Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Åsså har forumet medlemmer som "mobber" når man fortsetter i eksisterende tråder med "oppdatert" informasjon istedenfor å starte nye hver uke.....

 

Det bør være grenser for hvor mange tråder som skal "leve", på samme tema, bare for å ha startet en tråd......lissom

Hvor har du fått kritikk for å poste on-topic i en eksisterende relevant tråd?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Kondolerer med et totalt ødelagt styre som har overtatt det som så fint startet med drahjelp og bistand av mange frivillige helt tilbake til Overklokking som var hoved tema i den spede start.-

Logger meg ut herfra for siste gang.

Etter alle de åra fra starten som dette forumet tidligere nevnt nett start sted -

attachicon.gif44446-ilyke_net-large-street_art_march_2012_11.jpg

 

Ikke for å være frekk, men med 534 innlegg og 4 år på forumet er jeg ikke så sikker på at så mange hadde merket det om du ikke sa fra på forhånd.

 

Sorry pybalto men jeg har nokk vært her siden slutten av 90 tallet vell men mitt første registrerte navn var mitt private Arne -deretter diverse slik som -Kvase- gaptrosten mener også Lurifaks? joda det har blitt slik for meg neia at noen savner meg nei aldri i livet å slik blir det med de fleste her etter hvert - joda har sett og har også en del Inside info fra sikre kilder om mye mere ting en det som blir tasta om her inne - Opphavsgjengen solgte seg ut i grevens tid .-Nei men Tragisk utvikling ja dermed Kondolerer jeg en sakte død av et tidligere velfungerende - ja jeg er dyslektiker å har en hel Bråtå med skrive feil men hva så er ikke lett å få til ting vis du mangler noen elementære ting som mange tar for gitt. hilsen en som er litt over middagshøyden i alder

 

Du kan jo alltids opprette en ny bruker om du angrer deg. Mener siden "skrim" gikk lei og logget seg ut for siste gang. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

...

Logger meg ut herfra for siste gang.

...

Ikke for å være frekk, men med 534 innlegg og 4 år på forumet er jeg ikke så sikker på at så mange hadde merket det om du ikke sa fra på forhånd.

 

Sorry pybalto men bla bla ...

Ble ikke siste gang siste gang likevel? :tease:

Lenke til kommentar

 

 

En utfordring:

10 + på denne posten så lover jeg aldri mer å skrive noe her.

 

"noe her" kan tolkes på flere måter, jeg tolker det dithen at du ikke vil poste mer i post #82847 :p

.

 

Neida, mener forumet. Det er bare tidsfordriv uansett, jeg tar hverken bedre eller dårligere bilder ved å henge her, det fins masse annet å gjøre.. Og bilder av murvegger og banaskall finer jeg nok andre steder, om jeg leter litt. Skal jeg være helt ærlig syns jeg endel av brukerne her er litt høye på seg selv. Liksom verdensmestere i kamerabruk uten å vise resultater. Men det er bare min mening.

Endret av pybalto
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan si at Akam har daua, og tec.no som det nå heter ikke direkte har prioritert fotodelen.

tek.no, mener du vel ;)

 

Jeg synes at tek.no holder det nivået de alltid har gjort innen foto. Desverre, så er det på et nivå som ikke passer oss som er litt mer ivrig enn folk flest. Akam hadde et nivå som passer for oss foto-entusiaster.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som vet et godt alternativ til den innebygde bildeforhåndsvisningen i OSX som kan brukes som standard når man blar gjennom bilder i en mappe (må støtte raw også)?

 

I dag når jeg åpner en mappe med bilder så må jeg markere bildene jeg vil åpne i forhåndsvisning for å kunne bruke piltastene for å bla gjennom. Det er jo helt tragisk!

Lenke til kommentar

Noen som vet et godt alternativ til den innebygde bildeforhåndsvisningen i OSX som kan brukes som standard når man blar gjennom bilder i en mappe (må støtte raw også)?

 

I dag når jeg åpner en mappe med bilder så må jeg markere bildene jeg vil åpne i forhåndsvisning for å kunne bruke piltastene for å bla gjennom. Det er jo helt tragisk!

