Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, noen av dere som vil se om dere får virus når dere går inn på fotonettsiden min? :p

 

 

Jepp.

 

06.08.2012 07:32:20 HTTP-filter fil http://teodortomter....ry.js?ver=1.7.2 JS/Iframe.FA trojaner tilkoblingen ble avbrutt - i karantene. Det ble oppdaget en trussel da dette programmet koblet til nettet: E:\Program Files (x86)\firefox\firefox.exe.
Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Ingen vits i å benekte det lenger, etter at Wotancraft Scout 006 har vært utsolgt i lengre tid fikk jeg mail for 2 dager siden at den er på lager igjen, med mulighet for å bestille den før de legger den ut i nettbutikken.

 

Det trikset fungerte gitt.

 

Kameraveskoman

 

Wow. Likte disse. Prisene, ikke så galt heller. Bare synd at den minste er for liten til DP2 Merrill. Men skulle også hatt noe som kan ta to DSLRer...

 

Fint om du gidder å kommentere hvordan du likte bagen når du har fått den.

Lenke til kommentar

Ingen vits i å benekte det lenger, etter at Wotancraft Scout 006 har vært utsolgt i lengre tid fikk jeg mail for 2 dager siden at den er på lager igjen, med mulighet for å bestille den før de legger den ut i nettbutikken.

 

Det trikset fungerte gitt.

 

Kameraveskoman

 

Wow. Likte disse. Prisene, ikke så galt heller. Bare synd at den minste er for liten til DP2 Merrill. Men skulle også hatt noe som kan ta to DSLRer...

 

Fint om du gidder å kommentere hvordan du likte bagen når du har fått den.

 

Det kan jeg godt gjøre sammen med ett par bilder med stash og ting. Den er i hovedsak tenkt til å brukes som Olympus E-P3 sitt nye hjem da det er mye mer på farten med rundt om dagen.

 

Art Filter FTW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp.

 

Takk, har fått ordnet det. Var altså en jqueryfil i Wordpressinstallasjonen som var syk. Aner overhodet ikke hvordan den har blitt infisert. Det så imidlertid greit ut å bli kvitt greiene, etter den initielle advarselen og automatiske fjerningen var det ingenting igjen på maskinen. Har kjørt scans i hele dag med flere programmer. Ingen symptomer heller. Nuvel, alt er bra! Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Er det noen her som har opplevd at posten har levert ut en pakke til feil person før?

 

Er det utlevering sammen med normal postgang hender det ofte, jeg får omtrent månedlig brev i min postkasse som har nesten lik adr. eller navn påskrevet, sikkert grunnet dysleksi innad i postvesenet.

Lenke til kommentar

Broren min opplevde nemlig nettopp at en sending ikke kom når den skulle. Han gav det noen dager ekstra og sjekka med avsender i går. Da fikk han sporingsnummer. Det viste seg at pakken var signert ut av noen helt andre. På sporinga står det

:

Sendingen er utlevert - Mottatt av: Navn Navnesen

31.07.2012 13:25

Sendingen er lastet opp for utkjøring

31.07.2012 11:14 postnr sted

 

Hverken min brors navn som står der eller hans signatur.

Lenke til kommentar

Hei hei!

Er det noen her som har erfaring med thunderboltdisker? Mer spesifikt; erfaring med thunderboltdisker når det gjelder bilderedigering? Den 512gb SSDen i rMBP kommer ikke til å holde alene i et år så jeg ser på WD sin MyBook 4TB thunderboltdisk. Funker det bra å redigere direkte fra disken?

Lenke til kommentar

Broren min opplevde nemlig nettopp at en sending ikke kom når den skulle. Han gav det noen dager ekstra og sjekka med avsender i går. Da fikk han sporingsnummer. Det viste seg at pakken var signert ut av noen helt andre. På sporinga står det

:

Sendingen er utlevert - Mottatt av: Navn Navnesen

31.07.2012 13:25

Sendingen er lastet opp for utkjøring

31.07.2012 11:14 postnr sted

 

Hverken min brors navn som står der eller hans signatur.

Det er dessverre slik at posten, om det er der, utleverer pakker til hvem som helst som har sporingsnr. og vet hvem som er adressat.

Kontaktet posten via kundeservice og spurte om en annen kunne hente en pakke som var adressert til meg, og da fikk jeg beskjed om at de ikke trengte fullmakt. Kun at den som hentet hadde sendingsnr./hentelapp og kunne fortelle hvem som var mottaker.

 

..

edit.: jeg opplevde forresten også en gang at når jeg hentet en sending som var til meg fra USA, så klarte posten å gi meg en pakke fra USA som var til en annen.. stusset først på formen og størrelsen, og i bilen så oppdaget jeg at det sto navnet til en dame der..

Var ikke noe problem å få bytte etterpå.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Daskemannen: Jeg kan ikke skjønne annet enn at Posten er ansvarlig for tap som følge av at de leverer ut pakken til uvedkommende. Ta kontakt og krev at de ordner opp i eget rot.

 

Det er ikke akkurat tillitsvekkende at de ikke har større krav til sikkerhet.

 

Jeg har til og med opplevd at oppkravsendinger blir levert uten å kreve oppkravsbeløpet. Jeg tok kontakt med nettbutikken og vi fant ut at jeg skulle få en faktura dersom det ikke dukket opp noe krav fra posten med det første. Det gjorde det ikke så jeg fikk faktura og posten fikk selvsagt ikke betalt oppkravsgebyr eller frakt for pakken. Greit nok at det kan gjøres menneskelige feil blant uerfarne på post-i-butikk utleveringer, men at ikke posten har interne systemer for å fange opp feil er ganske hårreisende.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hei hei!

Er det noen her som har erfaring med thunderboltdisker? Mer spesifikt; erfaring med thunderboltdisker når det gjelder bilderedigering? Den 512gb SSDen i rMBP kommer ikke til å holde alene i et år så jeg ser på WD sin MyBook 4TB thunderboltdisk. Funker det bra å redigere direkte fra disken?

Bruker selv fw800 og det funker helt supert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...