Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Ha nå funnet ut at siden min har blitt hacket....

Endelig har webdesigneren tatt tak i dette....

......eller så kan jeg betale $99 i året til et amerikansk firma "sitesecure tror jeg de het" som er meget kompatible på og rekonstruere sider og gir en komplett sikkerhetspakke.

Så bra....at de tar tak i dette :)

 

Det er viktig å "beskytte" seg....... ;)

 

http://sitecheck.sucuri.net/

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(...)

Endelig har webdesigneren tatt tak i dette og skal gå igjennom siden, siden firmaet byttet eiere/ansatte er de ikke sikker på om backup før den perioden "desember" fortsatt er tilgjengelig og backup fra 5 januar er infisert. Enten må de rekonstruere siden fra bunn av og legge inn elementene igjen eller så kan jeg betale $99 i året til et amerikansk firma "sitesecure tror jeg de het" som er meget kompatible på og rekonstruere sider og gir en komplett sikkerhetspakke.

Mine egne sider ble også hacket for en stund siden. Løste det hele ved å bytte til Proisp, fjerne alt gammelt innhold fra serveren og oppdatere WP med alle plugins. Hvis du skulle bestemme deg for å bytte webdesigner i fremtiden, så er jeg, i all beskjedenhet, ganske grei å ha med å gjøre. :) (HOST HARK) http://teodortomter.no/#!/webdesign(HOST, driver ikke reklame, HARK)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Galaxy Note 4 dominates our blind camera comparison, beats a Canon DSLR and the iPhone 6 Plus

 

Enten er Canon EOS 650D ikke noe bra - dårlig fotograf - eller Galaxy Note 4 er så god som ryktene sier.

Forklaringen er jo i artikkelen - 650D-bildene er ikke etterbehandlet utover ren jpeg-konvertering, og da vil folk ofte foretrekke defaultinnstillingene til et telefonkamera som har litt mer fargemetning og oppskarping.

 

Bortsett fra det, så synes jeg det er ekstremt klønete av dem at ikke rekkefølgen er den samme i alle bildeeksemplene. Greit nok at de hadde forskjellig rekkefølge for blindtesten (som er fornuftig nok), men når de publiserer resultatene så kan de endre rekkefølge så den er konsistent og artikkelen er enklere å lese.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er klønete at ikke rekkefølgen er den samme i bildeeksemplene.

Husk , dette er en blindtetest , og da mener jeg at det er helt riktig å stokke litt om på bildene.

 

Selvsagt kunne man med Canon ha skutt i RAW > etterbehandlet i Lightroom , og fått et overlegent resultat.

Note 4 kan jo ikke skyte i RAW ( tror det er mulig i Android 5 )

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er klønete at ikke rekkefølgen er den samme i bildeeksemplene.

Husk , dette er en blindtetest , og da mener jeg at det er helt riktig å stokke litt om på bildene.

Nei, det er resultatene av en blindtest. Å ikke organisere resultatene på en lettlest måte er bare latskap.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Galaxy Note 4 dominates our blind camera comparison, beats a Canon DSLR and the iPhone 6 Plus

 

Enten er Canon EOS 650D ikke noe bra - dårlig fotograf - eller Galaxy Note 4 er så god som ryktene sier.

De er ganske morsomme disse testene. Noen ganger "vinner" A, andre ganger B, C eller D. Så blander man sammen alt fra DSLR og mobiltelefoner til Hasselblad. Og da vinner en av de da og... I tillegg viser man en sånn passe greit etterbehandlet jpg fra DSLR som liksom skal vise at de ikke er så mye bedre...søtt...:-)

Lenke til kommentar

Sony legger ned CCD-produksjonen sin. Kilder her og her.

 

"Many in the industry had expected this to happen sooner or later. As you know, CMOS sensors have become more and more popular in the last couple of years. With greatly improved image quality, sensitivity, dynamic range and speeds, they have outpaced CCD technology of late. Sony’s decision is a logical step in that context to provide further capacity for CMOS growth."

Lenke til kommentar

De skal fortsette å levere i 5 år til så det skjer ikke over natta. De tilbyr også hjelp til å tilpasse CMOS til kundenes bruk.

 

Som det står i sitatet, CMOS har hatt stor framgang mens CCD har stått ganske stille. CCD-enes en gang store fordeler finnes ikke lengre og da er det bare et spørsmål om tid før de fases ut.

Lenke til kommentar

Leica M v2.0? Konost prøver å overgå Leica i rammesøkerpurisme.

 

Enig, utrolig stilig. Minner litt om Leica T, og kanskje det Leica T burde vært, men da hadde det ikke blitt noe billigere enn Leica M.

 

Ser det også er "elektronisk rangefinder" dvs at det i bruk skal fungere på samme måte, men er implementert digitalt. Gir kanskje ikke helt samme følelse, men reduserer sikkert behov for (re)kalibrering.

 

Eneste som mangler nå er at de faktisk får de i produksjon, ikke overbevist før jeg ser det i butikken.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Så mye mas på nettet om noe så simpelt som feil hvitbalanse.

 

Men - allikevel morsomt at øyet "ser" at noe er galt, og at man kommer til vidt forskjellige resultater om hva som er "riktig". Her er min egen versjon:

Temperature -30/Tint +18/Exposure -1.00 vs original vs Temperature +65

post-71211-0-25204900-1425124318_thumb.jpg

 

Hvis man sammenligner med det hvite og svarte til venstre på bildet, så ser man tydelig at den venstre versjonen er den mest korrekte av disse tre.

 

Originalbildet:

post-71211-0-00245400-1425124391_thumb.jpg

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...