Jeg skjønner hva du spør om, men vil likevel anbefale Adobe Lightroom. Selv om det antagelig er litt på siden av ditt behov for å se bilder i forhåndsvisning.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet et godt alternativ til den innebygde bildeforhåndsvisningen i OSX som kan brukes som standard når man blar gjennom bilder i en mappe (må støtte raw også)?

 

I dag når jeg åpner en mappe med bilder så må jeg markere bildene jeg vil åpne i forhåndsvisning for å kunne bruke piltastene for å bla gjennom. Det er jo helt tragisk!

Jeg skjønner hva du spør om, men vil likevel anbefale Adobe Lightroom. Selv om det antagelig er litt på siden av ditt behov for å se bilder i forhåndsvisning.

 

Har nettopp tatt i bruk LR for første gang. :) Har før brukt PS for bilderedigering. Liker bildefremvisningen i LR, men det er så tungtvidt når man bare vil vise fram bilder kjapt.

 

Jeg synes hele filhåndteringssystemet i OSX er elendig. Der ligger OSX etter Windows soim har hatt en brukbar filhåndtering/fremvisning i lang tid.

Lenke til kommentar

Har nettopp tatt i bruk LR for første gang. :) Har før brukt PS for bilderedigering. Liker bildefremvisningen i LR, men det er så tungtvidt når man bare vil vise fram bilder kjapt.

 

.

For meg er det motsatt. Bibliotekfunksjonen i Lightroom gjør det veldig enkelt å søke opp bilder som skal vises frem. Men det forutsetter jo at de er en del av biblioteket. Antar du kanskje er ute etter noe å vise frem bilder i som du enda ikke har tatt inn kobling til i biblioteket. Der får nok andre hjelpe deg, for meg er bildefremviseren i OSx mer enn bra nok.

 

 

 

Jeg synes hele filhåndteringssystemet i OSX er elendig. Der ligger OSX etter Windows soim har hatt en brukbar filhåndtering/fremvisning i lang tid.

Også dette har jeg motsatt erfaring med. Jeg holdt meg til Windows fra det kom på 80-tallet og helt frem til jeg gikk over til Apple for noen fire-fem år siden. I begynnelsen var det naturlig nok litt tilvenning, men nå liker jeg mye bedre den måten Apple har løst filhåndtering enn det Windows gjør.

 

Antagelig er det en smakssak, og da blir det jo ikke noe tema det er mulig å diskutere...:-)))

Lenke til kommentar

Støtter OSX bildevisningsprogrammet Faststone? Jeg synes det er genialt for bildefremvisning. Lightroom fungerer mer som et arbeidsområde for bilder som skal jobbes med. OSX image viewer eller hva det nå heter, og Microsofts og Linux sine tilsvarende er ikke verd dopapiret koden er skrevet på. Ikke brubart til noe etter min mening.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet et godt alternativ til den innebygde bildeforhåndsvisningen i OSX som kan brukes som standard når man blar gjennom bilder i en mappe (må støtte raw også)?

 

I dag når jeg åpner en mappe med bilder så må jeg markere bildene jeg vil åpne i forhåndsvisning for å kunne bruke piltastene for å bla gjennom. Det er jo helt tragisk!

Jeg skjønner hva du spør om, men vil likevel anbefale Adobe Lightroom. Selv om det antagelig er litt på siden av ditt behov for å se bilder i forhåndsvisning.

 

Har nettopp tatt i bruk LR for første gang. :) Har før brukt PS for bilderedigering. Liker bildefremvisningen i LR, men det er så tungtvidt når man bare vil vise fram bilder kjapt.

 

Jeg synes hele filhåndteringssystemet i OSX er elendig. Der ligger OSX etter Windows soim har hatt en brukbar filhåndtering/fremvisning i lang tid.

 

 

Har du PS fortsatt kan du eventuelt bruke Bridge. Også mulig du kan laste ned Bridge uten å være PS-bruker. Tidligere var det i hvert fall mulig å fortsette å bruke Bridge etter å ha hatt en PS-trial installert selv om selve trial-tiden hadde gått ut. Nå er ikke Bridge noe perfekt program, men for å se på foldere osv uten å importere bildene i LR eller tilsvarende synes jeg det er ganske nyttig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...