonenne jeg har hatt i mitt eie. Har dog hørt at folk med store ører kan slte litt mer med comforen.

Men de er jo latterlig dyre!. :thumbdown:

 

 

For de fleste som henger i tråder her er 2K for en hodetelefon nærmest fornufti :D Får hva en betaler for

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så lenge ørene dine er middels til små vil komforten være helt super. Har du derimot store ører er nok klokkene litt for små.

 

Du kan jo også sjekke ut NAD Viso hp50 - ville vært mitt valg, til tross for at jeg syns Momentun er penere.

Dro innom soundgarden og prøvde momentum. Jeg fikk ikke ørene inni putene, og det føltes ut som det var onear versjonen. Han viste meg da AKG K551, og de låt fantastisk, men for lite bass for min del i tillegg til at man ikke får noe hard case for å ta de med steder. *sukk* Lyden på momentum var helt perfekt for meg, men får ikke ørene inn i klokkene, noe som er superirriterende.. Endret av Switched
Lenke til kommentar

Du kan jo se om du finner V-MODA M100, disse har også noe små klokker, men det er mulig å kjøpe større puter til dem. Har ingen erfaring med dette selv, da standardputene passer meg fint, men det er jo en mulighet. Dette er hodetelefoner med meget god lyd og litt ekstra bass.

 

Dessverre må de kjøpes på nett, så det blir vanskelig å prøve dem før et eventuelt kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...