Gå til innhold

FotoVideo konkurs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje fordi det meste de hadde var overpriset?

Min erfaring har egentlig vært motsatt, og jeg har flere ganger lurt på hvordan de har klart å slå nettbutikkene på pris samtidig som de hadde fine, sentrale lokaler, selgere i butikk osv.

 

Det har jeg også lurt på. Vet jo at det er mange nettbutikker som sliter med å få det til å gå rundt pga lav fortjeneste på tingene de selger. Når en vanlig butikk med veldig sentrale lokaler klarer å ha enda lavere pris, så finner jeg det litt underlig.

Lenke til kommentar
Kanskje fordi det meste de hadde var overpriset?

Jeg tenkte det stikk motsatte. De har etter min erfaring ofte vært i tetsjiktet i prisguiden til tross for at de ikke bare er nettbutikk. Godt rykte for servicen hadde de også.

 

Men hva skjer med fremtidige reklamasjonssaker nå? Tar leverandører som Canon, Nikon osv noe ansvar i den forbindelse?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Dette kom rimelig brått, jeg kjøpte selv et videokamera hos FotoVideo i fjor, betalte mindre der enn hva jeg ville gjort hos selv de billigste nettsjappene og de var også veldig flinke og imøtekommende når det kom til service på dette kameraet. De var også såpass hyggelige at de lot meg låne et bedre kamera til ferien min mens mitt eget var inne på garantireparasjon.

 

Uansett, jeg synes det er svært trist at de nå forsvinner.

Lenke til kommentar
Men hva skjer med fremtidige reklamasjonssaker nå? Tar leverandører som Canon, Nikon osv noe ansvar i den forbindelse?
Av det jeg har lest tidligere så skal det være mulig å reklamere mot neste ledd i kjeden, dvs. importør. Det som er mer interessant er hva som skjer hvis man må reklamere når FotoVideo er både importør og selger (f.eks. Sigma-optikk). Etter loven kan man vel i prinsippet gå på produsent, men det kan fort bli en komplisert affære hvis produsenten ikke er samarbeidsvillig.
Lenke til kommentar

Veldig merkelig da Fotovideo Norge As, som eier Fotovideo Oslo, har følgende regnskapsinfo:

 

Regnskapsår - Omsetning - Resultat - Egenkapital

 

2006 - 168 687 000 - 5 633 000 - 7 150 000

2005 - 118 330 000 - 1 343 000 - 2 958 000

2004 - 69 848 000 - 2 169 000 - 1 926 000

 

De har jo en vesentlig økning på alle punkter.

 

Ingen av selskapene Fotovideo Norge eier har gått med noe underskudd utenom Fotovideo Oslo As som ikke har noe tall å vise frem da de ikke ble registrert som eget foretak før 2006. Noe er humbug her.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...