Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan tar man bilde av seg selv på enklest mulig måte? Med å bruke stativ og timer (ikke utløser).

 

Jeg har problem med at jeg blir alltid ute av fokus. Og jeg syns det er tungvint å måtte sette opp en ting, for så å autofokusere på den tingen, deretter ta den vekk, og stå selv på akkurat samme sted.

(Nikon D5100)

 

Jeg endte opp med å kjøpe en trådløs fjernkontroll til dette. De er jo så billige.

Nikon D5100 har vel vridbar skjerm? Det fungerte godt med liveview og blender f8 på Canon 60d

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan ting endrer seg over tid. En gang i tiden var man asosial PC naut hvis man var på Facebook, nå om dagen får man ikke jobb og blir stemplet som psykopat hvis man ikke er på Facebook.

 

http://www.itavisen.no/900038/bare-psykopater-er-uten-konto

 

Hmm. Da er jeg et psykopat PC naut. Har aldri vært på fjøsboka, men bruker PC over gjennomsnittet.

 

Er det formildende om en følger med på kvitringa?

Lenke til kommentar

Tollpost, eller tullpost som det kalles der jeg jobber, har tidligere latt pakke være igjen på lager og kvittert "levering ok" som signatur.. Det er ikke bare posten som tuller ;)

 

Nei. Jeg hadde bestilt noe som kom noen måneder pga produksjonskapasitet senere med et av disse selskapene. Husker ikke hvem. Problemet var at jeg var på ferie og måtte betale mer i lagerleie enn produktet kostet da jeg ikke kunne hente det innen 3 dager.

 

Holder meg til posten

 

 

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Flere som har hatt god erfaring med å krølle sammen alu folie over sensor på slave blits for å bedre utløser?

Utløser blir feil. Mente sensors evne til å fange opp signaler

 

Aluminiumsfolie er sikkert best, siden det reflekterer mer lys. Jeg har også hatt suksess med å lage en "skjerm" av hvit papp.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor man får kjøpt sånn "high density foam" i norge?

Skal fylle opp en stresskoffert som jeg skal få kjøpt meg(må få tak i det også, hehe) og kutte ut til kamerautstyret og ha kamera i det :)

 

Hva med pelicase, du finner spesial-innlegg for fotoutstyr, samt spesialputer som former seg etter hva du legger i kofferten. Eller så mener jeg at både biltema/clas olson har aluminiums-koffert i stresskoffert størrelse med skum som kan justeres.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor man får kjøpt sånn "high density foam" i norge?

Skal fylle opp en stresskoffert som jeg skal få kjøpt meg(må få tak i det også, hehe) og kutte ut til kamerautstyret og ha kamera i det :)

 

Hva med pelicase, du finner spesial-innlegg for fotoutstyr, samt spesialputer som former seg etter hva du legger i kofferten. Eller så mener jeg at både biltema/clas olson har aluminiums-koffert i stresskoffert størrelse med skum som kan justeres.

pelicase blir så himla dyrt, og det må være en svart skinn stresskoffert pga det skal være en del av ett kostyme :p

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor man får kjøpt sånn "high density foam" i norge?

Skal fylle opp en stresskoffert som jeg skal få kjøpt meg(må få tak i det også, hehe) og kutte ut til kamerautstyret og ha kamera i det :)

 

Hva med pelicase, du finner spesial-innlegg for fotoutstyr, samt spesialputer som former seg etter hva du legger i kofferten. Eller så mener jeg at både biltema/clas olson har aluminiums-koffert i stresskoffert størrelse med skum som kan justeres.

pelicase blir så himla dyrt, og det må være en svart skinn stresskoffert pga det skal være en del av ett kostyme :p

 

Hva med denne? http://www.ebay.com/...=item337a285118 :p

 

Edit: Arg! så ikke at de bare sender til folk i US

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...