Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Får det ikke til og synkronisere med Samsung vs Nokia programmer på pc'en, noen som har et grei løsning på dette.

Ikke så grei løsning, men eksport til excel og så import bruker å fungere.

Har egentelig prøvd det også, får ikke kopiert hele listen i Nokiasuite.

Litt merkelig at Samsung synkroniserer med outlook men ikke thunderbird, for da hadde det gått greit.

 

Klarte det til slutt :w00t:

 

kunne importere fra sikkerhetskopieringen til Nokiasuite, måtte bare lage en egen plass til sikkerhetskopieringen på pc'en, for Nokia ville ikke gjøre den allmen tilgjengelig på en måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarte det til slutt :w00t:

 

kunne importere fra sikkerhetskopieringen til Nokiasuite, måtte bare lage en egen plass til sikkerhetskopieringen på pc'en, for Nokia ville ikke gjøre den allmen tilgjengelig på en måte.

 

Jeg overførte kontaktene på konas eldre Sony E. telefon til en slik en fancy smarttelefon (Sony Experia P), da kunne jeg sende alle kontaktene via blåtann fra den gamle til den nye.

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

gaaa noe har skjedd med Lightroom her - har aldri hatt problem med Nikon sine RAW filer, men nå viser LR kun originalfila fra kameraet - dvs at alle som er redigerte ser plutselig uredigerte ut. I NIK sin software er alt ok, noen som har noen tips på løsning ?

 

gjenoprette fra sikkerhetskopi av databasen?

Endret av brk
Lenke til kommentar
gaaa noe har skjedd med Lightroom her - har aldri hatt problem med Nikon sine RAW filer, men nå viser LR kun originalfila fra kameraet - dvs at alle som er redigerte ser plutselig uredigerte ut. I NIK sin software er alt ok, noen som har noen tips på løsning ?

gjenoprette fra sikkerhetskopi av databasen?

 

Høres sånn umiddelbart ut som et databaseproblem, ja.

Lenke til kommentar

gaaa noe har skjedd med Lightroom her - har aldri hatt problem med Nikon sine RAW filer, men nå viser LR kun originalfila fra kameraet - dvs at alle som er redigerte ser plutselig uredigerte ut. I NIK sin software er alt ok, noen som har noen tips på løsning ?

 

gjenoprette fra sikkerhetskopi av databasen?

 

Aldri hatt gleden av å forsøke det før nå, så takk for tipset !

Lenke til kommentar

Klarte det til slutt :w00t:

 

kunne importere fra sikkerhetskopieringen til Nokiasuite, måtte bare lage en egen plass til sikkerhetskopieringen på pc'en, for Nokia ville ikke gjøre den allmen tilgjengelig på en måte.

 

Jeg overførte kontaktene på konas eldre Sony E. telefon til en slik en fancy smarttelefon (Sony Experia P), da kunne jeg sende alle kontaktene via blåtann fra den gamle til den nye.

 

Jepp, sålenge det er fra samme fabrikat er det ingen problemer.

 

Blir nok og bruke noen kvelder på å lære meg bruken på godt og vondt :)

Lenke til kommentar

Klarte det til slutt :w00t:

 

kunne importere fra sikkerhetskopieringen til Nokiasuite, måtte bare lage en egen plass til sikkerhetskopieringen på pc'en, for Nokia ville ikke gjøre den allmen tilgjengelig på en måte.

 

Jeg overførte kontaktene på konas eldre Sony E. telefon til en slik en fancy smarttelefon (Sony Experia P), da kunne jeg sende alle kontaktene via blåtann fra den gamle til den nye.

 

Jepp, sålenge det er fra samme fabrikat er det ingen problemer.

 

Blir nok og bruke noen kvelder på å lære meg bruken på godt og vondt :)

 

Nja, tror ikke det har noe å si, den gamle var jo en "dumb-telefon", mens den nye er jo en Android-telefon, testet med å sende en kontakt over til min Samsung først, og det funket utmerket. Sendte som vCard eller hva det heter.

Lenke til kommentar

Regn + mørke + gatelys + halvnaken modell = Awesome photoshoot (+ hutrende modell)

"halvnaken modell = Awesome photoshoot" mener du vel ;)

 

Er det nå jeg gjør meg upopulær når jeg sier at Obama har skjønt det?

 

Har jeg lov til å inkludere en faksimile fra nettsien til Aftenposten?:

post-126935-0-89115700-1345250985_thumb.jpg

(altså klipp og lim fra artikkeølrn jeg linker til ovenfor?)

Endret av tomsi42
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klarte det til slutt :w00t:

Imponerende - jeg var av den oppfatningen, at så lenge du levde i Nokia verdenen; så ble du der. Det stemmer altså ikke ;)

Er nok Samsung sin skyll, de har en spesiell funksjon som lar man overføre fra Nokia og iPhone.

 

Er det nå jeg gjør meg upopulær når jeg sier at Obama har skjønt det?

 

 

Jeg tror ikke han blir til å sanker mer stemmer ved og bli en av gutta :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

gaaa noe har skjedd med Lightroom her - har aldri hatt problem med Nikon sine RAW filer, men nå viser LR kun originalfila fra kameraet - dvs at alle som er redigerte ser plutselig uredigerte ut. I NIK sin software er alt ok, noen som har noen tips på løsning ?

 

gjenoprette fra sikkerhetskopi av databasen?

 

Aldri hatt gleden av å forsøke det før nå, så takk for tipset !

 

Dette hjalp heller ikke. Har oppgradert til Lightroom 4.1 fra 3.6 og resultatet blir det samme.

 

Når jeg ser preview på de redigerte bildene nederst på skjermen ser alle bildene ok ut, så fort jeg trykker på ett av de kommer det en melding "Loading" og så går bildet tilbake til den opprinnelige ubehandlede RAW fila.

 

Flere tips ?!?

Lenke til kommentar

Pokker så snedig det der fo2re.. Det virker som at det er forhåndsvisningsfilen som er ødelagt. Prøv å Flytt filen "eksempel previews.lrdata" til et annet sted, så åpner du filen eksempel.lrcat

 

Da generer lightroom nye previews.

 

Helt enig med brk igjen. Dette er neste steg å prøve.

Lenke til kommentar

Pokker. Dette var dårlige nyheter. Da blir nok å bite i det sure eplet og kjøpe LR allikevel ...

FUCK.

 

Jeg trengte noe som funker på både Windows og Linux, og Aftershot var det eneste alternativet. Darktable for Linux ser lovende ut, men det er for uferdig, og funker ikke på Windows. Det blir vel til at jeg bruker den stasjonære Linux-maskinen mer som server for katalogene til et eller annet Windows-basert -- kanskje Lightroom, selv om jeg misliker Adobe ganske sterkt.

 

Finnes det noe alternativ som støtter redigering av bilder som ikke er i katalog?

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...