Gå til innhold

Vil gjøre kopi av CD til mp3-spiller ulovlig


Anbefalte innlegg

strengt tatt ikke , jeg bruker ikke originale plater i bilen , kun kopier , alt på dataen er mp3 , telefonen min har veldig dårlig cd spiller så da må jeg kopiere de fra datan , en mp3 spiller ser jeg for meg mangler cd støtte ( siden de fleste er mindre en en cd ser jo store problemer med og få de til og lese cd i framtiden og )

 

ergo det er ikke så mye jeg kan bruke cd plata til .

Samme her, eg har ein del originale CD-plater. På PC-en er dei rippa til FLAC og blir spelt av på stereoanlegg. I bilen klarer eg meg med mp3, derfor blir det brukt mp3-CD. På mp3-spelaren er dei i mp3, så CD-platene står trygt og godt i CD-hylla.

 

La dei få drive på, vil aldri bli noko trussel uansett. Korleis kan dei bevise at ei låt er kopiert og ikkje lasta ned?

 

Eg har hatt ein motsatt effekt av det RIAA påstår, ved å laste ned musikk har eg utvida min horisont og kjøpt masse nye plater. Kjøper alle album eg har lasta ned og har interesse for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da må det bli ulovlig å kunne huske sanger siden disse også lagres som en "kopi" i våre hjerner.

Ja, det har de ikke tenkt på! Det kommer nok det også. Må vel snart søke om lisens for å få lov å synge offentlig også.

 

Enda en krampetrekning fra RIAA. Det eneste det vil resultere i er at CD-salget stuper enda mer.... Smart.

Vi får håpe det ja, så kanskje de tar til fornuft.

 

Dummeste jeg har hørt i dag!! Når man kjøper en cd med lydfiler på, forventer man vel at det er det samme hvordan man bruker disse lydfilene så lenge man ikke selger kopiene videre eller distribuerer dem på noen måte?

Ja, det skulle jeg mene! Platebransjen taper da ikke et øre på at vi bruker musikken vår til det vi vil, så lenge vi ikke selger det videre til noen. Det fører bare til at folk bruker musikken sin mer, som igjen fører til at man kjøper mer musikk, noe platebransjen åpenbart ikke har skjønt.

 

Bra det enda er litt fornuft igjen i dette landet i alle fall. :)

 

taper ikke penger , det stemmer , men de tenker mer salg , hvist vi må ha 2-3 kopier av hver sang for og være lovelige , ja da snakker vi jo om store markedsandeler de taper :p

Lenke til kommentar

Ja, det skulle jeg mene! Platebransjen taper da ikke et øre på at vi bruker musikken vår til det vi vil, så lenge vi ikke selger det videre til noen. Det fører bare til at folk bruker musikken sin mer, som igjen fører til at man kjøper mer musikk, noe platebransjen åpenbart ikke har skjønt.

 

Bra det enda er litt fornuft igjen i dette landet i alle fall. :)

 

taper ikke penger , det stemmer , men de tenker mer salg , hvist vi må ha 2-3 kopier av hver sang for og være lovelige , ja da snakker vi jo om store markedsandeler de taper :p

Realiteten er jo (forhåpentligvis og sannsynligvis) at folk aldri kommer til å gidde å kjøpe flere kopier av en sang. Det vil heller føre til at man dropper å kjøpe mye musikk fordi man ikke har lov til å bruke den i alle fall. Det ville i alle fall jeg gjort.

Lenke til kommentar

Så flott, nå blir det full stopp av deling av musikk på internett, samt at alle kjøper 3-4 utgaver av kvar sang slik at dei skal kunna spela den på steroanlegget, mp3-spelaren og datamaskinen, samt ein eigen kopi til backup...

Då blir det nok betre tider for både musikerar og advokatar :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper en CD og spiller den av drithøyt på et kjempeanlegg som peker mot en stor fjellvegg slik at det blir ekko, bryter jeg loven da?

Ja. Og om du spiller musikk mellom to fjellvegger taper musikkindustrien mange hundre fantasilloner innbilliarder dollar for hver gang lyden blir kastet tilbake.

Endret av premium
Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper en CD og spiller den av drithøyt på et kjempeanlegg som peker mot en stor fjellvegg slik at det blir ekko, bryter jeg loven da?

Ja. Og om du spiller musikk mellom to fjellvegger taper musikkindustrien mange hundre fantasilloner innbilliarder dollar for hver gang lyden blir kastet tilbake.

Og hvis du bor i en dal så kan du helt på egen hånd få plateselskapene til å gå konkurs...

Lenke til kommentar

Får bare si det rett ut og håper ingen kan bruke dette her mot meg senere...

 

Jeg tilstår, det første jeg gjør når jeg kjøper en CD er å rippe den... riktig nok til ogg og ikke mp3 :p

Men det er ikke alle enhetene som takler ogg, og da tar jeg som regel MP3.

 

Bruker sjelden orginal platen, for den står fint og sortert sammen med resten av platesamlingen der de støver ned.

Lenke til kommentar
For en herlig holdning, jeg har begynte å få et stikk av dårlig samvittighet når jeg kjøper musikk i det siste, fordi jeg støtter opp om folk som dette. Er det virkelig det de vil oppnå?

At jeg så hva pengene mine gikk til er en medvirkende årsak til at jeg helt sluttet å kjøpe musikk (ihvertfall fr enkelte sellskap.) En annen medvirkende faktor var at jeg ikke gadd og ta med meg cd-ene mine i flyttelasset fordi jeg aldri brukte dem til noe uansett. Det var jo en liten tankevekker, og digital musikk i god kvalitet får man ikke kjøpt, men kun lastet ned fra andre kilder. Prisene er jo i tillegg alt for høye for de lovlige, langt dårligere alternativene.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...