Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Busted! :blush:

 

Men on a serious note, så gleder jeg meg virkelig til resten av gjengen her inne får sine propper! Jeg er nemmelig helt målløs når det kommer til mine, ble liggende å høre på musikk i hele natt, såpass at jeg faktisk fyrte opp Cowon D2en min som har ligget å samlet støv i et par år nå, proppene er ikke gode i forhold til prisen, de er genuint helt vanvittig gode propper! Er desverre hos foreldrene mine nå i påsken så har ingen mulighet å fyre de opp i riggen min, men skal se om jeg får sammenlignet de mer med et par Ultimate Ears Triplefi 10 iløpet av dagen.

Lenke til kommentar

I ørene mine sitter de utrolig godt, en av absolutt få IEMs som jeg får til å sitte, får baksiden av proppen innom øret slik den blir spent fast i innerveggen av øret. Men det skal jo siest at alle ører er forskjellig utformet. Når det kommer til støyisoleringen har jeg kun testet dem i rolige omgivelser, men de skaper et "vakum" i øret når du har dem inne, så kan ikke forstå at de skal isolere dårligere enn andre IEMs, de lekker heller ingen lyd ut når jeg kjørte på med ganske høy musikk å blokerte fremsiden av proppen som går inn i øret.

Lenke til kommentar

Har nå fått testet en del opp i mot Ultimate Ears proppene mine.

 

post-97753-0-64216000-1397226370_thumb.jpg

 

Er Xiaomi proppene bedre en Ultimate Ears proppene ? NEI! Direkte sammenlignet , med samme sangen og samme kilden fremstår Xiaomi proppene som noe mer tilsløret, og mangler rett og slett noe av klarheten som Ultimate Ears proppene har, UE er og noe bedre på instrument separering, men her synst jeg faktisk Xiaomi proppene imponerer og!

 

Xiamo proppene virker dog faktisk noe mer åpne i lydbildet samt de har noe mer bass , som i somme sanger kansje kan bli litt for mye, dette er i stor grad musikk jeg sjelden lytter til så et kjempe problem er det ikke for min del vertfall. Når det kommer til komfor er Xiaomi proppene i en helt annen liga, UE proppene er helt grusomme til sammenligning!

 

Lydbildet til Xiaomi proppene er mye mer avslappet og laid back enn hva UE presenterer her, Kan uten problem lytte til Xiaomi proppene i timesvis der UE proppene blir travle da diskanten er litt i meste laget. Men det er akkurat dette lydbildet som jeg tror ej skylden i at de mangler noe av detalj nivået til UE proppene.

 

Ulitmate Ears proppene koster 2000 kroner , Xiaomi proppene koster 150 kroner. Hørest det slik ut ? LANGT IFRA !

 

@RickyG: Ja det er mic på de, en ganske god den med skal jeg tro på de i andre enden :p Skal vist være best å bestille de herifra da de garrantert ikke er fake : http://www.ibuygou.com/p-original_xiaomi_piston_earphone_updated_version_brown-5708-usd.html

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg bestilte fra Amazon før jeg fikk vite om mulige fakes. Ser i kommentarfeltet hans at han har fått spørsmål om den er fake, og han skriver at de ikke er det, samtidig som han har gode tilbakemeldinger, så satser på at det blir greit.

Får sjekke de når de kommer

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

 

Kjøpte dei til den prisen på eit tidlegare tilbud. Absolutt fornøyd, brukes sammen med fiio e10 på stasjonære pcen. God byggekvalitet, veldig god komfort og ikkje minst god lyd (går mest i rock og metal). Har tidligere vært anbefaling av han head phones guruen på youtube, men har blitt erstatta av Sennheiser Momentum, men då snakker vi heilt anna budsjett for min del.

Lenke til kommentar

Har tidligere vært anbefaling av han head phones guruen på youtube, men har blitt erstatta av Sennheiser Momentum, men då snakker vi heilt anna budsjett for min del.

Om du tenker på Tyll Hertsens for InnerFidelity så er både UE-6000 og Sennheiser Momentum blitt byttet ut til fordel for NAD Viso HP50 i deres Wall of Fame Full-Sized Sealed.

 

Dog, når man finner slike tilbud så må man absolutt ta prisen til ettertanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har tidligere vært anbefaling av han head phones guruen på youtube, men har blitt erstatta av Sennheiser Momentum, men då snakker vi heilt anna budsjett for min del.

Om du tenker på Tyll Hertsens for InnerFidelity så er både UE-6000 og Sennheiser Momentum blitt byttet ut til fordel for NAD Viso HP50 i deres Wall of Fame Full-Sized Sealed.

 

Dog, når man finner slike tilbud så må man absolutt ta prisen til ettertanke.

 

Stemmer det. Riktig det der med pris, vil påstå at det er eit bra kjøp til den prisen (UE6000 altså).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...