Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

 

...

Savner et kommentarfelt hvor man kan legge inn litt eventuell info om bildet man laster opp.

Enig i dette.

 

Ja, det ville vært ønskelig, og et slikt felt eksisterer i Wordpress, men dessverre ikke i løsningen vi bruker for å la folk laste opp bilder uten å trenge innlogging, ser det ut til.

 

Jeg skal eksperimentere litt mer og se hva jeg får til, men jeg har problemer med å fange opp infoen som legges inn i et slikt felt og få den inn i rette feltet der bildet lagres. Slik det er, hvis jeg legger til et slikt felt, så bare forsvinner det som legges i det.

 

Men tusen takk for at dere bidrar med bilder, folkens! Bare pøs dem på, og gjerne flere fra samme person, det gjør ingen ting!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var det ene D4 huset mitt inne til fokusjustering igjen.... Ikke veldig happy av å være på fornavn med verksted menneskene ;)

 

Edit:

Hyggelige mennesker, så ikke noe i mot folkene, er mer nødvendigheten av å tråkke ned dørene der til stadighet.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Ja, det ville vært ønskelig, og et slikt felt eksisterer i Wordpress, men dessverre ikke i løsningen vi bruker for å la folk laste opp bilder uten å trenge innlogging, ser det ut til.

Jeg skal eksperimentere litt mer og se hva jeg får til, men jeg har problemer med å fange opp infoen som legges inn i et slikt felt og få den inn i rette feltet der bildet lagres. Slik det er, hvis jeg legger til et slikt felt, så bare forsvinner det som legges i det.

Men tusen takk for at dere bidrar med bilder, folkens! Bare pøs dem på, og gjerne flere fra samme person, det gjør ingen ting!

Hva slags plugin bruker dere til dette? Jeg kan se om det er mulig å trikse litt med den aktuelle plugin.. Men dette er kanskje bare en midlertidig løsning? Dere har kanskje noen planer om bildedeling, forum el på sikt?

 

Henning

Lenke til kommentar

Er det noen her som bruker Solishost som tilbyder for webhotell/domener ?

 

Har hatt problemer med min side, den gikk ned for et par uker siden og Solidhost sier at det var noe problemer med synkroniseringen opp mot Norid, selv om de nå sier at alt er i orden er fortsatt hjemmesiden nede. Problemet mitt er at de har blitt veldig vanskelig og få i tale, hver mail jeg sender tar det ca. 3døgn før jeg får svar tilbake.

Lenke til kommentar

Er det noen her som bruker Solishost som tilbyder for webhotell/domener ?

 

Har hatt problemer med min side, den gikk ned for et par uker siden og Solidhost sier at det var noe problemer med synkroniseringen opp mot Norid, selv om de nå sier at alt er i orden er fortsatt hjemmesiden nede. Problemet mitt er at de har blitt veldig vanskelig og få i tale, hver mail jeg sender tar det ca. 3døgn før jeg får svar tilbake.

 

Hvilke domene er det du sliter med?

Lenke til kommentar

 

Er det noen her som bruker Solishost som tilbyder for webhotell/domener ?

 

Har hatt problemer med min side, den gikk ned for et par uker siden og Solidhost sier at det var noe problemer med synkroniseringen opp mot Norid, selv om de nå sier at alt er i orden er fortsatt hjemmesiden nede. Problemet mitt er at de har blitt veldig vanskelig og få i tale, hver mail jeg sender tar det ca. 3døgn før jeg får svar tilbake.

 

Hvilke domene er det du sliter med?

 

Har fått fikset dette, firmaet som opprettet hjemmesiden i sin tid ordnet opp i tullet fra Solidhost.

Kostet meg over 2000.- for gjenoppretting av siden, tror det egentlig bare var og legge inn riktige adresser på riktige plasser men siden jeg ikke har kompetanse eller tid til å finne ut av dette og Solidhost ikke responderer på mailer fra meg lengre var det eneste veien og gå for og få siden opp igjen fort.

 

Blir og finne en ny webhotell/domenetilbyder og one.com har blitt anbefalt som en selskap som tar kundene seriøst men synes de er litt dyre siden jeg egentlig ikke trenger 15GB.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Blir og finne en ny webhotell/domenetilbyder og one.com har blitt anbefalt som en selskap som tar kundene seriøst men synes de er litt dyre siden jeg egentlig ikke trenger 15GB.

Kan anbefale deg proisp.no. Bruker de selv, synes at de er veldig gode og hjelpsomme om det skulle være noe.. :)

Lenke til kommentar

 

Blir og finne en ny webhotell/domenetilbyder og one.com har blitt anbefalt som en selskap som tar kundene seriøst men synes de er litt dyre siden jeg egentlig ikke trenger 15GB.

Kan anbefale deg proisp.no. Bruker de selv, synes at de er veldig gode og hjelpsomme om det skulle være noe.. :)

 

Jeg bruker proisp.no, og har for tiden følgende problem:

"03.02.15 13:31:51

Det pågår for øyeblikket DDoS angrep mot serveren. Vi jobber med datasenteret for å løse problemet så snart som mulig.

