Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor man får kjøpt sånn "high density foam" i norge?

 

$%28KGrHqV,!ksE-oERV3%28vBPuHCUiTBg~~60_57.JPG

Skal fylle opp en stresskoffert som jeg skal få kjøpt meg(må få tak i det også, hehe) og kutte ut til kamerautstyret og ha kamera i det :)

 

Gjett hva gitarer, forsterkere, gitareffekter, synthesizere, orgel, mikrofoner, blåseintrumenter og banjoer har til felles ?

 

Transportkasser !

 

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ie=UTF-8&ion=1#hl=no&sclient=psy-ab&q=flightcase&oq=&gs_l=&pbx=1&fp=f67012fe5f3a12be&ion=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&biw=1522&bih=1054

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen fra Tromsø her som har erfaring med fremkalling av film hos en butikk der et sted?

Farge? Elite foto og Elkjøp sender fargenegativer/positiver videre til andre laber.

 

Sort/hvitt? FotoNord (Bjørn Joachimsen) fremkaller sort hvitt i alle format og fremkaller gjerne etter spesifikke ønsker om teknikk, kjemi, osv.

Takk for svar! :)

Er snakk om farge denne gang, men har et par ruller med sort/hvitt som skal skytes etterhvert. Flytter til Tromsø i morgen og har to ruller som skal sendes til fremkalling når jeg kommer meg opp :)

Lenke til kommentar
Er snakk om farge denne gang, men har et par ruller med sort/hvitt som skal skytes etterhvert. Flytter til Tromsø i morgen og har to ruller som skal sendes til fremkalling når jeg kommer meg opp :)

Vurder å bli medlem i Tromsø Fotoklubb. Da får du blant annet tilgang til et godt utstyrt mørkerom, studio, medlemsmøter, subsidierte fototurer, massevis av aktiviteter, kurs etc. Det er veldig mye glede for pengene. Veldig lett å få fotovenner der.

Lenke til kommentar

Æsj, var på fotballkamp og skulle ta bilder for første gang under slike omstendigheter. Pyroshow før start osv. Hadde stilt meg opp og satt på polarfilter fordi det var så sterk sol. Fikk det veldig hektisk, var "klar" akkurat i det de tente pyroen. Så først i ettertid at absolutt alle bildene var ute av fokus. Aner ikke hva som gjorde det, men tok av og på objektivet og tok av polar-filteret, så var det skarpe bilder igjen.

 

Argh, så bittert, var noen bilder der som kunne blitt bra hadde det ikke vært for fokusbommen.

 

 

Note to selv, gjøre seg klar i god tid neste gang.

Lenke til kommentar
Er snakk om farge denne gang, men har et par ruller med sort/hvitt som skal skytes etterhvert. Flytter til Tromsø i morgen og har to ruller som skal sendes til fremkalling når jeg kommer meg opp :)

Vurder å bli medlem i Tromsø Fotoklubb. Da får du blant annet tilgang til et godt utstyrt mørkerom, studio, medlemsmøter, subsidierte fototurer, massevis av aktiviteter, kurs etc. Det er veldig mye glede for pengene. Veldig lett å få fotovenner der.

Skal vurderes!!

 

@Natrich: Har du gjort nordlending tromsværing av deg?

Hehe. Renner allerede litt nordlansk blod i meg (Valnes av Valnesfjorden), men skal flytte for å studere Statsvitenskap ved UiT. :)

Lenke til kommentar

Oi, utleiemarkedet er sprengt her i byen. "Alle" er på desperat jakt etter noe ledig. Standard og vilkår når stadig nye lavmål for hva folk godtar for å få tak over hodet. Mugg, slave-snømåking-kontrakter, eklinger som bare skal ha blondiner med store pupper og felles bad med huseier, etc.

 

Håper du har bekjente med en ledig sofa/gjesterom så du får tatt tida til hjelp. Hvis ikke så har Sito et begrenset og kortvarig tak over hodet-tilbud.

Lenke til kommentar

F/16 i dette tilfellet. Men da blei det enda et kapittel i Sagaen om D7000. Eller er det er nytt bind? Tror det begynner å konkurrere med Sandemose nå.

Fikk henta det hos JapanPhoto i dag. "Skiftet Front Body Unit" står det på arbeidsrapporten. "Testet, ingen feil fremkommet ved sluttkontroll", står det også.

Jeg er en smule uenig i at det at jeg ikke kan endre blender i noen modus (annet enn ved å skru på blenderringen på objektivet) ikke er en feil.

Endret av Daskemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...