Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal eg forsette med det eg har starta her skal tru?

Skal eg flytte kamera litt?

 

Problemet er at batteriet på kamera er kaputt, og det drives av 230 volt lader.

Det er eit gammalt Nikon 8800 kamera. Ser at på det første bildet har eg zooma inn litt, det er ikkje så godt å få samme zoom når det er "eletrisk trykk på zoom knapp" (peik og skyt kamera), så eg trur gjeringa blir med på dei neste bilda.

 

No har eg automatisert det ganske bra, lar kamera gå i dvale, trykker ein gang på utløysar knappen for å vekke det, og ein gang til for å ta bilde.

 

Det bør også stå under tak, noko det gjer no. Som det der frå bilde 2 og utover så er kamera knapt flytta på. Det står på ein gammal stødig manfrotto tripod som eg ikkje kjem til å flytte på, bøygde det eine beinet på den så den er ca ubruklig... får den jo ikkje med meg på noke vis med eit bein ute.

 

Redigeringa kjem til å bli minimalt på dette prosjektet. Det er uansett artigt å sjå dei store fargeforskjellane.

 

Ser no at kanskje kamera kan skyte i raw... hmm... men vil eg det då...

 

Edit: Link til slideshow

Endret av rvenes
Lenke til kommentar

Hei folkens.

 

Jeg har hatt Canon EOS 60D i noe over et år nå, kun med standardkitobjektiv. 17-85mm F4-5.6.

 

Har bestemt meg for å legge penger i en telezoom, og valget har (nesten) falt på Sigma 70-200mm F2.8. Flott linse, testet den ut på FotoVideo i Oslo i går, ligger godt i hånda, zoom og fokusring føles god og solid. Men kandidat nummer to er da Canon sin 70-200mm F4. Canon sin F2.8 er ikke under vurdering engang, koster jo 9.000 mer.

 

Spørsmålet er da om jeg bør gå for Sigma sin lyssterke, eller Canon sine andre fordeler som bildekvalitet, og byggkvalitet. Er bildekvalitetsforskjellen merkbar?

Lenke til kommentar

Spørsmålet er da om jeg bør gå for Sigma sin lyssterke, eller Canon sine andre fordeler som bildekvalitet, og byggkvalitet. Er bildekvalitetsforskjellen merkbar?

 

Det type bruk som avgjør dette, er det stort sett portrettfoto og action i dagslys fungerer Canon 70-400 f/4 greit nok.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Skal ha meg en så stor og billig softbox som mulig fra ebay f.eks, noen med ett konkret forslag? må kunne festes på standard lys-stativ :)

(har en canon 580ex II btw)

 

Dette trenger ikke tåle vind og vær, er bare så jeg får lekt meg litt hjemme :)

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Skal ha meg en så stor og billig softbox som mulig fra ebay f.eks, noen med ett konkret forslag? må kunne festes på standard lys-stativ :)

(har en canon 580ex II btw)

 

Dette trenger ikke tåle vind og vær, er bare så jeg får lekt meg litt hjemme :)

 

Jeg har bra erfaring med denne butikken:

 

http://stores.ebay.com/mekingequipments

 

Har ett par mindre lysstativer og div paraplyer herfra som har fungert veldig bra. Koster mye mindre enn tilsvarende Manfrotto/Lastolite ting.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er da om jeg bør gå for Sigma sin lyssterke, eller Canon sine andre fordeler som bildekvalitet, og byggkvalitet. Er bildekvalitetsforskjellen merkbar?

 

Begge er bra og bildekvalitetsforskjellen er ikke merkbar i praktisk bruk. Størrelse/vekt kontra lysstyrke/mulighet for tynn dybdeskarphet er det eneste du trenger å bry deg om.

Lenke til kommentar

Hmmm, noen av dere som vil se om dere får virus når dere går inn på fotonettsiden min? :p

 

Jeg får advarsel om JavaScript Iframe Trojaner etter nylig å ha overhalt fotonettsiden min. Det begynte å dukke opp etter at jeg la inn cinemagraphen min av et pinnsvin på "media"-undersiden i galleriet. Det er en gif skjult som en jpg for å narre scriptene på siden til å vise bildet. Første gangen jeg la ut cinemagraphen i bildetråden fra juni, var det også flere som fikk advarsler om virus. Den gangen var den ikke engang forkledt som jpg.

 

Er veldig sikker på at det er en falsk positiv, gif-en er spyttet rett ut av Photoshop. Har nå begynt å kjøre annonser på siden ettersom jeg ønsker å arbeide som fotograf på deltid ved siden av det lille jeg har igjen av studier, og kanskje også fortsette som fotograf og designer etter det. Klønete om folk får virusadvarsler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...