Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye tull og tøys om badminton. Det er jo en fantastisk idrett (og da snakker jeg ikke om å slå i hagen, i orkan, med utstyr kjøpt på Esso, men i hall og med ordentlig utstyr). Utrolig slitsomt og veldig artig.

Jeg tipper de som "klager" bare har prøvd den første varianten?

Endret av awesnes
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da jeg gikk på fagskolen hadde vi ikke gym på timeplanen. Så da spleisa vi på utstyr og fikk låne gymsalen i den gamle brannstasjonen i byen. Fikk tilogmed en nøkkel som klassen fikk ta vare på sjøl så vi kunne dra når vi ville. Det var gøy å spille, og tungt som bare det. Men syns allikevel at det er kjedelig å se på, men det syns jeg vel egentlig om de fleste idretter.

-- altså badminton

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Badminton ikke gøy?! Hva er det jeg hører? :ohmy:

 

Bare sånn til info, så er badminton verdens tredje største idrett (for enkeltpersoner/ikke lag). Selv så trener jeg det 2 ggr pr uke når jeg har mulighet.

 

Større enn sporter som sykling, løping, tennis, golf, ping-pong, boksing, bryting, skyting, svømming, hestesport, motorsport og til og med skateboard? I think not :) For ikke å snakke om all verdens kampsporter og andre friidrettsøvelser etc ... Kanskje verdens 30. mest populære individuelle sport ;)

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Storkoser meg å lage operasjonsbeskrivelse og risikoanalyse for å kunne ta bilder fra et radiostyrt multicopter lovlig. Blir vel for ti sider. Kommersiell luftfart dette altså. Luftfartstilsynet er veldig behjelpelige, håper norsk sikkerhetsmyndighet er like kule. Woop woop! Nå må jeg bare gjøre noen markedsundersøkelser for å så om det er noe penger i dette her før jeg bruker 60 000 kroner på å få NEX-en jeg vant på Akam opp i lufta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare sånn til info, så er badminton verdens tredje største idrett (for enkeltpersoner/ikke lag).

Større enn sporter som sykling, løping, tennis, golf, ping-pong, boksing, bryting, skyting, svømming, hestesport, motorsport og til og med skateboard? I think not :) For ikke å snakke om all verdens kampsporter og andre friidrettsøvelser etc ... Kanskje verdens 30. mest populære individuelle sport ;)

 

Å joda. Bare fordi det ikke er aller mest kjent i Norge, så betyr det ikke at det er kjempestort på verdensbasis. Ifølge denne siden, så er badminton nest største individuelle idrett. Husk at badminton er stort i Asia, og der er det MYE folk.

Lenke til kommentar

Å joda. Bare fordi det ikke er aller mest kjent i Norge, så betyr det ikke at det er kjempestort på verdensbasis. Ifølge denne siden, så er badminton nest største individuelle idrett. Husk at badminton er stort i Asia, og der er det MYE folk.

Det gjør ikke Badminton mer spennende av den grunn :p :dukk:

 

Men det er helt rett at det Essovarianten i i hagen en vindfull sommerdag jeg har erfaring med.

Lenke til kommentar
pfft, eneste trimmen man trenger er den man får når man går rundt med kamera :p sport er kjedelig

Helt enig. Sportsfotografering = lufte kameraet, dra på turer etc.

 

Det er MYE mer sportslig enn de fleste "sportsinteresserte" her i landet som tilbringer dager og uker på sofaen nå under OL.

 

Hagebadmington med Essoutstyr er minst 100 ganger mer sportslig enn disse sofasport-interesserte.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg fant et Canon powershot S100 i kupptråden. Sitat fra annonsen: "Jeg selger mitt Canon Powershot S100, da jeg heller bruker min mobiltelefon til samme bruk." Jeg synes uttalelsen viser et tidstypisk symptom. Mobiltelefonkameraene har blitt så bra at folk ikke gidder å drasse med seg selv et lite kompaktkamera. Nå mener jeg ikke at telefonkameraer har kommet på nivå med kompaktkameraer, men hun her synes ikke kvalitetsforskjellen og brukeropplevelsen oppveier for enkelheten i å ha kameraet med seg som en del av telefonen. Jeg synes fortsatt telefonkameraer har mye å gå på når det kommer til brukervennlighet for oss som kan og vil bruke noe annet enn auto-innstillinger. De tradisjonelle billig-kompaktkameraene tror jeg er en utdøende rase.