Vi beklager eventuelle ubeleiligheter dette måtte medføre for våre kunder.

Forventet løst: 03.02.15 14:00:00"

Lenke til kommentar

Da var det ene D4 huset mitt inne til fokusjustering igjen.... Ikke veldig happy av å være på fornavn med verksted menneskene ;)

 

Edit:

Hyggelige mennesker, så ikke noe i mot folkene, er mer nødvendigheten av å tråkke ned dørene der til stadighet.

 

Betaler du for dette, tar du det gjennom forsikring, eller er det noe som dekkes av garanti/reklamasjon? Vet du eventuelt hvor lang tid de pleier å bruke? Fokus på mitt D800 trenger absolutt en kalibrering, er NPS-medlem. Kan ikke gå dagesvis uten hovedhesten, men bor bare 50 min kjøring fra Oslo.

Lenke til kommentar

 

Da var det ene D4 huset mitt inne til fokusjustering igjen.... Ikke veldig happy av å være på fornavn med verksted menneskene ;)

 

Edit:

Hyggelige mennesker, så ikke noe i mot folkene, er mer nødvendigheten av å tråkke ned dørene der til stadighet.

 

Betaler du for dette, tar du det gjennom forsikring, eller er det noe som dekkes av garanti/reklamasjon? Vet du eventuelt hvor lang tid de pleier å bruke? Fokus på mitt D800 trenger absolutt en kalibrering, er NPS-medlem. Kan ikke gå dagesvis uten hovedhesten, men bor bare 50 min kjøring fra Oslo.

 

Denne var gratis, siden de ikke traff helt ved forrige runde. Men vanligvis får man det dekket av Nikon om man ikke har klint kamera i bakken før man leverer det inn (slik jeg gjorde før forrige innlevering) ;)

 

Edit:

D800 er visstnok det mest problematiske å fokusjustere; tett fulgt av D4. D810 og D4s er derimot veldig enkle.

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tidligere hatt verdigjenstandsforsikring på fotoutstyret i Terra (skiftet navn til Eika), nå har jeg i If. Har hatt en skadesak hos begge selskap. Begge ordnet opp uten problemer, men forskjellen i saksbehandlingstid er betydelig - hos Terra tok det vel 2-3 uker fra skade var meldt inn til de betalte ut erstatning, hos If tok det ikke et døgn en gang - og da meldte jeg inn skade en fredagskveld. Hos If har jeg også null egenandel da man opparbeider seg en "egenandelskonto" så lenge man holder seg skadefri, så trekkes egenandelen fra denne når skade oppstår (såfremt denne kontoen er i pluss, naturligvis).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tidligere hatt verdigjenstandsforsikring på fotoutstyret i Terra (skiftet navn til Eika), nå har jeg i If. Har hatt en skadesak hos begge selskap. Begge ordnet opp uten problemer, men forskjellen i saksbehandlingstid er betydelig - hos Terra tok det vel 2-3 uker fra skade var meldt inn til de betalte ut erstatning, hos If tok det ikke et døgn en gang - og da meldte jeg inn skade en fredagskveld. Hos If har jeg også null egenandel da man opparbeider seg en "egenandelskonto" så lenge man holder seg skadefri, så trekkes egenandelen fra denne når skade oppstår (såfremt denne kontoen er i pluss, naturligvis).

Har bedriftsforsikring i Gjensidige... de har vært svært effektive; faktisk purret på at jeg skal få opp farten med å sende dem kopi av utlegg på e-post ;)

Lenke til kommentar

 

Blir og finne en ny webhotell/domenetilbyder og one.com har blitt anbefalt som en selskap som tar kundene seriøst men synes de er litt dyre siden jeg egentlig ikke trenger 15GB.

Kan anbefale deg proisp.no. Bruker de selv, synes at de er veldig gode og hjelpsomme om det skulle være noe.. :)

 

One.com tilbyr ikke ÆØÅ så da er de uaktuelle, så jeg bestilte hos Proisp.no som du anbefalte.

Lenke til kommentar

 

 

Blir og finne en ny webhotell/domenetilbyder og one.com har blitt anbefalt som en selskap som tar kundene seriøst men synes de er litt dyre siden jeg egentlig ikke trenger 15GB.

Kan anbefale deg proisp.no. Bruker de selv, synes at de er veldig gode og hjelpsomme om det skulle være noe.. :)

 

One.com tilbyr ikke ÆØÅ så da er de uaktuelle, så jeg bestilte hos Proisp.no som du anbefalte.

 

One.com er dansk ;)

 

forøvrig har web-løsningen deres vært håpløst. Hadde god hastighet; inntil jeg fikk klager på at det plutselig gikk 30 sekunder å få opp nettsiden. Så klaget jeg; så var det hastighet igjen... så skjedde det samme på ny og på ny i flere måndeder. De har tydeligvis ikke serverkapasitet og skrur ned hastighet på alle kunder som ikke klager.

 

Ser ut som det har fungert fint det siste året da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...