 

Jeg kunne godt tenkt meg et minikamera a la Nokia 808 Pureview, hvis brukervennligheten var bedre (egne knapper og hjul til kameraet, samt bedre kameramenyer og innstillinger) og at kameradelen var implementert i en telefon jeg faktisk hadde lyst på. Jeg håper derfor vi får se noen forsøk på tilnærming fra den andre siden. Kameraprodusenter som har et knallbra og lite kamera, og som forsøker å bygge en telefon rundt det. Android er nok et førstevalg for enkel implementasjon. Håper det kommer noe sånt med både råformat, littegranne optisk zoom (2x?), sensorstørrelse i nærheten av Nokia 808 sin, ett hjul på siden av kameraet for å justere innstillinger, gjerne en syltynn manuell fokusring på objektivet. Sammenleggbart objektiv. Filterring for filter, makroforsats, teleforsats og vidvinkelforsats. Litt tykk telefon (som Nokia 808) kunne jeg godtatt.

Lenke til kommentar

Bare sånn til info, så er badminton verdens tredje største idrett (for enkeltpersoner/ikke lag).

Større enn sporter som sykling, løping, tennis, golf, ping-pong, boksing, bryting, skyting, svømming, hestesport, motorsport og til og med skateboard? I think not :) For ikke å snakke om all verdens kampsporter og andre friidrettsøvelser etc ... Kanskje verdens 30. mest populære individuelle sport ;)

 

Å joda. Bare fordi det ikke er aller mest kjent i Norge, så betyr det ikke at det er kjempestort på verdensbasis. Ifølge denne siden, så er badminton nest største individuelle idrett. Husk at badminton er stort i Asia, og der er det MYE folk.

 

Hehe, "Johan og Sandras webside" solid kilde ;) Eller troller du bare nå? Jeg tipper de løper, svømmer og slåss i Asia også :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg fant et Canon powershot S100 i kupptråden. Sitat fra annonsen: "Jeg selger mitt Canon Powershot S100, da jeg heller bruker min mobiltelefon til samme bruk." Jeg synes uttalelsen viser et tidstypisk symptom.

 

Greit at kompaktkameraer er små og lette og ha med seg. Men i min hverdag har jeg med mobil, et nøkkelknippe med grei størrelse og en kortholder på samme størrelse som mobilen.

 

Da strekker jeg meg for hva jeg orker å drasse med meg i lommene til enhver tid. Spesielt på sommeren når man går lettkledd.

Lenke til kommentar

Hehe, "Johan og Sandras webside" solid kilde ;) Eller troller du bare nå? Jeg tipper de løper, svømmer og slåss i Asia også :p

 

Neida, jeg troller ikke. Jeg har sett de samme tallene andre steder også, så selv om siden jeg refererte til kanskje ikke virker allverdens troverdig, så er tallene de viser til, riktige.

Lenke til kommentar
Interessant hos Lensrentals.com: De helt nye Canon-objektivene + 5D mkIII, 1Dx eller 1DmkIV gir seriøst pålitelig fase-autofokus. :)

Jeg har fulgt litt med på artikkelserien og er mest overrasket over hvor upålitelig fasefokus har vært tidligere. Forbedringene med gitte kombinasjoner av hus og optikk har bare hevet fasefokus fra temmelig upålitelig til like pålitelig som kontrastbasert eller manuell fokus.

 

Jeg skulle forresten likt å se hvordan dette sammenligner seg med andre kameramerker.

 

Hva er fase-autofokus?

En av måtene kameraet detekterer fokus automatisk på. Litt mer konkret: Fokusmetoden baserer seg på en egen fokussensor som sitter i bunnen eller toppen av kamerahuset og som bruker lysbølgenes fase og faseforskyvning til å finne ut hva som er i fokus og hva som er foran og bak fokus. Fokussensoren har et gitt antall fokuspunkter som igjen er bygget opp av 1, 2 eller 4 fokuslinjer som krysser hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...